Mijn Communities
Help

Aankondiging Verwijderen Gewerkte dagen door beheerder

door Bastiaan Friederichs (Bijgewerkt ‎16-03-2023 11:30 door Bastiaan Friederichs VISMA )

Icon_daysworked.png

Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt...
En we zien dan ook dat er regelmatig verzoeken via 4ME-tickets gedaan worden om een bepaalde kalendermaand voor een persoon te verwijderen.

Dit kost tijd van jullie kant om de tickets te maken en tijd van onze kant om de tickets te verwerken. Alhoewel de doorlooptijd over het algemeen 1 werkdag is, besteden we onze tijd liever aan het bouwen van nieuwe functionaliteit (in het geval van dit team, Verlof).

We gaan een functie toevoegen waarmee je als beheerder een maand kan verwijderen. Hier onder vind je een eerste ontwerp.

 

BastiaanFriederichs_0-1678962584334.png


Wat aandachtspunten:

  • Omdat het gaat om een onomkeerbare actie zullen we een bevestiging (via een popup) vragen.

  • Je blijft verantwoordelijk voor het opschonen/aanpassen van de mutaties in Payroll Gemal
    (we gaan kijken of we je in de bevestiging kunnen attenderen op het feit dat er mutaties zijn aangeleverd, het geautomatiseerd opschonen kost voor nu teveel tijd)

  • Als er een maand wordt verwijderd door jullie, leggen we dit vast in onze auditing-tabellen. Als er een noodzaak is, kunnen wij dus achterhalen welke gebruiker, op welk moment, welke maand heeft verwijderd.
3 Opmerkingen
Rob99
CHAMPION ***
door Rob99

Een eerste goede ontwikkeling voor dit moment want ik verwacht dat we nu meer zelf kunnen doen op een gebruikersvriendelijk manier. Voor nu heb ik een aantal punten over de (nieuwe functionaliteit):

1) We kunnen straks 1 maand verwijderen per medewerker

>Betreft het hier alleen de maand die nog actueel is en nog niet verwerkt is in Gemal?

> Of gaat het ook om maanden die reeds verwerkt zijn?

2) Automatisch opschonen van aangeleverde mutaties kan nu nog niet.

> Dit betekent dus dat er altijd mutaties verwijderd moeten worden uit Gemal?

> Is dat voor zowel de actuele maand die nog niet verwerkt is als de eventueel wel verwerkte maanden in Gemal?

3) Met het verwijderen van een maand:

> betekent dit dan ook dat de medewerker op dat moment ook weer nieuwe gegevens in kan voeren over die maand?

> Ook hier de vraag, geldt dit alleen voor de actuele maand en nog niet verwerkte maanden of ook voor de reeds verwerkte maanden

4) stel ik verwijder een maand bij een medewerker en ik vergeet de mutaties uit Gemal te halen en de gebruiker dient vervolgens nieuwe gegevens in via de App.

> Wat gebeurt er dan met de mutaties die al in Gemal staan?

> worden die overschreven of aangevuld (en dus mogelijk dubbel verwerkt op bepaalde dagen)?

5) Tot slot: Ik verwijder een maand van een medewerker

> Kan die medewerker dan gelijk de gegevens opnieuw invoeren over die maand?

 

Succes met de verdere ontwikkelingen van de functionaliteit.

mvgr Rob

door Bastiaan Friederichs

hi @Rob99, goede vragen!

  1. We kunnen straks 1 maand verwijderen per medewerker
    Betreft het hier alleen de maand die nog actueel is en nog niet verwerkt is in Gemal? Of gaat het ook om maanden die reeds verwerkt zijn?

    Beide. Zowel maanden die ingediend en niet ingediend zijn als maanden die verwerkt zijn in Payroll Gemal en nog onverwerkt zijn.

  2. Automatisch opschonen van aangeleverde mutaties kan nu nog niet.

    Dit betekent dus dat er altijd mutaties verwijderd moeten worden uit Gemal? Is dat voor zowel de actuele maand die nog niet verwerkt is als de eventueel wel verwerkte maanden in Gemal?

    Als een maand is ingediend, zijn de mutaties aangeleverd bij Payroll Gemal. Op het moment dat je een dergelijke maand verwijderd zul je Gemal moeten opschonen.

  3. Met het verwijderen van een maand: betekent dit dan ook dat de medewerker op dat moment ook weer nieuwe gegevens in kan voeren over die maand?

    Ook hier de vraag, geldt dit alleen voor de actuele maand en nog niet verwerkte maanden of ook voor de reeds verwerkte maanden.

    Ja, op het moment dat je de maand hebt verwijdert (uit de Youforce App en Desktop) kan de medewerker opnieuw de gegevens invullen (en indienen). Zowel verwerkt als onverwerkt.

  4. Stel ik verwijder een maand bij een medewerker en ik vergeet de mutaties uit Gemal te halen en de gebruiker dient vervolgens nieuwe gegevens in via de App.

    Wat gebeurt er dan met de mutaties die al in Gemal staan? Worden die overschreven of aangevuld (en dus mogelijk dubbel verwerkt op bepaalde dagen)?

    Beide is mogelijk. Dat is 1 van de redenen waarom het niet eenvoudig is om een sluitende oplossing te maken op dit moment. 
    In de Gemal handleiding staat bijvoorbeeld deze tekst:

    BastiaanFriederichs_1-1679991532959.png

     

     
  5. Ik verwijder een maand van een medewerker

    Kan die medewerker dan gelijk de gegevens opnieuw invoeren over die maand?

    Ja, direct na het verwijderen van de maand in de Youforce app (en Desktop)

door Bastiaan Friederichs