Mijn Communities
Help

Nieuwe versie van de Youforce app te downloaden als beta-tester

door Remco te Ronde (Bijgewerkt ‎05-01-2024 14:33 door Remco te Ronde VISMA )

Eerder hebben we uitgelegd dat we er een nieuwe versie van de Youforce app beschikbaar komt. Iedereen die geintresseerd is kan deze nu al downloaden als zogenamaande beta-tester.  

 

Dus ben je als beheerder, HR-proffesional of andere gebruiker van Youforce altijd als eerste geintresseerd in nieuwe functionaliteiten? Dan kan je deze vanaf nu downloaden. Dit geldt zowel voor iPhones (iOS) als Android (b.v. Samsung, Google Pixel of OnePlus).

 

Hoe te downloaden?

Afhankelijk van je type telefoon doe je dit als volgt:

 

💡Tip! Waarschijnlijk lees je dit artikel op je laptop/desktop. Pak je smartphone en scan de volgende QR-code om direct op de juiste pagina te komen

Android / Play store iPhone / iOS Testflight
image (14).png image (15).png

 

 

 

Wat gebeurt er na downloaden en installeren?

Zodra de nieuwste versie van de app is geinstalleerd moet je volledig opnieuw inloggen. Je kiest daarna opnieuw een eigen pincode. Na deze nieuwe inlog kan je weer gebruik maken van je biometrische gegevens (zoals vingerafdruk of gezichtsherkenning). Bij het onderdeel 'profiel' zal je mogelijk opvallen dat er nieuwe items worden getoond. Verder zal de Youforce app werken zoals je altijd gewend bent.

 

Wat als je een foutmelding ziet of ander issue ervaart?

Als Visma|Raet hebben we de nieuwe versie uitvoerig getest. Maar mocht je als allereerste beta-tester toch tegen problemen aanlopen dan horen we het graag. Maak zo snel mogelijk een melding aan bij het ServiceCenter zodat we het samen kunnen analyseren.

 

Hoe nu verder?

Zoals eerder toegezegd zullen we de defintieve live datum, wanneer de app bij iedereen automatisch wordt geupdate, minimaal 14 dagen van te voren aankondigen. We verwachten jullie daarover daarom spoedig die datum te kunnen meedelen.

24 Opmerkingen
Anja Brouwer1
CHAMPION **
door Anja Brouwer1

Hai, ik moet een wisselcode invoeren. Die zou ik per mail moeten ontvangen, hoe vraag ik dat aan?

door Remco te Ronde

Hoi @Anja Brouwer1,

 

Dat is vervelend. We snappen niet helemaal waar je de vraag om een 'wisselcode' krijgt.  Als je vandaag toevallig tijd hebt dan wil mijn collega @Rosa Carrasco Úbeda graag meekijken. Zij is dé expert in Google Playstore en Apple store. Mocht het vandaag schikken dan kan je haar mailen op rosa.carrasco@visma.com of youforce.app@visma.com. Dan helpt ze je op weg. Hopelijk is het geen bezwaar dat mijn collega Engels spreekt.

 

Mocht vandaag niet lukken dan kan je ook een melding aanmaken bij het ServiceCenter. Dan zullen we het ook verder analyseren. 

 

ZGV-Louis
CHAMPION *
door ZGV-Louis

Als ik op bovenstaande link van android klik dan zie ik in het scherm de versie van 13-10-2023. Niet de nieuwe versie.

ZGVLouis_0-1704455837702.png

Ook niet op mijn mobiel (android versie 12)

Doe ik iets verkeerd?

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Anja Brouwer1 en @Remco te Ronde, ik heb ook een wisselcode gehad en deze op mijn zakelijk e-mail ontvangen (Het e-mailadres dat aan je @onyouforce.com account is gekoppeld).

Anja Brouwer1
CHAMPION **
door Anja Brouwer1

@Remco te Ronde Ik heb Rosa een mail gestuurd.

@Lieke Sterk Huis dat had ik ook verwacht maar heb niets ontvangen in mijn mail.

door Rosa Carrasco Úbeda

@Anja Brouwer1 I replied to your email already. A screenshot would be very helpful. I guess Testflight has a kind of extra validation with a code they are sending you to your Apple account.

door Rosa Carrasco Úbeda

@ZGV-Louis I hope you don´t mind if I answer you in English.

