Mijn Communities
Help

Onderhoud Flex Benefits op 6 juni 2024 na 18:00 uur

door André Visschers

Op donderdagavond 6 juni is Flex Benefits na 18:00 uur korte tijd niet beschikbaar wegens onderhoud. We gaan een release installeren die de volgende aanpassingen bevat:

 

NB: We hebben de berekeningen van het beschikbare bedrag voor de budget-bronnen verbeterd voor veel situaties. De hieronder genoemde situaties hebben we uitgebreid getest. In de komende tijd zullen we andere situaties testen en zo nodig verbeteren.

 

Geen budget op keuzevenster voor Budget reserveren

Van toepassing voor

Organisaties die gebruik maken van HR Core Beaufort / Payroll Gemal en waarvan de medewerkers een persoonlijk budget ontvangen dat elke maand automatisch wordt uitbetaald (o.a. CAO Provincies).

Melding

Een medewerker is nieuw in dienst gekomen bij de organisatie. De salarisgegevens van zijn eerste maandverloning zijn geïmporteerd in Flex Benefits.

De medewerker opent het keuzevenster voor het doel Budget reserveren.

Hij kan geen aanvraag indienen, omdat het beschikbare bedrag voor de bron IKB budget op 0 euro staat.

Oplossing

De berekeningen van het beschikbare budget voor het hierboven genoemde scenario zijn verbeterd.

 

Medewerker mist een deel van zijn gereserveerde budget

Van toepassing voor

Organisaties die gebruik maken van HR Core Beaufort / Payroll Gemal en waarvan de medewerkers een persoonlijk budget ontvangen dat elke maand automatisch wordt uitbetaald (o.a. CAO Provincies).

Melding

Een medewerker heeft aanvragen ingediend voor het reserveren van budget voor de maanden januari, februari en maart. De aanvragen zijn verwerkt in Payroll Gemal.

De medewerker opent het keuzevenster voor het doel Budget uitbetalen voor de maand april.

Hij verwacht dat de som van de reserveringen van de drie maanden te zien is bij de bron Gereserveerd budget.

Flex Benefits toont echter de reserveringen van twee maanden. De reservering van de laatste maand ontbreekt.

Oplossing

De berekeningen van het beschikbare bedrag voor de bron Gereserveerd budget voor het hierboven genoemde scenario zijn verbeterd.

 

Geen budget op keuzevenster voor Budget uitbetalen

Van toepassing voor

Organisaties die gebruik maken van HR Core Beaufort / Payroll Gemal en waarvan voor de medewerkers een persoonlijk budget wordt berekend dat elke maand automatisch wordt gereserveerd (o.a. CAO Gemeenten).

Melding

Een medewerker is nieuw in dienst gekomen bij de organisatie. De salarisgegevens van zijn eerste maandverloning zijn geïmporteerd in Flex Benefits.

De medewerker opent het keuzevenster voor het doel Budget uitbetalen.

Hij kan geen aanvraag indienen, omdat het beschikbare bedrag voor de bron IKB budget op 0 euro staat.

Oplossing

De berekeningen van het beschikbare bedrag voor de bron Budget op de keuzevensters van de doelen zijn verbeterd.

 

Te laag budget op keuzevenster voor Budget uitbetalen

Van toepassing voor

Organisaties die gebruik maken van HR Core Beaufort / Payroll Gemal en waarvan voor de medewerkers een persoonlijk budget wordt berekend dat elke maand automatisch wordt gereserveerd (o.a. CAO Gemeenten).

Melding

Een medewerker heeft een salarisverhoging gehad, waardoor ook zijn beschikbare budget is verhoogd. De salarisgegevens van zijn maandverloning zijn geïmporteerd in Flex Benefits.

De medewerker opent het keuzevenster voor het doel Budget uitbetalen.

Bij het beschikbare bedrag van de bron Budget staat nog het oude budget.

Oplossing

De berekeningen van het beschikbare bedrag voor de bron Budget op de keuzevensters van de doelen zijn verbeterd.

15 Opmerkingen
Ineke Kroon
CONTRIBUTOR **
door Ineke Kroon

Bij ons staat het bedrag Budget uitbetalen vandaag niet meer goed, de reservering van juni en volgende maanden zijn niet beschikbaar. Het betreft cao Gemeenten.

