Mijn Communities
Help

Alle taken/notificaties zichtbaar in Mijn Youforce

door Remco te Ronde (Bijgewerkt ‎03-04-2023 08:58 door Remco te Ronde VISMA )

In het nieuwsbericht 'Ontwikkelingen Mijn Youforce op basis van toegang eerste beta klanten' en in onze  LinkedIn update hebben we laten weten dat steeds meer organisaties toegang hebben tot het nieuwe Mijn Youforce. Daarom zullen we voor deze organisaties via het Youforce Portaal informatie verstrekken over nieuwe functionaliteiten.

 

Alle taken/notificaties zichtbaar in Mijn Youforce

Alle gebruikers van het huidige portaal kennen de functionaliteit 'Mijn taken' en gebruikers van Home kennen 'Notificaties'. Hierin zijn alle taken uit bijvoorbeeld Beaufort Actieve Signalering, VerzuimManagement of Self Service zichtbaar.

 

Gebruikers van de Youforce app kennen de 'Inbox' met daarin notificaties over declaraties. Vanaf heden zijn al deze taken zichtbaar in Mijn Youforce.

 

Hoe ziet dat er vandaag de dag uit?

Rechtsboven kan je via het 'belletje' alle notificaties zien

RemcoteRonde_0-1667500347692.png

 

 

Hoe zit dat er in de toekomst uit?

We werken hard aan verbeteringen. Binnenkort zal de 'Inbox' in Mijn Youforce altijd direct geopend zichtbaar zijn, zonder op het belletje te klikken.

Nieuwe afb.png

 

 

Meer technische detail informatie

De notificaties die in de Youforce app 'inbox' worden getoond zijn gebaseerd op een volledige nieuwe functionaliteit. Daardoor is het bijvoorbeeld mogelijk om ook push notificaties te sturen naar een smartphone. Intern noemen wij dit het 'Global Notification System'.

 

De huidige 'Mijn taken' is een functionaliteit gebaseerd op oudere techniek. Voor nu toont Mijn Youforce zowel de gegevens uit het oudere 'Mijn taken' en de nieuwe 'inbox'. Dit betekent dat als een gebruiker nu ervaart dat 'Mijn taken' langzaam laadt dit ook zal gebeuren in de nieuwe inbox van Mijn Youforce. 

 

Daarom hebben wij in de '1e Algemene update PD HR Self Service 01-11-2022 Projecten' uitgelegd dat we op termijn vanuit Self Serice óók de taken te gaan aanmaken op deze nieuwe manier. 

 

Concreet betekent dat dit de inbox in Mijn Youforce een compleet beeld geeft van alle taken. Waarbij we eerst gaan zorgen dat het nóg overzichtelijker is. En op termijn gaan we zorgen dat de Self Service taken net zo snel worden geladen als Youforce app taken voor declaraties.