 

You have to be enrolled in the Beta Program.

 

How to do it?

In Google Play when you find the Youforce app:

  1. Scroll down and find a section labeled Join the beta. Tap the Join button.
  2. In the popup that appears, confirm you want to join the beta by tapping Join again.

I hope it helps. If not, you can contact me by email ( rosa.carrasco@visma.com)

ZGV-Louis
CHAMPION *
door ZGV-Louis

@Rosa Carrasco Úbeda 

Yes the installation was successful and it works!

Thanks.

door Remco te Ronde

Hoi @ZGV-Louis@Anja Brouwer1 en @Lieke Sterk Huis,

 

Bedankt voor jullie feedback! Zojuist heb ik samen met mijn collega @Rosa Carrasco Úbeda het artikel iets geupdate. Er is nu een QR-code toegevoegd. Deze scan je eenvoudig met je smartphone en dan kan je updaten naar de nieuwste versie.

carolien boon
CONTRIBUTOR ***
door carolien boon

Ik heb de app gedownload, zodra ik heb ingelogd en klik daarna op profiel onderaan, moet ik weer opnieuw inloggen.

Dat is alleen de eerste keer lijkt het, wel erg vervelend uiteraard.

 

 

ZGV-Louis
CHAMPION *
door ZGV-Louis

@carolien boon Ik had vorige week vrijdag dezelfde ervaring. Indien bij live gaan is dit voor medewerkers lastig.

door Remco te Ronde

Hoi @ZGV-Louis en @carolien boon,

 

Dat is vervelend en natuurlijk niet zoals het hoort. Kunnen jullie aangeven:

  • Gebeurde dit specifiek bij 'Profiel' of ook bij 'Declaraties' of 'Verzuim'?
  • Zouden jullie je Youforce ID (zoals IC123456) en Gebruikers ID (lange nummer zoals 0e6z92b8-de34-5bc4-92e9-f909abe2adbb) kunnen delen. Je kunt dit makkelijk vinden in de Youforce app / Instellingen / Ondersteuning

Als je dit kunt mailen naar remco.te.ronde@visma.com dan kunnen we zoeken in onze logs of we het kunnen achterhalen/reproduceren.

 

Mochten anderen dit ook ervaren, deel het vooral! Want we willen natuulijk voorkomen dat meerdere gebruikers dit ervaren.

ZGV-Louis
CHAMPION *
door ZGV-Louis

@Remco te Ronde Dit gebeurde bij mij alleen bij de eerste inlog na update. Eerst had ik mij aangemeld via SSO. Toen zat ik in de nieuwe app en daarna ging ik naar 'profiel' en moest weer opnieuw inloggen via SSO.  Dit was eenmalig en daarna gaat alles goed. Ik heb je een email gestuurd met id gegevens.

 

Anja Brouwer1
CHAMPION **
door Anja Brouwer1

@Remco te Ronde Ik heb de testFlight app gedownload en wil inloggen in de Youforce app maar als ik mijn pincode wil intikken pakt hij het laatste cijfer niet. In de oude versie kan ik wel gewoon inloggen.

door Rosa Carrasco Úbeda (Bijgewerkt ‎09-01-2024 15:27 door Rosa Carrasco Úbeda VISMA )

Hi @Anja Brouwer1 ,

Thanks a lot for your feedback, I hope you don´t mind if I answer you in English.

 

Regarding the new app version, please note that a complete login with your email and password is now required. You will be prompted to set up a new pin code following this initial login (of course it can be the same as the one used in the previous version). This is a one-time setup process, after that, you can conveniently access the app using either your biometrics or the established pin code.

To better assist you, could you please clarify whether the issue is occurring during the initial login or when attempting to restart the app? If possible, providing detailed information or a video illustrating the problem would greatly aid our efforts in resolving this matter.

Feel free to send the necessary details to my email address at rosa.carrasco@visma.com
We are happy to help you!

Anja Brouwer1
CHAMPION **
door Anja Brouwer1

Hallo @Rosa Carrasco Úbeda.

When open de Testflight en see the logo of the Youforce app I click on de button open. The app is asking for my pincode. The app is not asking for a new pincode en not a confirmation. If I use my pincode which I use for the other version, I get blocked.

