Mijn Communities
Help

Onderhoud Flex Benefits op 31 oktober 2024 na 18:00 uur

door André Visschers (Bijgewerkt ‎31-10-2024 11:36 door André Visschers VISMA )

Op donderdagavond 31 oktober is Flex Benefits na 18:00 uur korte tijd niet beschikbaar wegens onderhoud. We gaan een release installeren die de onderstaande aanpassingen bevat:

Beschikbaar persoonlijk budget is te hoog 

Van toepassing voor

Organisaties die gebruik maken van HR Core Beaufort / Payroll Gemal en waarvan de medewerkers een persoonlijk budget ontvangen.

Melding

Een medewerker opent het keuzevenster van het doel Budget uitbetalen. Hij controleert zijn beschikbare persoonlijk budget.  Het bedrag is hoger dan verwacht op basis van de gegevens op zijn laatste salarisstrook.

Oplossing

Er zat een fout in de berekening van het beschikbare bedrag voor het persoonlijk budget in de volgende situatie:

• De medewerker heeft voor de vorige maand een aanvraag ingediend voor Budget uitbetalen waarbij het aangevraagde bedrag hoger is dan het bedrag dat volgens Payroll Gemal beschikbaar is voor de medewerker.

We hebben deze fout verbeterd.

Beschikbaar persoonlijk budget is te laag 

Van toepassing voor

Organisaties die gebruik maken van HR Core Beaufort / Payroll Gemal en waarvan de medewerkers een persoonlijk budget ontvangen.

Melding

Een medewerker opent het keuzevenster van het doel Budget uitbetalen. Hij controleert zijn beschikbare persoonlijk budget.  Het bedrag is lager dan verwacht op basis van de gegevens op zijn laatste salarisstrook.

Oplossing

Er zat een fout in de berekening van het beschikbare bedrag voor het persoonlijk budget in de volgende situaties:

• Er is in Payroll Gemal een uitbetaling van persoonlijk budget uitgevoerd in de vorige maand, terwijl de medewerker in Flex Benefits geen aanvraag heeft ingediend voor het doel Budget uitbetalen of voor een doel waarvoor de medewerker het persoonlijk budget heeft ingezet als bron.
  • Er is in Payroll Gemal een uitbetaling van persoonlijk budget uitgevoerd in de vorige maand, waarbij het uitbetaalde bedrag hoger is dan de (som van de) aanvragen in Flex Benefits.

We hebben deze fout verbeterd.

Uitbetaling van budget staat niet op het Budget overzicht

Van toepassing voor

Melding

Voor een medewerker is in de vorige maand een bedrag uit zijn persoonlijk budget uitbetaald in Payroll Gemal. Deze uitbetaling is handmatig ingevoerd in Payroll Gemal door de salarisadministrateur.  De medewerker had geen aanvraag ingediend voor het doel Budget uitbetalen in Flex Benefits.

De medewerker opent het Budget overzicht in Flex Benefits. Het handmatige uitbetaling staat niet vermeld in de kolom Uitbetalingen op het Budget overzicht.

Oplossing

In de kolom Uitbetalingen werden tot nu toe alleen de uitbetalingen getoond, die aangevraagd zijn in Flex Benefits. We hebben dit nu aangepast.

Voor de verleden maanden waarvoor Flex Benefits de salarisgegevens heeft geïmporteerd van Payroll Gemal, toont het programma het door Payroll Gemal uitbetaalde persoonlijk budget.

Voor de toekomstige maanden toont Flex Benefits het bedrag dat is aangevraagd d.m.v. een aanvraag voor het doel Budget uitbetalen.

NB: Op het Budget overzicht staan de kolommen Uitbetalingen en Bestedingen. In de kolom Uitbetalingen toont het Flex Benefits de directe uitbetalingen naar aanleiding van een aanvraag voor het doel Budget uitbetalen. In de kolom Bestedingen toont het Flex Benefits de uitbetalingen naar aanleiding van een aanvraag voor een ander doel waarbij de medewerker het persoonlijk budget heeft ingezet als bron. Payroll Gemal maakt dit onderscheid niet; alle uitbetalingen worden opgeteld in de rubrieken RUBR_Budgetx_UitbetaaldMndyy.

