Mijn Communities
Help

Herstelmelden door de medewerker

door Maarten VB

Vanaf nu is het ook mogelijk medewerkers zichzelf te laten betermelden via Mijn Youforce en de Youforce App.

 

Je kunt dit beschikbaar stellen in je organisatie door het recht Hersteld melden persoonlijk toe te kennen aan medewerkers. Dit recht is als onderdeel van de applicatie Ziekteverzuim vanaf nu beschikbaar in Autorisatiebeheer.

chrome_sz1pnu9E48.png

Medewerkers die dit recht hebben krijgen nu toegang tot deze nieuwe functionaliteit. Indien de medewerker een dienstverband heeft met een actieve ziekmelding zal nu een knop beschikbaar zijn om de herstelmelding in te voeren.

 

chrome_8eFsDSyMJU.png

Na het klikken op de knop Beter melden kan de medewerker een hersteldatum kiezen en de actie afronden. 

 

chrome_KYdgq1WvcE.png

Na het afronden keert de medewerker terug naar het eigen verzuimoverzicht met een bevestiging dat de herstelmelding is ingevoerd.

 

chrome_xDrlxpS26i.png

De manager van de medewerker krijgt vervolgens een melding via een (push)bericht dat de medewerker weer beter is. Je ziet hieronder een voorbeeld van het pushbericht, maar dit is uiteraard ook zichtbaar in de Inbox in zowel Mijn Youforce als de Youforce App.

Screenshot_20241011_095712_One UI Home.jpg

Om te bepalen welke manager een bericht moet krijgen gebruiken we dezelfde inrichting vanuit Configuratie Ziekteverzuim.

MaartenVB_0-1728653883174.png

In het voorbeeld hier zie je dat de rollen SLG & MGR gedefinieerd zijn. Bij de herstelmelding van een medewerker zullen we opzoeken welke personen de rol SLG of MGR hebben op de Organisatorisch Eenheid van het dienstverband van de medewerker. Ook indien er sprake is van vervanging zal dit worden meegenomen.

 

De manager kan op het bericht klikken en dit zal vervolgens navigeren naar de afgesloten ziekmelding.

 

In Mijn Youforce is er ook nog een extra link toegevoegd om rechtstreeks naar het herstel formulier te gaan. Deze link is makkelijk te vinden voor de medewerker door middel van zoektermen zoals beter melden, verzuim & herstel. Indien de medewerker geen openstaand verzuim heeft zal deze link ook gewoon naar het persoonlijk verzuim overzicht navigeren.

MaartenVB_2-1728654423739.png

Voor meer informatie over de inrichting kun je altijd naar de Handleiding voor beheerders gaan.

 

De vervolgstap voor ons is nu om via een apart recht de medewerker ook toestaan zichzelf ziek te melden. We hopen dit binnenkort ook beschikbaar te stellen.