How do I make a new pincode?

door Rosa Carrasco Úbeda

Hoi @Anja Brouwer1 ,


I contacted you by email. Please, can you send us a video or a screenshot of the issue to my email? That will be very helpful to understand what is happening there.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Wat is het versienummer van de beta app? Ik heb zelf versie 1.12.4 (Android). De laatste update in de Playstore is van 13-10-2023 (wanneer ik de QR-code gebruik).

door Remco te Ronde

Hoi @Raymond_de_Rozario,

 

Als je met een Android telefoon de QR-code scant zou je in de PlayStore de optie ''''deelnemen aan bètaprogramma'' moeten zien. Als je dat doet zal je na enkele ogenblikken moeten kunnen updaten. Dan krijg je versie 2.0.0. van januari 2024.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Hoi @Remco te Ronde ,

 

Helemaal overheen gelezen 🙂 Dank je wel. Ik heb nu een ander probleem. Op het moment dat ik dus met mijn @mcl.nl mailadres inlog, dan kom ik op de autorisatie portal van het MCL terecht. Daar type ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord in. Hierna moet ik via een authenticator een code opgeven. ik schakel over naar de MS authenticator app, zet de code in het klembord en ga terug naar het scherm waar ik de code moet invoeren. Nu komt er een "overlay" van de Youforce app. Het enige wat ik nu kan doen is op het pijltje klikken en dan kom ik weer bij het inlogscherm

YF.jpg

 

Ik heb aan mijn pv youforcenummer ook een @onyouforce.com account gekoppeld. wanneer ik daarmee inlog dan kom ik bij het PingId scherm, wil ik weer de code invullen en precies hetzelfde scherm. 

 

Ik heb mezelf beta tester af gemaakt in de hoop dat de oude versie weer beschikbaar wordt... Helaas. Op het moment dat ik een oudere versie ergens anders vandaan pluk, dan krijg ik de melding dat de app niet uit de Playstore is gedownload of dat mijn toestel is ge-root. 

 

Kortom: ik kan niet meer 😞

door Rosa Carrasco Úbeda (Bijgewerkt ‎12-01-2024 11:42 door Rosa Carrasco Úbeda VISMA )

Hi @Raymond_de_Rozario 

I hope you don´t mind that I write you in English. We are sorry you could not log in to the new version.

 

Please, could you record a video of the issue? That is super helpful to see what is happening there and guide of team on the solution. Also in this case it is very important to know your exact phone model and your Android version. You can send it by email to rosa.carrasco@visma.com

 

After the recording, my recommendation is to uninstall the app and leave the beta program. You will find that option on Google Play on the page to download the Youforce app when scrolling down. Once you have left the beta program, try to install Youforce again, you should get the alfa version which is working without issues.

 

Feel free to contact me directly in my email if you need any clarification or further assistance. I am happy to help!

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Good afternoon @Rosa Carrasco Úbeda ,

 

It took longer than expected. I had to edit the video, because the onscreen keyboard was visible and showing me typing my password ;-). The screen capture has been sent to the email provided above

 

 

 

 

Andre Feijen
CONTRIBUTOR ***
door Andre Feijen

Installatie verliep vlekkeloos. Ingelogd met @onyouforce account. Mooie verbetering om contactpersonen  te kunnen wijzigen en betalingsgegevens te zien. 

Zie wel een foutmelding bij het simuleren van salaris.

door Remco te Ronde

Hi @Andre Feijen,

 

Fijn dat je blij bent met de verbeteringen en dat alles soepel liep.

 

Wat betreft de optie 'Salaris berekenen' (ook wel bekend als Salaris Simulator).  Je kunt altijd nagaan of het wel goed werkt via Mijn Youforce (op de desktop). Werkt het daar niet? Dan is wellicht de oorzaak dat jouw gebruiker iets mist (b.v. je test met een gebruiker die niet in Payroll Gemal zit). Meer informatie over de optie 'Salaris berekenen' vindt je hier.

 

Maar als je niet vlot kan vinden wat de oorzaak kan achterhalen. Maak dan gerust een melding aan bij het ServiceCenter, dan zoeken we samen naar de oorzaak.