Mijn Communities
Help

Gerealiseerd: Feestdagen in Gewerkte dagen

door Bastiaan Friederichs (Bijgewerkt ‎26-06-2025 18:28 door Bastiaan Friederichs VISMA )

Via dit nieuwsbericht - Geef je mening over feestdagen in Gewerkte dagen - hebben jullie ons advies gegeven over hoe we de medewerker het beste kunnen waarschuwen voor mogelijk foutieve invoer van Gewerkte dagen op een feestdag.

Volgende week (de week van 23 juni) verwachten we de functionaliteit vrij te geven.
(Zodra we dit gedaan hebben, zal ik dit bericht updaten)

Vanmiddag (26 juni, 2025) is deze functionaliteit live gegaan!

Dit betekent dat we de feestdagen (gekoppeld via het dienstverband) en de dagen uit de bedrijfsverlofkalender ophalen uit HR Core en deze aan de medewerker presenteren.

We waarschuwen bij selectie en tijdens het indienen, zie onderstaande opname.

GewerkteDagen-Feestdagen.gif

We zullen de weergave van feestdagen (in de kalender) van de nieuwe verlofmodule hierna aanpassen zodat dit consistent is.

5 Opmerkingen
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Bastiaan Friederichs, ik zie dat er in de tekst als je wil gaan Indienen in het oranje staat 'Ga terug en pas aan als dit niet de bedoeling is". Hiervoor is de knop 'Annuleren'. Misschien 'Ga terug' vervangen door 'Klik op annuleren'? 

Esmiranda Vermeer
CHAMPION ***
door Esmiranda Vermeer

@Bastiaan Friederichs - 

Als je een feestdag hebt aangeklikt en daarna weer uitzet en op Indienen klikt, krijg je na Indienen nog steeds de waarschuwing 'Je hebt aangegeven op één of meerdere feestdagen gewerkt te hebben. Ga terug en pas aan als dit niet de bedoeling was. 

Aantal dagen dubbel gecheckt en dat klopt, dus ik heb echt de betreffende feestdag (8 juni) echt weer uitgezet.

Maar houdt dus nog wel ergens iets vast waardoor de melding verschijnt.

door Bastiaan Friederichs

@Lieke Sterk Huis dank voor je suggestie, ga ik naar kijken!

@Esmiranda Vermeer , 9 juni (tweede pinksterdag) is in mijn optiek ook een feestdag.
Kan het zijn dat je deze maandag al geselecteerd had?

Zo niet, zou je dan een ticket willen aanmelden, want ik heb het niet kunnen reproduceren.

Esmiranda Vermeer
CHAMPION ***
door Esmiranda Vermeer

@Bastiaan Friederichs - Ah ja. Daar zit het in. Mijn fout. 

door Bastiaan Friederichs

@Lieke Sterk Huis, we hebben je suggestie verwerkt!
(mogelijk moet je even je browser refreshen om het te zien, na enige tijd gebeurt dit vanzelf)

BastiaanFriederichs_0-1751372743823.png