Mijn Communities
Help

HR Core Online niet beschikbaar op zaterdag 6 juli 2024

door Frank JHM Poell (Bijgewerkt ‎06-07-2024 18:50 door Sandra Groenewoud VISMA )

[Update 06-07-2024 18:45]

Het onderhoud is succesvol afgerond. HR Core online is weer beschikbaar.

 

[Update 06-07-2024 7:00]

We zijn gestart met het onderhoud. Zodra HR Core online weer beschikbaar is zullen we een update plaatsen.

 

 

Zaterdag 6 juli 7:00 tot 22:00 is HR Core Online niet beschikbaar vanwege groot technisch onderhoud.

 

Waarom

Op zaterdag 6 juli zal er onderhoud plaatsvinden op de technische infrastructuur van de HR Core Online omgeving. Dit in het kader van betrouwbaarheid en stabiliteit, compatibiliteit met nieuwe technologieën en optimale bescherming tegen kwetsbaarheden.

Dit houdt in dat gedurende deze tijd de applicatie niet beschikbaar zal zijn. 

De batchverwerking blijft wel gewoon draaien. Ook zullen mutaties vanuit andere systemen gewoon blijven worden geïmporteerd en verwerkt.

Zodra gereed of in geval van onvoorziene omstandigheden de planning anders verloopt zullen wij je uiteraard informeren.

 

Veranderde interface

Het onderhoud heeft geen significante wijzigingen voor de eindgebruiker tot gevolg. Aangezien het onderhoud ook een Citrix update behelst, zal de look & feel van Citrix echter wel een kleine verandering ondergaan. Zie hieronder voor twee voorbeelden hoe het er uit komt te zien.

 

citrix1.png

 

citrix2.png

  

22 Opmerkingen
Desiree2
CONTRIBUTOR **
door Desiree2

Wel vervelend dat Citrix er nu na een bepaalde periode uitklapt. Beeaufirt doet het dan ook niet meer.Dit was eerder niet zo. Kan dit weer worden teruggezet, moet nu iedere 10 minuten Citrix/Beaufort weer opnieuw starten . Dit duurt erg lang, of lukt helemaal niet.

Marcel Bouman
CHAMPION ***
door Marcel Bouman

@Desiree2 @Frank JHM Poell ja dit is inderdaad niet zo handig. Als je maar even niet in Beaufort werkt wordt ie afgesloten:

 

MarcelBouman_0-1720419517091.png

Kan dit aangepast worden naar een (veel) ruimere tijd?

Ralph
CHAMPION **
door Ralph

heel vervelend... wordt er om de haverklap uitgegooid.

Nieuwe verbinding maken blijft hangen. Dit is niet werkbaar

Ralph_0-1720419948208.png

 

door Frank JHM Poell

Goedemorgen @Desiree2 @Marcel Bouman @Ralph , heel vervelend inderdaad. We zijn er naar aan het kijken.  Is het een kwestie van dat de connectie na een kortere periode van inactiviteit wordt beëindigd (wat ik uit de eerste 2 berichten lees)? Of wordt je er tijdens het werken in Beaufort zelf uitgegooid (wat de strekking van het 3e bericht lijkt)?

Ralph
CHAMPION **
door Ralph

@Frank JHM Poell je krijgt  de melding als je in Beaufort aan het werk bent (lees: actieve sessie in de achtergrond)
Er wordt geprobeerd om opnieuw verbinding te maken

Marcel Bouman
CHAMPION ***
door Marcel Bouman (Bijgewerkt ‎08-07-2024 08:43 door Marcel Bouman )

@Frank JHM Poell ik word er (nog) niet tijdens activiteit uitgegooid, maar als ik er even niet in werk. Was zojuist 10-15 minuten van mijn werkplek en ik kan het al voor de vierde keer vandaag opstarten...