PetravanGeenen
CONTRIBUTOR ***
door PetravanGeenen

Naar aanleiding van het bericht van @Ineke Kroon even gekeken in onze omgeving (CAO GGZ) en ook bij ons is het budget weggevallen:

PetravanGeenen_0-1717753959740.png

Ik zal de call die we nog hebben openstaan ook bijwerken. Graag snel actie, ik kan het moeilijk verkopen dat we Flex weer dicht moeten gaan zetten

Diana9
CONTRIBUTOR ***
door Diana9

Wij ervaren ook dat het budget voor de komende maanden is weggevallen (CAO Gemeenten).

Harold1
CONTRIBUTOR **
door Harold1

Bij ons (Gemeente Meierijstad) staat het bedrag Budget uitbetalen vandaag niet meer goed, de reservering van juni en volgende maanden zijn niet beschikbaar. Zojuist bij 2 medewerkers geconstateerd. Het betreft cao Gemeenten.

Rob99
CHAMPION **
door Rob99 (Bijgewerkt ‎07-06-2024 15:04 door Rob99 )

Hier word ik zo niet vrolijk van want alweer gedoe met Flex Benefits. Dit komt het vertrouwen in het systeem niet ten goede na alle Flex problemen die zich in het voorjaar hebben afgespeeld. Dat heeft ons vele uren (controle en herstel) werk gekost en ik mag toch hopen dat we deze keer niet weer in hetzelfde (probleem) schuitje terecht gaan komen.  Graag dan ook een spoedige oplossing voor deze nieuwe problemen met Flex.

door Bas Menken - Gemeente Leiden

Wat een bende weer. Wij hebben medewerkers die al maanden problemen hebben met hun budgetten, nu was dat voor de meeste opgelost en dan staat het nu na deze "update" opeens weer fout.

 

Het opgebouwde vertrouwen in flex benefits is na de afgelopen maanden wel helemaal verdwenen.

door Bas Menken - Gemeente Leiden

Heeft er iemand al contact gehad met Visma hierover? ik had de servicedesk aan de lijn maar daar wisten ze nog van niks.

Rob99
CHAMPION **
door Rob99

@André Visschers   
Hoi André,

n.a.v. de reactie van Bas om 12:50 uur. Ik mag toch aannemen dat de genoemde issues m.b.t. Flex problemen hierboven inmiddels onderzocht worden door Visma? Wij hebben in elk geval (nog) geen melding van gemaakt vanwege mijn aanname dat de kwestie wel opgepikt zou worden door Visma.

door André Visschers

Beste mensen,

 

Ik heb jullie opmerkingen gelezen. Helaas zitten er nog fouten in de berekeningen van het beschikbare budget. We werken hard aan een oplossing. We zullen deze fouten de komende tijd verbeteren. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

André Visschers, Visma|Raet

Francisdenboer
CONTRIBUTOR *
door Francisdenboer

@André Visschers  binnen welke termijn verwacht Visma Raet dit opgelost te hebben? Dan weet ik wat ik als antwoord kan geven op de vragen die hierover binnen komen.

Miranda Damink
CONTRIBUTOR ***
door Miranda Damink

We zien geen melding op de verstoringpagina? Is dat niet de plek om dit te melden? 

Rob99
CHAMPION **
door Rob99 (Bijgewerkt ‎11-06-2024 09:40 door Rob99 )

@André Visschers  het leek erop dat Flex Benefits na de migratie problemen van maart 2024 weer op orde was. We kregen immers al 1,5 maand geen meldingen meer van medewerkers. Misschien vergis ik me hierbij en was er nog wat 'gruis' over dat nog opgelost moest worden.
Betreft het nu oude of nieuw ontstane problemen die nu toevallig(?) ontdekt zijn door het piepsysteem?
Zijn deze problemen wellicht veroorzaakt door het onderhoud van 6 juni j.l. ?

Laatste zou m.i. ook wel heel vervelend zijn want dan betekent dit voor organisaties dat men telkens op hun hoede moeten zijn als er door Visma wordt gesleuteld aan Flex Benefits. 

Wellicht dat er met voorrang aandacht moet komen om Flex controle overzichten van medewerker data te kunnen maken waarmee snel is te zien of er 'afwijkingen' en/of onjuiste data is. Zo'n overzicht zou men kunnen gebruiken om de data te controleren bijv. na een aanpassing door Visma.   🙂

 

 

Joyce Kievit14
CONTRIBUTOR ***
door Joyce Kievit14

Hier kloppen de budgetten ook niet. 

joostma1
CONTRIBUTOR **
door joostma1

Hier ook niet.

Yvonne20
CONTRIBUTOR **
door Yvonne20

Hier kloppen de budgetten ook niet. @André Visschers , kun je aangeven wanneer er meer bekend is?