Mijn Communities
Help

Update - Fout in "Wizard jaarovergang" op 21 december 2022

door André Visschers (Bijgewerkt ‎23-12-2022 11:12 door André Visschers VISMA )

23-12-2022 11:00u - De opschoonfunctie heeft de afgelopen nacht correct gewerkt. Alle keuzes uit 2022, die opgeschoond moesten worden, zijn opgeschoond en alle rubriekwaarden uit 2022 die verwijderd moesten worden, zijn verwijderd. Dit geldt ook voor de organisaties die de wizard jaarovergang op 21-12-2022 hebben gedraaid. Volgens mij zijn de problemen opgelost.

Het advies om het flexpakket nog niet open te stellen voor de medewerkers wordt ingetrokken.

 

22-12-2022 14:00u - Wij krijgen 2 meldingen binnen van beheerders die gisteren (21-12-2022) de "Wizard jaarovergang" hebben gedraaid.  De opschoonfunctie, die afgelopen nacht had moeten draaien, heeft niet goed gewerkt. De aanvragen van medewerkers voor 2022 zijn niet correct opgeschoond. Wij zijn bezig met het onderzoeken van dit probleem. Nadere informatie volgt.

Advies: als u de "wizard jaarovergang" gisteren (21-12-2022) heeft gedraaid, svp controleren of er bij uw medewerkers nog keuzes staan uit 2022. Indien dit het geval is, dan het flexpakket nog niet openstellen voor het jaar 2023.

6 Opmerkingen
Willie
CONTRIBUTOR **
door Willie

Wat houdt dit opschonen precies in. In ons systeem staan alle aanvragen van de afgelopen jaren er nog steeds in.

 

Ik kan van de afgelopen jaren dit nog steeds bekijken wat men heeft ingediend. Is dit dan niet de bedoeling.

Harold Reijnders
CONTRIBUTOR ***
door Harold Reijnders

@willy 

Nadat ik (Harold Reijnders Gemeente Sittard-Geleen) gisteren de jaarwizzard gedraaid had, werden alle aanvragen van 2022, nogmaals getoond in 2023 in het budgetoverzicht en in het overzicht "Mijn aanvragen". Dat is natuurlijk niet zo.

Dit zag er dus vreemd uit alsof de medewerker al in 2023 keuzes had gemaakt.

Zie hieronder

Gr. Harold

HaroldReijnders_0-1671716617519.png

 

 

 

Willie
CONTRIBUTOR **
door Willie

@Harold bedankt voor je duidelijke toelichting. hij draait bij ons vannacht. Dinsdag werk ik weer dan ga ik dit direct checken.

 

Fijne feestdagen

door André Visschers

@Willie 
Over het opschonen:
We onderscheiden in Flex Benefits 2 tabellen met aanvragen:
1. De tabel Alle aanvragen.  In deze tabel staan alle aanvragen van dit jaar en van alle vorige jaren. Deze tabel wordt niet opgeschoond door de Wizard jaarovergang.  De medewerker kan de inhoud opvragen op het tabblad "Alle aanvragen".  De beheerder kan de inhoud opvragen op het venster "Overzicht alle keuzes".
2. De tabel Actuele aanvragen.  In deze tabel staan de aanvragen van het actuele keuzejaar.  Deze tabel moet opgeschoond worden door de Wizard jaarovergang.  Dat is afgelopen nacht niet gebeurd.  Voor de medewerker betekent dit dat hij geen nieuwe aanvraag voor 2023 kan indienen, omdat de aanvraag van 2022 nog in de tabel staat.

Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@André Visschers Kun je als beheerder ook de tabel actuele aanvragen raadplegen? en zo ja, waar kan ik deze vinden?

door André Visschers

@Marianne Marsman  Nee, er is geen beheerpagina voor de tabel Actuele aanvragen.