Mijn Communities
Help

Nieuwe inloggen, Salaris- en EDI-bestanden (handmatig zenden en bestanden downloaden)

door Sandra Groenewoud (Bijgewerkt ‎09-02-2023 13:24 door Sandra Groenewoud VISMA )

Naar aanleiding van een aantal vragen die wij ontvangen hebben via ons Service Center, nu wij het tussenscherm geactiveerd hebben voor professional gebruikers met een certificaat, willen we jullie wijzen op het volgende.

 

Salarisaanlevering

Ben je inmiddels overgestapt naar het nieuwe inloggen als professional, dan is het niet meer mogelijk om salarisbestanden handmatig te verzenden met IBU via internet explorer vanuit HR Core Online. Sinds november vorig jaar is het mogelijk om deze bestanden automatisch te versturen, net als bijvoorbeeld de bestanden voor Self Service.

 

Volg de stappen zoals beschreven in dit bericht: Automatische export salarismutatiebestanden naar Payroll Gemal, zodat zonder handmatige interactie de salarismutatiebestanden (SBFT*-files) naar Payroll Gemal verstuurd kunnen worden.

 

Salarisbestanden downloaden vanuit Gemal naar HR Core Online

Ben je inmiddels overgestapt naar het nieuwe inloggen als professional, dan is het  niet meer mogelijk  om binnen HR Core Online handmatig bestanden te downloaden met IBU via internet explorer vanuit Gemal naar de J -drive. Een voorbeeld hiervan zijn de werkgever synchronisatie bestanden (WG*.XML), salaristabellen  en ‘1917’ bestanden (BEST*.DAT).

 

Wij werken eraan om ook deze bestanden zonder IBU te kunnen ophalen naar HR Core Online. Tot die tijd raden wij aan om de bestanden eerst lokaal te downloaden en dan te uploaden via klant-hosted. Dit kan door lokaal Youforce op te starten via admin.youforce.com en dan 

  1. Ontvangen  - Gemal werkgever / Payroll Gemal Direct / Gemal (al naar gelang het bestand)
  2. Zenden - klant - hosted

 

Let er wel op dat bij het zenden via klant-hosted, het klantnummer automatisch wordt toegevoegd. Verwijder deze voordat de bestanden worden verwerkt binnen HR Core Online.

 

EDI-bestanden

Het is gebleken dat voor een klein aantal klanten de EDI-bestanden nog niet automatisch werden verzonden. Deze inrichting is voor deze klanten nu geactiveerd zodat de bestanden vanuit de 'Zend' directory worden opgepakt en verzonden. Hierdoor is geen handmatige actie meer noodzakelijk.

10 Opmerkingen
MdeBeer
CHAMPION **
door MdeBeer

@Sandra Groenewoud 

 

Is het verzenden van de EDI dan ook veranderd nu?

Aangezien ik nu niet meer in kan loggen via internet explorer vanuit HR Core Online.

Ik zou dan graag willen weten hoe dat nu werkt voordat ik weer een ticket in ga schieten.

Of heb ik daar een bericht over gemist? 

door Marloes Feenstra

@MdeBeer 
Het Service Center is inmiddels een plan aan het maken en zal je via het ticket hierover informeren

door Sandra Groenewoud

@MdeBeer We hebben gezien dat het automatisch verzenden niet aan stond en is nu geactiveerd. Om te controleren of de UWV-berichten succesvol zijn aangemaakt kun je het verwerkingsverslag in de prt-map controleren.

MdeBeer
CHAMPION **
door MdeBeer

De bestanden zijn succesvol aangemaakt en verzonden. Ik heb nog een paar vragen maar die zal ik via het ticket laten lopen.

skakiay
CONTRIBUTOR ***
door skakiay

Wij verzenden de EDI berichten handmatig en kwamen erachter dat dit niet meer via Internet Explorer kan, maar wel via Firefox.

Paul Wevers Consultancy
CONTRIBUTOR ***
door Paul Wevers Consultancy

Waarom wordt admin.youforce.com niet toegevoegd aan de Beaufort online omgeving?

RobZuethof
CHAMPION **
door RobZuethof

Geldt dit alleen voor BOL omgeving, of ook voor bo4 inhouse?

wmvanee
CONTRIBUTOR ***
door wmvanee

Ik merk dat er in het geheel niet ingelogd kan worden met certificaat met internetexplorer. Alsof er geen certificaat meer is, terwijl die wel op de J drive staat. We waren gewend om bestanden soms een zetje te geven ivm snelheid. Deze optie is dus helemaal vervallen? Dat vernemen wij graag.

Jolanda_Pelle
CONTRIBUTOR ***
door Jolanda_Pelle

Bedoelen jullie Microsoft Edge? Internet exlplorer zal toch niet meer gebruikt worden??  

wmvanee
CONTRIBUTOR ***
door wmvanee

In de BOL omgeving staat het internetexplorer icoon. Geen Edge. 

Aanvullend nog: wordt er een andere optie geboden om via de online omgeving om in Youforce te komen, zodat er eventueel sneller een bestand van beaufort naar Youforce gestuurd kan worden?