Mijn Communities
Help

Berekende afstand KM-declaraties aanpassen

door Bastiaan Friederichs

De automatisch berekende afstand van een KM-declaratie kan op dit moment niet aangepast worden.

 

Er zijn een aantal redenen waarom de berekende afstand kan afwijken van de realiteit:

 

  1. De afstand wordt bepaald per auto. Mocht men een ander vervoermiddel - zoals de fiets - gebruiken dan is de afstand mogelijk niet juist.

  2. Langdurige wegafsluitingen op het moment van indienen worden meegenomen in de berekening van de afstand.

  3. Medewerkers geven regelmatig feedback dat hun route niet altijd langs exacte adressen loopt. Denk aan een ronde die gemaakt wordt langs een bosperceel, weiland, sluis, etc.

 

Ik denk dat het van toegevoegde waarde is als we de mogelijkheid bieden aan de medewerker om de berekende afstand aan te passen. Vergelijkbaar hoe de medewerker het bedrag dat herkend is van een bonnetje kan aanpassen als onderdeel van een onkostendeclaratie.

Omdat het niet in alle gevallen gewenst is dat de afstand aangepast kan worden, gaan we een extra parameter opnemen binnen de KM-categorie (Berekende afstand aanpassen: Ja/Nee. De default waarde is Nee)

 

Daarnaast wil ik ervoor zorgen dat de medewerker verplicht wordt de toelichting te vullen op het moment dat de afstand wordt aangepast.

 

Naast de uiteindelijke te declareren afstand die al beschikbaar is in de CSV-export, zullen we de berekende afstand ook toevoegen. Dit stelt je in staat om achteraf aanvullende controles te doen.

10 Opmerkingen