Mijn Communities
Help

Release Flex Benefits op 7 april 2025 na 17:00 uur

door André Visschers

We gaan op maandagmiddag 7 april, na 17:00 uur, een release van Flex Benefits installeren. Dankzij de mogelijkheid van het uitvoeren van geautomatiseerde installaties op Microsoft Azure zal er nauwelijks effect zijn op de beschikbaarheid van Flex Benefits.

De release bevat enkele technische verbeteringen van de exportfunctie, inclusief de volgende aanpassing:

Melding Export inzien

Melding

De beheerder van een organisatie start de functie Export inzien. Na enige tijd toont Flex Benefits het resultaat op het scherm. De mutatieregels zien er betrouwbaar uit, maar boven de mutatieregels staat de melding: "Er zijn geen export mutaties voor de geselecteerde periode.".  Dit is niet correct.

Oplossing

Het programma toonde de verkeerde melding. Het tonen van de melding is verbeterd.

7 Opmerkingen
MarcelS
CONTRIBUTOR ***
door MarcelS

Dank voor deze melding, maar wij willen vandaag Flex gaan exporteren en hebben zojuist is Export inzien gedraaid, maar zien nu in het overzicht ook alle Flex mutaties van de vorige maand meekomen. Dit lijkt mij niet correct........of zie ik iets over het hoofd? Ik durf nu niet de actuele Export van Flex uit te voeren, Ik hoor graag.

door André Visschers

Beste @MarcelS,
We hebben de functie Export inzien op 25 maart gewijzigd.

Als je nu de pagina Exportgegevens inzien opent vanuit het menu, dan toont het programma de exportmutaties van de vorige keer dat je export inzien gedraaid hebt.

Voor het opnieuw starten van de functie Export inzien met de mutaties van deze maand, moet je op de knop Export inzien klikken.

MarcelS
CONTRIBUTOR ***
door MarcelS

@Andre  dankjewel voor je snelle reactie. Wij hebben de stappen gevolgd zoals beschreven en toch zie wij bij een aantal werknemers de mutaties van vorige maand nog. Deze hadden als ik het goed gelezen heb verwijderd moeten zijn. Ik heb hier een melding van gemaakt bij support en zal daar een printscreen van bij doen van hetgeen wij te zien krijgen na het verwerken van Export Inzien.

Harold_ICG
CONTRIBUTOR **
door Harold_ICG (Bijgewerkt ‎16-04-2025 11:21 door Harold_ICG )

Beste @André Visschers ,

Vanochtend hebben we de 'Export inzien' gestart, maar de melding: "Er zijn geen export mutaties voor de geselecteerde periode." staat nog in het verslag. Het lijkt erop dat de aanpassing (nog) niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd. 

Bas van de Veen_Amersfoort
CONTRIBUTOR ***
door Bas van de Veen_Amersfoort

@André Visschers Kan het kloppen dat de melding nu op deze manier naar voren komt?

BasvandeVeen_Amersfoort_0-1746529469626.png

En dan bij het openen van het verslag zien we een verwarrende bovenste regel:

BasvandeVeen_Amersfoort_1-1746529522779.png

Kunnen we veilig de export uitvoeren? Er staan veel mutaties in het verslag, dus het lijkt wel goed te gaan.

door André Visschers

@Bas van de Veen_Amersfoort 
Klopt.
Op het venster Exportoverzicht staan de drie regels uit jouw printscreen.  De derde regel wordt alleen afgebeeld als er heel veel mutaties zijn.

In het exportverslag-bestand is de eerste regel inderdaad verwarrend. Wat gaan dit nog aanpassen. De mutaties zelf zijn volgens ons wel correct.

Bas van de Veen_Amersfoort
CONTRIBUTOR ***
door Bas van de Veen_Amersfoort

@André Visschers Dank voor je snelle antwoord, we gaan de export uitvoeren.