Mijn Communities
Help

Uitfasering IBU

door Rob (Bijgewerkt ‎22-04-2024 09:04 door Ronald Kramers VISMA )

De afgelopen maanden hebben we je geïnformeerd over de uitfasering van de IBU met als einddatum 31 december 2023. Graag helpen we je middels dit bericht, je op weg om de uitfasering soepel te laten verlopen voor jouw organisatie. 

 

Vervangers van de IBU

De IBU kent twee beschikbare opvolgers:

  • Nieuwe Bestandsuitwisseling voor het handmatig zenden en ontvangen van bestanden*
  • File API voor het automatisch zenden en ontvangen van bestanden*

* het kan zijn dat jouw organisatie alleen gebruikmaakt van één van de genoemde varianten, of al deels over is. In dat geval is niet alle informatie in deze mailing voor jouw organisatie relevant.

 

Uiterste overgangsdatum: 2 april 2024

Wanneer jouw organisatie momenteel nog gebruik maakt van de IBU dien je vóór 2 april 18:00u over te gaan naar de nieuwe Bestandsuitwisseling en/of de File API. Vanaf 2 april 18:00u is IBU niet meer beschikbaar voor het verzenden en ontvangen van bestanden.

Lees ook dit Community artikel voor de laatste informatie over de overgang.

 

Handmatige bestandsuitwisseling | Stappenplan

Het inrichten van de nieuwe bestandsuitwisseling voor het handmatig zenden en ontvangen is eenvoudig zelf te doen. We hebben hiervoor de volgende middelen beschikbaar gesteld:

Automatische bestandsuitwisseling met File API | Instructies

Het geautomatiseerd zenden en ontvangen van bestanden vindt plaats middels een File API. Voor deze overstap is een uitgebreide instructie gemaakt. Je kan er ook voor kiezen om samen met een technisch consultant van Visma | Raet deze overstap te maken.

Zelf uitvoeren of ondersteuning nodig?

Om je goed te kunnen ondersteunen bij deze overgang, wil ik je vragen om in dit formulier aan te geven of jouw organisatie de overgang zelf gaat uitvoeren of dat je hierbij onze hulp wenst. In het laatste geval neemt onze planningsafdeling contact met je op om een intake en de bijbehorende werkzaamheden te plannen. Heb je al via 'Mijn Support' een consultancyaanvraag gedaan? Dan hoef je het formulier niet in te vullen.

 


Vul formulier in

 

Meer lezen over waarom we de IBU vervangen door Bestandsuitwisseling en de File API? Lees het in dit community bericht.