Mijn Communities
Help

CAO Jeugdzorg: verlofsparen

door Frank JHM Poell

Op basis van de CAO Jeugdzorg kunnen medewerkers deelnemen aan het verlofsparen. In HR Core Beaufort kan dit worden gefaciliteerd door in de verlofmodule een nieuwe verlofsoort vast te leggen.

Hieronder leggen we stapsgewijs middels een voorbeeld uit hoe je dit in Beaufort kunt inrichten.

  • Voer in functie 206502-Verlofsoort de nieuwe verlofsoort op, bijvoorbeeld VSR:

FrankJHMPoell_0-1666681569083.png

 

  • Ga naar functie 206501-Verlofregeling en selecteer de van toepassing zijnde verlofregeling
  • Klik op de knop 'Toevoegen':

FrankJHMPoell_1-1666681569084.png

  • Selecteer de nieuwe verlofsoort, bijvoorbeeld VSR en leg als verlofrecht 0,00 vast:

FrankJHMPoell_2-1666681569089.png

  • Met behulp van functie 703001- Verlofrechten werknemer kan voor de medewerkers die willen deelnemen aan de verlofspaarregeling vervolgens het recht worden toegevoegd via de knop Mutaties:

FrankJHMPoell_3-1666681569090.png

 

Voor de goede orde: de verlofrechtmutaties kunnen uiteraard ook vanuit HRSS worden aangestuurd om vervolgens in Beaufort te  worden verwerkt. Mocht je hier vragen of hulp bij nodig hebben, neem dan even contact op met je customer success manager.

3 Opmerkingen
marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

Kan dit in het keuzeformulier voor verlofbudget opgenomen worden in HRSS zodat medewerkers het kunnen aangeven waarnaar het in BO4 vanuit het verlofbudget overgeboekt wordt naar het 'nieuwe' spaarverlof? Dan moet uiteraard wel voor de cao Jeugdzorg deze 'verlofsoort' toegevoegd worden. Zijn er beheerders die dit ingericht hebben? Hoor graag terug. Gr. Marja

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Hoi Marja,

Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp, maar misschien is dit bericht wel het antwoord op je vraag:

https://community.visma.com/t5/Releases-Youforce-Self-Service/Self-Service-mei-2022/ta-p/494512

Daar staat beschreven hoe je het voor CAO Gemeenten kan inrichten. Je moet alle infoblokken dan even aanpassen naar cao Jeugdzorg en nog controles toevoegen op je toegestane bronnen, maar het principe werkt soepel.

marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

@Anonymous 

Dank je voor alle informatie, ik ga ermee aan de slag, dit is inderdaad wat ik bedoelde.Gr. Marja