Mijn Communities
Help

E-mailadres voor accountherstel wijzigen door gebruikers

door Sabine Koelewijn (Bijgewerkt ‎17-12-2024 14:38 door Sabine Koelewijn VISMA )

Vorige week hebben we kunnen delen dat je als beheerder nu ook het e-mailadres kunt wijzigen voor jouw gebruikers. Maar tijdens de feedbacksessies met klanten is meerdere keren naar voren gekomen dat gebruikers niet kunnen vinden waar zij zelf het e-mailadres kunnen wijzigen. Dat hebben we vandaag hopelijk makkelijker kunnen maken. 

E-mailadres voor accountherstel wijzigen in Persoonlijke instellingen

Wanneer de gebruiker nu inlogt en op Persoonlijke instellingen klikt, kan hij of zij eenvoudig tot 3 e-mailadressen voor accountherstel toevoegen. 

• Ga naar Persoonlijke instellingen
  • Scrol naar het onyouforce account en klik op wijzigen. 
  • Voeg  een nieuw e-mailadres toe voor accountherstel. 
  • Klik op +
  • Klik op Opslaan

SabineKoelewijn_0-1734433536143.png

Zoals in dit artikel te lezen E-mailadres voor accountherstel kunnen wijzigen als beheerder, sturen we een notificatie wanneer een beheerder het e-mailadres voor accountherstel wijzigt. Wanneer de gebruiker op de notificatie klikt wordt je automatisch doorgelinkt naar de Persoonlijke Instellingen. Hier kan de gebruiker de e-mailadressen voor accountherstel controleren en, waar nodig, toevoegen of verwijderen.

4 Opmerkingen
Lonneke van der Aar
CHAMPION ***
door Lonneke van der Aar

Hoi @Sabine Koelewijn ,

Klopt het dat je deze mogelijkheid niet hebt als je als gebruiker inlogt met SSO?

door Dennis Tanahatoe

Hoi @Lonneke van der Aar,

Klopt, deze mogelijkheid is alleen beschikbaar voor onyouforce accounts, niet voor SSO-accounts.

Marc Struver
CHAMPION *
door Marc Struver (Bijgewerkt ‎14-02-2025 11:27 door Marc Struver )

Hoi @Dennis Tanahatoe ,

Bij ons speelt het "issue" inloggen op Youforce account na uit dienst ook nog steeds, ik heb hier reeds elders op de community melding van gemaakt.

Onze medewerkers staan allemaal op SSO-accounts en hebben geen idee wat hun onyouforce account is.

Moeten we dan voor accountherstel per datum uit dienst de SSO uitzetten binnen gebruikersbeheer en vervolgens het privé mailadres toevoegen voor accountherstel? Ik denk dat dit de oplossing is maar zoek toch de bevestiging omdat dit geen dagelijkse kost voor mij is. Dank alvast voor je reactie.

door Dennis Tanahatoe

Hoi @Marc Struver ,

Ik ben niet erg actief in de community, dus ik reageer wat laat. Graag in de toekomst dit soort vragen via een ticket stellen.

Als medewerkers uit dienst zijn, is het gebruikelijk dat ze geen gebruik meer kunnen maken van Single Sign-On. Voor die gebruikers raden we aan een onyouforce.com-account aan te maken waarbij hun privé e-mailadres wordt toegevoegd voor accountherstel, voor het geval ze hun wachtwoord niet meer weten.