Verkeerde waarden op het Budget overzicht voor toekomstige maanden

Van toepassing voor

Organisaties die gebruik maken van HR Core Business / Payroll Business en waarvan de medewerkers een persoonlijk budget ontvangen dat automatisch gereserveerd wordt.

Melding

Er zijn twee verschillende fouten gemeld:

1. Een medewerker opent het Budget overzicht en controleert de waarden in de kolom Saldo. Flex Benefits toont voor alle toekomstige maanden de waarde 0. Dit is niet correct.
  2. Een medewerker opent het Budget overzicht en controleert de waarden in de kolom Saldo. Flex Benefits toont voor alle toekomstige maanden een negatief saldo.  Dit is niet correct.

Oplossing

Fout 1 kwam voor als de medewerker in de vorige maand geen aanvraag had ingediend waarbij hij de bron Persoonlijk budget had ingezet.

Fout 2 kwam voor als de medewerker in de vorige maand wel een aanvraag had ingediend waarbij hij de bron Persoonlijk budget had ingezet.

We hebben deze fouten verbeterd.

Verwijder het X-icoon van het Welkom-venster 

Melding

De beheerder kan met behulp van parameter PARR_WelcomeTextOrLegalDisclaimer_Enable instellen dat het Welkom-venster elke keer dat een medewerker Flex Benefits opent wordt getoond.  

Een organisatie heeft de standaardtekst van het Welkom-venster vervangen door een opsomming van voorwaarden waarmee de medewerker akkoord moet gaan. Hij moet hiervoor op de OK-knop klikken.  Rechtsboven op het Welkom-venster stond ook een X-icoon waarmee het Welkom-venster weggeklikt kon worden.  De organisatie heeft gevraagd of het X-icoon kan worden verwijderd van het Welkom-venster, zodat de medewerkers verplicht op de OK-knop moeten klikken.

Oplossing

We hebben het X-icoon verwijderd van het Welkom-venster.

11 Opmerkingen
door Bas Menken - Gemeente Leiden

Fijne wijzigingen!

Ineke Kamp
CONTRIBUTOR *
door Ineke Kamp

Bij ons is nu de bron IKB en persoonlijk budget leeg. Dit betekent dat de medewerker geen keuze meer kan maken voor december om zijn reiskosten woon/werk met het IKB uit te ruilen. hiervan heb ik een call aangemaakt.

oldea0
CONTRIBUTOR **
door oldea0

Bij ons is de bron IKB en PGB ook leeg. Ik heb hiervan een call aangemaakt.

joostma1
CONTRIBUTOR **
door joostma1

Hier zijn de budgetten voor de keuzemaand december ook leeg, inmiddels een call aangemaakt.

Jose Meruwella
CONTRIBUTOR **
door Jose Meruwella

Bij ons zijn alle bronnen leeg, ook een call aangemaakt

Miranda D
CONTRIBUTOR ***
door Miranda D

Hier ook december leeg. Moet er nog een call worden aangemaakt?

Taroena1
CONTRIBUTOR ***
door Taroena1

Alle bronnen zijn nog steeds leeg.

Donker1
CONTRIBUTOR *
door Donker1

Graag met spoed een oplossing. Meen me te herinneren dat dit vorig jaar ook aan de orde was.

Svanbenthem
CONTRIBUTOR ***
door Svanbenthem

Bij ons is Flex zeer traag en hebben we weer regelmatig stekkermeldingen. Iedere keer weer (bijna dagelijks) de coockies en catches verwijderen. Kan dit ook een keer goed worden opgelost?

Paans
CONTRIBUTOR ***
door Paans

Ook bij ons geen bronnen meer in Flex Benefits!! Kan Visma hier per omgaande op reageren???

Alvast bedankt!

Svanbenthem
CONTRIBUTOR ***
door Svanbenthem

I.v.m. de stekkermeldingen weer een call aangemaakt.

Ik kreeg als antwoord terug dat ik alle browsegegevens moest verwijderen en niet alleen de coockies en catches.

Ik heb nu alle browsegegevens verwijderd van de afgelopen 4 weken. Ik kan er op dit moment weer in. Ik hoop alleen dat het probleem nu ook is opgelost, zodat ik niet telkens weer alle inloggegevens kwijt ben.