ArianneB
CHAMPION **
door ArianneB

Ik word er ook met regelmaat uitgegooid 

troow
CONTRIBUTOR ***
door troow

@Frank JHM Poell klopt hier ook als je ongeveer 10 minuten niets hebt gedaan moet je opnieuw aanmelden. Vervelend maar gat hier best snel.

door Frank JHM Poell

Dank allemaal voor de input. Het betreft een generiek issue mbt de Citrix instellingen. We zijn hier mee aan de slag en komen zsm met een update!

Angela Heins1
CHAMPION **
door Angela Heins1

@Frank JHM Poell 

 

Ja hier hebben wij ook last van. Na ong. 10 min wordt je eruit gegooid.

PetravanGeenen
CONTRIBUTOR ***
door PetravanGeenen

Naast dat we er snel worden uitgegooid komen bij ons de roltoewijzingen niet meer door in Mijn Youforce. Dat betekent dat iedereen die MGR of een andere (professional) rol heeft op het R-account, geen rechten meer heeft (alleen de actieve gebruikers komen nog door).

We hebben hier al een melding voor aangemaakt zojuist

 

door Frank JHM Poell

Goedemorgen allemaal, inmiddels hebben we de timeout setting aangepast naar 10 uur. Hiermee zou het probleem opgelost moeten zijn. We adviseren iedereen eerst uit Citrix uit te loggen en vervolgens weer in te loggen. Excuus voor het ongemak.

 

image (95).png

 

@PetravanGeenen je opmerking mbt roltoewijzingen staat hier los van. Hier zullen we uiteraard een vervolg op geven via de door jou ingeschoten melding.

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario (Bijgewerkt ‎08-07-2024 10:22 door Raymond_de_Rozario )

Ik heb uitgelogd en opnieuw ingelogd, maar krijg nu weer de melding

Raymond_de_Rozario_0-1720426848133.png

 

in het portaal zelf ben ik nog wel actief. Beafort is afgesloten. Op het moment dat ik weer kies voor uitloggen/aanmelden, dan krijg ik onderstaande

 

Raymond_de_Rozario_0-1720426946594.png

nieuwe sessie openen werkt niet

Frank5
CONTRIBUTOR **
door Frank5

Ik ervaar nog steeds dat beaufort om de zoveel tijd afgemeld wordt. Omdat men nu steeds opnieuw aanmeld staan er in de logging meerdere beaufort-sessies actief. 

MarvinTergooi
CONTRIBUTOR ***
door MarvinTergooi

Bij ons ook collega's waarbij ze afgemeld worden na +/- 15 minuten. En daarbij deze foutmelding:

 

MarvinTergooi_0-1720429298451.png

 

Karin van den Burg
CONTRIBUTOR ***
door Karin van den Burg

Hier ook nog problemen met uitloggen uit Beaufort. 

troow
CONTRIBUTOR ***
door troow

Ons Verzuimmanagement krijgen deze melding en wij krijgen dus deze vraag. Heeft het verband met elkaar?

 
Ik vraag me af of het met de nieuwe interface van Beaufort wel goed komt met de verzending van Digi ZSM...
Zie onderstaand printscreen van het 1e scherm en bijlage met medewerkergegevens. De foutmelding doet zich overigens ook nog steeds voor.
troow_0-1720430422618.png

 

 
Marcel Bouman
CHAMPION ***
door Marcel Bouman

@Frank JHM Poell ik ervaar ook nog steeds problemen, word nog steeds uitgelogd. Dus het lek lijkt nog niet boven...

door Andrea de Bie - Hazelhof

Beaufort wordt bij ons nog steeds gesloten na een korte periode

dwouters
CONTRIBUTOR ***
door dwouters

Helaas hebben we hier ook bij Zorggroep Almere last van. Wat zijn de nieuwe waarden die zijn ingesteld? Wordt dit nog verder onderzocht?

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@Frank JHM Poell ook bij MCL worden Citrix sessies nog steeds verbroken.

door Frank JHM Poell

Goedemiddag, we zijn aan het onderzoeken wat de oorzaak van de resterende issues is. Zodra we meer weten, zullen we dat vanzelfsprekend direct laten weten.