Mijn Communities
Help

In Mijn Youforce rechtstreeks diploma uit Mijn diploma's van DUO uploaden

door Remco te Ronde (Bijgewerkt ‎10-02-2025 09:47 door Remco te Ronde VISMA )

In het kader van 'Youforce tegen fraude' zijn we verheugd te kunnen meedelen dat medewerkers voortaan via Mijn Youforce rechstreeks diploma's kunnen aanleveren uit Mijn diploma's van DUO (Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap - vroeger ook wel bekend als het 'diplomaregister').

Waarom?

Zoals je hebt kunnen lezen in de nieuwsberichten rondom 'fraude preventie' is komt er helaas diplomafraude voor. Samen met diverse organisaties die gebruik maken van Youforce en met DUO (Dienst Uitvoering Onderwijs) hebben nauw samengewerkt om dit te voorkomen.

Alle officiele diploma's die in het diploma register staan kunnen voortaan door de medewerker rechtstreeks worden geupload in Youforce. Zonder dat de medewerker zelf de PDF hoeft /kan  downloaden. Daarmee wordt frauderen met de PDF onmogelijk.

Het gaat om steeds meer diploma's. Veel diploma's die sinds 1996 zijn behaald zitten in het register. Maar de totale lijst is te vinden via: https://duo.nl/particulier/uittreksel-diplomagegevens-downloaden.jsp

Hoe te activeren?

Je hoeft als beheerder niks te doen. Als je al gebruikt maakte van het proces Uploaden diploma of certificaat in Mijn Youforce is het meteen actief.

Gebruikte je dit proces nog niet? Dan kan je het activeren. Gebruik hiervoor:

Hoe werkt het voor de medewerker?

Onderstaande afbeeldingen geven weer hoet het werkt voor de medewerker.

1) Navigeer

naar het proces 'Uploaden diploma of certificaat'

Scherm 1 - Mijn Youforce navigatie.png
2) Kies voor 'Upload diploma vanuit DUO' Scherm 2 - Selectie.png
3) Log in op Mijn DUO Scherm 3 - Inloggen DUO.png
4) Kies de gewenste inlogmethode van DigID Scherm 4 - Inloggen DigiD app.png
5) Kies bijvoorbeeld voor de optie met de app, koppelcode en QR-code Scherm 5 - Koppelcode.png
6) Log in via je DigiD app Scherm 7 - Approve.png
7) Selecteer één of meerdere diploma's Scherm 9 - Geselecteerd.png
😎 In Mijn Youforce zie je de bevestiging dat het is gelukt. Scherm 10 - Bevestiging.png

Hoe werkt het verder binnen Youforce?

De werking binnen Youforce blijft gelijk. Stel jouw organisatie heeft gekozen om de personeelsadminsitratie op te nemen in de workflow? Dan krijgt de Personeelsadministratie per diploma een workflow inclusief bijlage te behandelen. Vanzelfsprekend heeft de bijlage een helder en herkenbare naam.

Scherm 11 - Self Servicve workflow per document.png

En hoe zit het in de Youforce App?

In de Youforce App willen we de interactie tussen de Youforce App en de DigiD app soepel laten verlopen. Daar zijn we volop mee aan het ontwikkelen. Zodra dit ook werkt binnen de Youforce App zullen we een nieuwsbericht plaatsen.

15 Opmerkingen
Er is een onverwachte fout opgetreden.