Mijn Communities
Help

CAO berichten voortaan bij CAO's

door Rene Gravemaker (Bijgewerkt ‎30-03-2022 13:16 door Rene Gravemaker VISMA )

De actuele CAO berichten voor periode 04 zijn voor de volledigheid opgenomen in de release notes 2022-04.

 

CAO berichten vind je voortaan onder CAO's. Door daar te klikken op een label kun je berichten voor jouw CAO selecteren. Algemene berichten blijven we publiceren onder Nieuws.

 

Bij CAO's vind je ook de berichten voor de Pensioenfondsen en de Pensioen en uitkeringen markt. 

 

9 Opmerkingen
Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide

Ik begrijp de aanpassing, maar handig werkt het niet. Waarom is het niet mogelijk om  (net als voorheen) je CAOs te kunnen aangeven in een selectie en dat die in de releasenotes voor jou zelf worden toegevoegd? Nu moeten wij bij CAO's kijken naar 8 verschillende opties! Als dit niet kan dan graag aanpassing van het tabblad CAO's waarbij je kan kiezen welke CAO'S in jouw opsomming van nieuwsberichten moeten terugkomen en welke niet. Dat zou het gebruikersgemak ook ten goede komen. 

door Rene Gravemaker

Ik begrijp je probleem, maar we lopen hier tegen de mogelijkheden aan van de community. Bij CAO's kun je, zoals gezegd, door het aanklikken van een label, een CAO selecteren. Dat kan alleen per CAO, niet voor meerdere tegelijk helaas.

Froukje Veenje
CONTRIBUTOR **
door Froukje Veenje

Dank je René. In dat geval heb ik voorkeur voor de vorige systematiek, waarbij de CAO informatie in de release notes zichtbaar is. Stukken overslaan is gemakkelijker dan CAO informatie per CAO en pensioeninformatie per pensioenfonds iedere maand bij elkaar sprokkelen. Is dat nog een optie?

door Rene Gravemaker (Bijgewerkt ‎30-03-2022 13:55 door Rene Gravemaker VISMA )

De release notes blijven vooralsnog compleet inclusief de CAO- en pensioenfonds onderwerpen . De wijziging die ik beschreef geldt voor CAO/pensioenfonds nieuwsberichten die we tijdens de maand publiceren voorafgaand aan de release notes om je tijdig te informeren over CAO/pensioenfonds wijzigingen. Deze berichten vind je dus voortaan bij CAO's.

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

Het is heel vervelend om alle informatie in de release notes te ontvangen. Gaarne oplossing zoals in de oude situatie waar je aan kon geven welke informatie voor jouw organisatie belangrijk is en n iet alle informatie van andere CAO's ook te moeten ontvangen. Zeker als je e.e.a. ook nog op papier wil.

 

Willie
CONTRIBUTOR **
door Willie

Goedemorgen,

 

Het verbaasd me elke keer weer dat de release notes niet meer makkelijk te printen zijn of op te slaan zijn.

 

Mis ik iets? Nu moet ik het hele bericht selecteren en kopieëren en plakken zodat ik deze kan opslaan in een gemakkelijk te bereiken directory. Verder vindt ik het uiterst gebruiksonvriendelijk dat dit niet meer kan en dat je ook geen selectie meer kan maken welke informatie je weg wilt laten.

 

Graag hoor ik hoe ik de release notes met een druk op de knop kan printen of opslaan.

BAR1
CONTRIBUTOR **
door BAR1

@Willie klik met je rechtermuisknop afdrukken af. Je krijgt dan wel teveel informatie maar bespaart wel wat tijd. Ik ben het helemaal eens met het omslachtig maken van het systeem. 

@Nico  ik heb een hele tijd geleden een call aangemaakt met de vraag of het mogelijk is om alleen de CAO's te selecteren die voor jou relevant zijn. Antwoord: was alleen mogelijk in de oude community en klaar ben je, niks geen oplossing/voorstel call werd afgesloten:(

Monique van Berkel
CHAMPION *
door Monique van Berkel

Volgens mij is niemand blij met de manier waarop de releasenotes worden getoond. Visma-RAET moet hier echt mee aan de slag. Mijn voorkeur gaat uit naar releasenotes in PDF inclusief (als het niet anders kan) de info m.b.t. alle CAO's en Pensioenfondsen. Op deze manier kan ik zelf filteren wat wel en niet voor mij relevant is.

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

@Rene Gravemaker Wat ik op dit moment doe is de release note in pdf  en dan de artikelen die voor mij van toepassing zijn knip en plak in word en er dan een voor mij bruikbaar en leesbaar stuk van maak. en anders weer terug naar de situatie in Gemal waar deze optie wel mogelijk was om te filteren wat nodig is. De community schiet dus in deze te kort!!!!!!!

@BAR1 herkenbaar. Heb hierover ook een call aangemaakt en precies hetzelfde antwoord 🙂