Mijn Communities
Help

Nieuwe functionaliteiten profiel nu al beschikbaar via Mijn Youforce

door Remco te Ronde

Veel functionaliteiten van de Youforce app zijn eerst beschikbaar op mobiel (app) en later op desktop (Mijn Youforce). Maar in het geval van profiel is de volgorde andersom.

 

Vanaf heden zijn de volgende 3 processen te activeren in Mijn Youforce:

  • Betalingsgegevens wijzigen
  • Contactpersonen bij nood
  • Persoonsgegevens wijzigen

 

Hoe werken deze processen vanuit Mijn Youforce?

De processen werken via Mijn Youforce precies hetzelfde zoals het gaat werken via de app. In het eerdere artikel ‘Update aanstaande uitbreidingen profiel’ staat al veel beschreven.



Hoe voeg ik de processen toe aan Mijn Youforce?

Zoals altijd bestaat het toevoegen uit twee onderdelen. Namelijk ‘autorisatiebeheer’ en het ‘configureren links Mijn Youforce’.

 

Voeg de autorisaties toe

Ga naar ‘autorisatiebeheer’ en voeg in de groep ‘alle gebruikers’ de volgende twee rechten toe:

  • Profiel - Contactpersonen in geval van nood wijzigen
  • Profiel - Persoonsgegevens wijzigen

 

Configuratie links Mijn Youforce

Ga naar ‘Configuratie links Mijn Youforce’. Voeg aan de meest logische categorie (bijvoorbeeld Mijn gegevens) de volgende processen toe:

  • Betalingsgegevens wijzigen
  • Contactpersonen bij nood
  • Persoonsgegevens wijzigen

 

Moet ik nog aan iets speciaals denken bij het activeren van deze functionaliteit?

Het is slim om rekening te houden met de volgende zaken:

  • Wijzigingen worden rechtstreeks verwerkt in HR Core Beaufort. Is dit het eerste proces van profiel wat je activeert? Kijk dan in de handleiding hoe je procescode XPN activeert.
  • De contactpersonen bij nood worden geregistreerd op de standaard PI-rubrieken. Gebruik je nog eigen rubrieken? Stap dan met behulp van de instructie ‘Hulp bij overstap standaard velden voor contactgegevens in geval van nood’ over naar de standaard rubrieken.
  • Voor betalingsgegevens is het slim om extra te letten op:
    • De medewerker kan enkel en alleen rekeningnummer 1 (eerste bankregel) wijzigen. Dit omdat rekeningnummer altijd de salarisrekening van de medewerker is. Loonbeslagen of bewindvoeringen worden altijd vastgelegd op de andere bankregels. 
    • Sommige organisaties hebben een eigen specifiek proces, zoals het opvragen van een kopie bankpas. Of een aanvullende e-mail bevestiging. Beoordeel dus zelf of dit proces voldoet binnen jouw organisatie.
4 Opmerkingen