Mijn Communities
Help

Actief! Nieuwe Look & Feel voor de EDI Account en Logboek Functionaliteit

door Ronald Kramers

Nieuwe Look & Feel Actief - Toegang tot Zend&Ontvang stopt op 3 juni 2024

Met ingang van vandaag 29 mei 2024 is de nieuwe look&feel beschikbaar voor EDI Account en Logboek. Om gebruik te kunnen maken van de nieuwe look&feel moet je jouw gebruikers wel autoriseren. Lees hiervoor de laatste paragraaf 'Jouw Acties'.

Let Op! Met ingang van 3 juni 2024 vervalt de toegang tot Zend/Ontvang.

Om daarna nog EDI Account en Logboek te kunnen inzien moeten de gebruikers geautoriseerd zijn voor deze nieuwe look &feel.

 

Achtergrond

Zoals eerder aangekondigd in dit artikel, is de "Zend&Ontvang" module van Youforce gestopt op 2 april 2024 voor handmatige bestandsuitwisselingen met IBU. Toch bleef de toegang tot de "EDI Account" en "Logboek" pagina’s behouden via het "Zend - Berichtenverkeer" menu voor raadplegingsdoeleinden. Zie onderstaande screenshots.

 

EDI Account

RonaldKramers_0-1715953054082.png

Logboek

RonaldKramers_1-1715953054116.png

 

Nieuwe Look & Feel

Om de "Zend&Ontvang" module volledig uit te faseren, hebben we een nieuwe webapplicatie ontwikkeld genaamd "Berichtenverkeer," die een bijgewerkt ontwerp biedt in lijn met de nieuwste Youforce modules.

 

Dit nieuwe platform bevat twee tabbladen in het bovenmenu:

  • EDI Berichten: Geeft een lijst weer van door de EDI-service ontvangen bestanden, inclusief hun datum en verwerkingsstatus.
    RonaldKramers_2-1715953113624.png
  • EDI Account: Toont dezelfde informatie als de huidige "EDI Account" pagina maar zonder de "Gefactureerd" kolom, aangezien deze informatie niet langer nodig is.RonaldKramers_3-1715953113577.png

     

Zowel in "EDI Berichten" als "EDI Account" zal de mogelijkheid worden geboden om meerdere filters toe te passen om het zoeken naar gewenste informatie te vereenvoudigen.

 

Jouw Acties

Om toegang te krijgen tot de nieuwe "Berichtenverkeer" webapplicatie, is het noodzakelijk om de gewenste gebruikers in Autorisatiebeheer te autoriseren voor de nieuwe "Berichtenverkeer" applicatie en het nieuwe "Toegang tot EDI Berichtenverkeer" recht.

 

 

Autorisatiebeheer.png

Indien je "Youforce Portaal Toegangsbeheer" gebruikt dan moet je jouw gebruikers aldaar voor de applicatie "Berichtenverkeer" autoriseren.

 

CristoAmezcua_0-1715953963340.png

3 Opmerkingen
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

Uiteraard heb ik de nieuwe functionaliteit gelijk geautoriseerd en uitgeprobeerd. Echter, ik mis in het overzicht nog de UWV-berichten (DIGIZSM). Klopt het, dat deze nog niet zichtbaar zijn in Berichtenverkeer?

door Ronald Kramers

@Gea Bussink-Veerbeek Het nieuwe overzicht van de UWV berichten is al actief onder zijn eigen (bestaande) autorisatie.
Lees ook dit artikel.

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Ronald Kramers , ik had het artikel van de UWV-berichten gelezen. Maar in de afbeeldingen van het berichtenverkeer zie ik ook UWV bij de ontvangers staan. Dat zorgde voor de verwarring. Als de UWV-berichten niet worden weergegeven in Berichtenverkeer, dan is het misschien een idee om daar andere afbeeldingen te plaatsen zonder UWV als vervanger.