om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
In de Youforce app kan je super eenvoudig ‘onkosten’ en/of ‘reiskosten’ declareren. Vanzelfsprekend zijn dezelfde mogelijkheden beschikbaar in Mijn Youforce. Op basis van meerdere suggesties (idee 1 & idee 2) gaan we zorgen dat medewerkers in Mijn Youforce nog sneller op de juiste plek uitkomen.
Achtergrond
In autorisatiebeheer ken je het recht ‘Declaraties indienen en controleren’ (van de applicatie Declaraties) toe aan je medewerkers.
Vervolgens heb je in ‘Configuratie declaraties’ de mogelijkheid om bepaalde soorten ‘onkosten’ of ‘reiskosten’ alleen te laten zien aan specifieke medewerkers.
Dit kan je doen op ‘arbeidsrelatie’ of op een specifieke 'selectie rubriek'. In veel organisaties is het gebruikelijk om aan alle medewerkers zowel ‘onkosten’ als 'reiskosten' vrij te geven, maar er zijn ook meer geavanceerde implementaties mogelijk.
Voorbeeld meer geavanceerde implementatie
Het zou kunnen dat in jouw organisatie ‘stagiaires’ enkel en alleen de kilometer-categorie ‘studie-reizen’ mogen gebruiken.
Dan heb je ingesteld:
Uitwerking van deze geavanceerde implementatie
Als een stagiaire in de Youforce app of in Mijn Youforce naar het onderdeel ‘Declaraties’ gaat ziet hij/zij enkel en alleen de optie ‘kilometers’. De stagiaire komt nooit op een verkeerd scherm met ‘onkosten’ uit.
Wat is nieuw in Mijn Youforce
Voortaan kan je in ‘configuratie links Mijn Youforce’ de volgende links toevoegen:
Naam van de link |
Welk scherm ziet een gebruiker als je hierop klikt |
Declaratie indienen |
|
Onkostendeclaratie indienen |
|
Kilometerdeclaratie indienen |
|
Overzicht declaraties |
|
Ons advies
In het voorbeeld met ‘stagiaires’ hebben we toegelicht dat je goed moet nagaan hoe je omgaat met ‘arbeidsrelatie’ of op een specifieke 'selectie rubriek'.
Zou je in het voorbeeld van ‘stagiaire’ de link naar het proces ‘Declaratie onkosten indienen’ vrijgeven? En klikt de stagiaire op die link? Dan gebeurt het volgende:
Ben je zeker dat in jouw organisatie iedere gebruiker minimaal één onkosten-categorie en één kilometer-categorie heeft? Dan is het handig om de twee nieuwe links toe te voegen als aanvulling op ‘Declaratie indienen’.
U moet een geregistreerde gebruiker zijn om hier een opmerking toe te voegen. Als u al geregistreerd bent, moet u zich aanmelden. Als u zich nog niet hebt geregistreerd, moet u zich registreren en aanmelden.
Copyright 2019 Visma Community. All right reserved.