Mijn Communities
Help

Nieuw: Ziek & Herstel door Manager via de HRYou App

door Janice Richardson1 (Bijgewerkt ‎26-04-2024 15:42 door Léon van Berkel VISMA )

Nieuw in de HRYou App:

De Managers van Visma YouServe klanten kunnen hun directe medewerkers ziek- en hersteld melden via de HRYou App! Lees hier onder hoe het werkt en wat je moet doen om gebruik te kunnen maken van deze functionaliteit. 

 

3d - illness registration 18072023 (1).gif3d - recovery registration 19072023 (1).gif

 

Hoe werkt het?

Als je manager bent van een of meerdere OE’s zie je in de HRYou App een extra functionaliteit: je kan kiezen of je persoonlijke HR taken wilt uitvoeren of je kan klikken op “Mijn team”. Vervolgens selecteer je of je een ziek- en/of herstelmelding wil uitvoeren en zoek jij de betreffende medewerker op.  De werkwijze is hetzelfde als je gewend bent via Self Service. Vul de benodigde gegevens in en dien deze in. De gegevens worden direct doorgestuurd naar HRCore. Vanuit HRCore worden de gegevens verstuurd naar eventuele 3e systemen. 

 

Belangrijk, wat moet je weten?

 

  • Je ziet alleen de medewerkers die in jouw organisatorische eenheid vallen waarvoor jij verantwoordelijk bent. 
  • Het proces via de HRYou App gaat niet via HR Self Service. Jouw mutatie is dan ook niet zichtbaar onder Gedaan en/of Archief. 
  • Jouw mutatie is inzichtelijk in HRCore op het scherm “Ziekteverzuim” en/of het mutatieverslag uitgebreid. 
  • Gedelegeerde of vervangers worden (nog) niet herkend (deze functionaliteit is nog in ontwikkeling).
  • Je kunt geen ziekmelding doen voor een collega die reeds ziek is gemeld.
  • In tegenstelling tot HR Self Service beschik je niet over een memoveld. Dit is om te voorkomen dat er toch gegevens worden vastgelegd over de aard van de ziekte (wat niet mag). 

Ben je geïnteresseerd in deze functionaliteit en wil je hier gebruik van maken? Dien dan een ticket in door de onderstaande stappen te volgen. 

HRYou app aanvragen
Als HR Professional heb je toegang tot 4Me en kun je een ticket indienen.

Ga naar 4Me Zelf Service > klik op Software Services > klik op HRYou app.
Als je op de tegel klikt, zie je drie opties:

  • Ik heb een vraag 
  • Ik wil een incident melden
  • HRYou app activeren


Kies HRYou app activeren en vermeld dat je de functionaliteit "Ziek en hersteld door Manager" wil laten activeren en per wanneer. 
Als deze functionaliteit door ons is geactiveerd en je de HRYou app hebt gedownload kunnen de managers meteen aan de slag!

 

Tot Snel!

HRYou, HR Anytime, Anywhere