Mijn Communities
Help

Zoeken op locaties levert vanaf nu exacte adressen op

door Bastiaan Friederichs

Icon_daysworked.png

Enkele klanten merkten op dat de locaties die gebruikt kunnen worden voor de kilometer declaraties, ook gehele straten en postcodes kunnen zijn.

Een postcode als 6515 of 6515ZB is in dat geval ook een valide locatie:

BastiaanFriederichs_0-1645646603089.png

Of een gehele straat:

BastiaanFriederichs_1-1645646725583.png


Hoewel dit heel handig kan zijn, is het vaak niet accuraat.
Het systeem zal in dit geval een punt pakken op de betreffende straat of in het postcode-gebied en op basis daarvan de afstand bepalen.

Vanmiddag hebben we een wijziging doorgevoerd waarbij het verplicht is om een (exact) adres te selecteren. De medewerker kan nog steeds gebruik maken van de handige zoekmethode maar moet uiteindelijk een specifiek adres selecteren.

In bovenstaande voorbeelden zal de medewerker dus specifieker moeten zijn.

Dus niet

BastiaanFriederichs_2-1645646962913.png

Maar

BastiaanFriederichs_3-1645646994647.png


En niet

BastiaanFriederichs_4-1645647041744.png


Maar

BastiaanFriederichs_5-1645647123939.png


De klanten die reeds gebruik maken van de KM-declaraties en waar de medewerkers de huidige werkwijze gewend zijn, zijn via e-mail geinformeerd.

Zij hebben de keuze om de huidige methode te blijven hanteren, of om over te stappen op de meer exacte methode van adressen.

Alle overige klanten zijn automatisch overgezet op de meer exacte methode.

Uiteraard is het nog steeds mogelijk voor medewerkers om te zoeken op bekende locaties (of POI's):

BastiaanFriederichs_6-1645647341246.png

 

 

 

2 Opmerkingen
Mirna Ifeamazi-Brug
CONTRIBUTOR **
door Mirna Ifeamazi-Brug

Goedemiddag! 

 

Als ik de cijfers van mijn postcode invoer, dan krijg ik als enige optie een adres met mijn postcode als huisnummer.

Als ik vervolgens de letters wil toevoegen, dan krijg ik dat het adres niet bestaat.

Als ik begin met mijn woonplaats en daarna de cijfers, kan ik kiezen voor mijn wijk.

Als ik vervolgens wil specificeren door de letters van de postcode of mijn huisnummer toe te voegen, dan krijg ik ook dat het adres niet bestaat.

 

Kortom ik kan alleen mijn wijk selecteren, dat lijkt mij niet de bedoeling, toch?

 

vr gr Mirna 

door Bastiaan Friederichs

Hi @Mirna Ifeamazi-Brug log even een ticket bij ons ServiceCenter met de compete gegevens van het betreffende adres. Dan kunnen we op die manier kijken wat er aan de hand is..
(het fijnst is als je ook de link van het betreffende adres aanlevert vanuit de "BAG Viewer", voorbeeld: https://bagviewer.kadaster.nl/lvbag/bag-viewer/?searchQuery=3821bb+38&objectId=0307200000473182&them...)

Er zijn meerdere wegen die naar het juiste adres leiden; over het algemeen is het schrijven van de straatnaam en huisnummer de meest accurate.