Mijn Communities
Help

Onderhoud Flex Benefits op 4 november 2024 na 18:00 uur

door André Visschers (Bijgewerkt ‎04-11-2024 16:54 door André Visschers VISMA )

Op maandagavond 4 november is Flex Benefits na 18:00 uur korte tijd niet beschikbaar wegens onderhoud. We gaan een release installeren die de onderstaande aanpassing bevat:

Beschikbaar persoonlijk budget voor december is 0 euro 

Van toepassing voor

Organisaties die gebruik maken van HR Core Beaufort / Payroll Gemal en waarvan de medewerkers een persoonlijk budget ontvangen dat automatisch gereserveerd wordt.

Melding

Een medewerker opent het keuzevenster van het doel Budget uitbetalen voor de maand december. Hij controleert zijn beschikbare persoonlijk budget.  Flex Benefits toont 0,00 euro. De medewerker kan geen aanvraag indienen.

Deze melding is ontstaan door de release van 31-10-2024.

Oplossing

Er zat een fout in de berekening van het beschikbare bedrag voor het persoonlijk budget in de maand december, als de salarisgegevens van oktober zijn geïmporteerd in Flex Benefits.

We hebben deze fout verbeterd.

Bij medewerkers, die nog aanvragen mogen indienen voor de maand november, was het beschikbare bedrag voor november wel correct.

16 Opmerkingen
Taroena1
CONTRIBUTOR ***
door Taroena1

Zo te zien zijn er nu nog maar twee bronnen gevuld ipv drie.

Bas van de Veen_Amersfoort
CONTRIBUTOR ***
door Bas van de Veen_Amersfoort

@André Visschers  Kan het zijn dat dit probleem is verschoven naar de maand november?

Ayse Salmaz 81
CONTRIBUTOR ***
door Ayse Salmaz 81

@André Visschers wij zien dat er geen beschikbaar budget is al werknemers uren willen kopen o.a. Kan dit z.s.m. opgelost worden aub?

door André Visschers

Wij zijn bezig met het onderzoeken van jullie meldingen. Indien nodig zullen we aan nieuwe fix uitbrengen.

Miranda D
CONTRIBUTOR ***
door Miranda D

Hier een melding dat er (nog steeds) geen budget is bij uitruil reiskosten en verlof kopen. Is medewerker die iedere maand het budget uit laat betalen. 

Ehoekzema
CONTRIBUTOR ***
door Ehoekzema

Ook bij de gemeente Groningen nog medewerkers met IKB Budget problemen  (die 'leeg' zijn). 
De fix lijkt niet voor iedereen volledig te hebben gewerkt!

Rob99
CHAMPION ***
door Rob99

'De oplossing is succesvol geïmplementeerd' op 5-11-2024 rond 09:48 uur volgens Visma bericht.
Toch zie ik weer meldingen na dat tijdstip dat het kennelijk niet altijd goed werkt op dit moment.  Kortom: ik weet eigenlijk niet waar ik als beheerder en wij als organisatie aan toe zijn. Kan er een update komen over de problemen die er kennelijk - nog steeds -  lijken te zijn?
Ook in mijn mailbox heb ik vandaag verschillende meldingen gehad dat medewerkers problemen hebben met IKB aanvragen en dat is gebruikelijk niet het geval. Sommige daarvan stekkermeldingen en bij anderen lukt er iets niet, mogelijk vanwege foutieve bedragen. Morgen ga ik op kantoor aan de slag met deze meldingen samen met de medewerkers en ik hoop dat wij de IKB aanvragen zonder problemen kunnen afhandelen. Anders zullen ook wij melding bij support moeten doen dat er nog steeds problemen zijn. Helaas gaat dit dan weer heel veel extra tijd kosten van medewerkers waar niemand op zit te wachten. Voor mij begint het 'deja vu' gevoel weer op te komen van de periode maart - juni 2024 en daar word ik niet echt vrolijk van.

door Bas Menken - Gemeente Leiden

Na deze "fix" is het alleen maar erger geworden. December is nog steeds leeg maar november is nu ook leeg

Paans
CONTRIBUTOR ***
door Paans

Ook hier geen budgetten beschikbar in Flex Benefits. Hoop op een spoedige fix gezien de periode die we in gaan. 

ArianneB
CHAMPION **
door ArianneB

Wij zien helemaal niks. Heel Flex doet het niet.

Simone Weijers
CONTRIBUTOR **
door Simone Weijers

Op dit moment heeft de gemeente Den Helder nog steeds incorrect saldo van op te nemen IKB over de maand november of een nul saldo. Speelt deze issue nog bij andere gemeenten?

door Bas Menken - Gemeente Leiden

@Simone Weijers jazeker. Maak vooral een melding! volgens onze service manager zijn er namelijk niet heel veel meldingen hierover gemaakt

Hermanda Witter
CONTRIBUTOR *
door Hermanda Witter

@Simone Weijers jazeker. Bij de gemeente Staphorst worden er ook nul saldo's getoond.

Noortje63
CONTRIBUTOR **
door Noortje63

De meldingen stromen binnen dat ze niks kunnen indienen en de bron op nul staat. Kortom de fix heeft niet gewerkt bij ons

Paans
CONTRIBUTOR ***
door Paans

Ik snap ook niet waarom er geen reactie is vanuit Visma. Ook op de storingspagina is geen update te zien. Laatste bericht dateert van gisteren om 09.53 uur!!! 

door André Visschers

We hebben een bericht geplaatst op de storingspagina.

Gisteren dachten we dat er maar een beperkt aantal gebruikers last zou hebben van ontbrekende of te lage budgetten. Maar het aantal meldingen is opgelopen. Daarom hebben we nu wel een update geplaatst.

Het helpt als jullie een request aanmaken in het 4Me programma van de Service Desk. Dat is een beveiligde omgeving waarin je klant- en medewerkergegevens kunt delen. Je kunt dan met voorbeelden uitleggen wat er fout gaat. Dat helpt ons bij het analyseren van het probleem.

Dit forum is openbaar. Deel hier geen medewerkergegevens. We kunnen op basis van berichten op dit forum geen probleemanalyse starten.