Mijn Communities
Help

Aankondiging - Standaard Gewerkte dagen wordt "Woon-werk km-vergoeding"

door Bastiaan Friederichs

Enige tijd geleden is dit idee aangemaakt: Gewerkte dagen - volgorde wijzigen

Waarbij werd opgemerkt dat de huidige standaard "Thuiswerken" waarschijnlijk de minst gebruikte optie is.

Dat hebben we onderzocht en er blijkt dat de verhouding Thuiswerken - Woon-werk ongeveer 37% - 62% is. (meer informatie beschikbaar in het bovenstaande idee)

We zijn dan ook voornemens om de standaard aan te passen naar "Woon-werk km-vergoeding".

BastiaanFriederichs_0-1749556551744.png

Een exacte datum zullen we nog communiceren, dit bericht is bedoeld om je alvast te informeren.

10 Opmerkingen
Brian de Graaf
CONTRIBUTOR ***
door Brian de Graaf

Beste optie is om dit te flexibiliseren, de organisatie dit te laten bepalen. 

PaulinevL
CONTRIBUTOR **
door PaulinevL

Is er al bekend wanneer er meer opties komen in de reisvergoeding regelingen? Eerder werd dit genoemd "vergoeding op basis van vervoermiddel". @Bastiaan Friederichs 

Noortje63
CONTRIBUTOR **
door Noortje63

Wij gebruiken dit alleen voor de gewerkte dagen dus dat zou voor ons alleen maar verwarring scheppen. Ik hoop dat we dit zelf kunnen laten staan op gewerkte dagen @Bastiaan Friederichs 

door Bastiaan Friederichs (Bijgewerkt ‎18-06-2025 10:00 door Bastiaan Friederichs VISMA )

@PaulinevL dat item vind je nog in onze roadmap (https://vismaraet.maglr.com/youforce-roadmap/roadmap) onder het kopje Toekomst van Declaraties en Gewerkte dagen.

@Noortje63, ik denk dat je Thuiswerken bedoelt? Dus "wij gebruiken dit alleen voor Thuiswerken". In dat geval heb je in de configuratie alleen maar "Thuiswerken" aan staan, en dan is dat uiteraard de enige en primaire optie.

Noortje63
CONTRIBUTOR **
door Noortje63

In de app heet het gewerkte dagen en wij gebruiken dat idd alleen om de thuiswerkdagen in te vullen, Reiskosten lopen helaas nog via self-service. Heb ik het niet goed begrepen? Ik dacht dat de naam in de app gewijzigd wordt naar woonwerk km vergoeding?

door Bastiaan Friederichs (Bijgewerkt ‎18-06-2025 10:16 door Bastiaan Friederichs VISMA )

@Noortje63 , ohhh, nee. De default optie in het dropdown-menu is op dit moment "Thuiswerken". Dit gaan we wijzigen naar "Woon-werk km-vergoeding".

De naam van de module is en blijft "Gewerkte dagen"

Marianne Termorshuizen
CONTRIBUTOR *
door Marianne Termorshuizen

Ook in onze organisatie wordt er heel veel thuisgewerkt.

En ik zou, ook qua abc netheid/leesbaarheid, Thuiswerken bovenaan houden in de opties.

Maurice van de Pol
CHAMPION ***
door Maurice van de Pol

@Bastiaan Friederichs Je schrijft:  "dat item vind je nog in onze roadmap (https://vismaraet.maglr.com/youforce-roadmap/roadmap) onder het kopje Toekomst van Declaraties en Gewerkte dagen."

Is er in het kader van verwachtingsmanagement geen iets concretere indicatie te geven dan "Toekomst"? Er bestaat namelijk geen ruimer begrip dan dit. Het staat al sinds 2024 op de planning.

door Bastiaan Friederichs

@Maurice van de Pol een concretere indicatie ga ik niet delen.
Softwareontwikkeling is een complex proces en we komen met regelmaat (technische) uitdagingen en nieuwe prioriteiten tegen.

De roadmap is een plan, waarbij de sectie Toekomst refereert aan de volgende roadmap periode.

Maurice van de Pol
CHAMPION ***
door Maurice van de Pol

@Bastiaan Friederichs Ok, in ieder geval bedankt voor dit antwoord.