Mijn Communities
Help

Een verbeterd menu in Mijn Youforce

door Lotte van Dijk (Bijgewerkt ‎10-09-2024 08:45 door Lotte van Dijk )

We hebben het menu van Mijn Youforce aangepast. Dit hebben we gedaan om de navigatie voor de gebruikers makkelijker te maken zodat ze snel de juiste informatie kunnen vinden.

 

Zoals jullie weten stellen wij aan de eindgebruikers een vraag hoe makkelijk ze iets hebben kunnen vinden. Hier werd bijvoorbeeld vaak genoemd dat ze niet wisten hoe ze terug konden naar de categorie lijst na het openen van een categorie maar we kregen ook vaak de opmerking 'waar is de zoekbalk'. Om deze reden hebben we dus ook het menu aangepast. 

 

Wat is er veranderd?

Voorheen werd er een nieuw scherm geopend wanneer je op een categorie klikte. Hierdoor verdween de zoekbalk, en dat zorgde vaak voor verwarring bij gebruikers die niet wisten hoe ze terug konden naar de lijst met categorieën.

 

De nieuwe aanpak:

Vanaf nu werken we met een accordion menu. Dit betekent dat de processen onder elke categorie worden uitgevouwen in hetzelfde scherm, zonder dat je de pagina hoeft te verlaten. Dit brengt een aantal voordelen met zich mee:

  • Altijd toegang tot de zoekbalk: De zoekfunctie blijft zichtbaar, zodat je direct kunt zoeken zonder terug te hoeven naar de categorie lijst. 
  • Makkelijker navigeren tussen categorieën: Als je van categorie wilt wisselen, kan dat eenvoudig door een andere categorie te openen.
  • Overzichtelijker bij lange lijsten: Als een categorie veel processen bevat, kun je scrollen binnen het menu zelf, zodat de interface netjes en overzichtelijk blijft.

 

Tevens hebben we samen met deze wijziging ook de indeling van het menu op het tabblad beheer wat aangepast. Je zult het terugzien in jullie omgeving maar je kan ook hier de nieuwe indeling bekijken: https://community.visma.com/t5/Kennisbank-Youforce-Portaal/Categorieen-en-processen-binnen-de-switch... 

We hopen dat deze verandering de gebruikservaring verbetert en we staan open voor feedback!

7 Opmerkingen
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Raymond_de_Rozario (Bijgewerkt ‎10-09-2024 07:59 door Raymond_de_Rozario )

Dit is inderdaad een hele verbetering! Dank jullie wel hiervoor.

JvdB
CONTRIBUTOR ***
door JvdB

Mooie verbetering!

Theo Vermeulen - Amarant
CONTRIBUTOR ***
door Theo Vermeulen - Amarant

Mooi verbetering.

Ik denk dat ik ergens in de vooraankondigingen iets mis.

Kunnen jullie mij aangeven waar ik voortaan dit soort wijzigingen van te voren kan zien ? niet meer in de release notes van Youforce. Hebben jullie een link?

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte van Dijk

Hallo @Theo Vermeulen - Amarant

Voor Mijn Youforce maken wij geen gebruik van release notes. Eigenlijk zijn deze nieuwsberichten de release notes. Zoals we eigenlijk met alle 'nieuwe' modules doen, werken we iteratief. Dat betekent dat we dit uitrollen zodra het gereed is en hiervoor dus niet meer hoeven te wachten tot een specifiek release moment. We proberen de updates altijd zo snel mogelijk op de Community te plaatsen. Houd deze pagina dus goed in de gaten. Eventueel zou je je kunnen aanmelden voor notificaties per 'tag', in dit geval bijvoorbeeld 'Mjin Youforce'. 

Hopelijk heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd. 

Met vriendelijke groet,

Lotte

Theo Vermeulen - Amarant
CONTRIBUTOR ***
door Theo Vermeulen - Amarant

Lotte,.

Ik begrijp hier helemaal niets van.

Meerdere keren hebben wij in onze overleggen ( zowel VismaRaet rechtstreeks als via AAG ) dat de communicatie heel onduidelijk is, en dit zou verbeteren. In de praktijk zie ik dit niet als een verbetering.

 

Ondanks dat jullie iteratief werken, lijkt mij het normaal dat jullie een wijziging ( hoe klein ook ), van te voren even aankondigen/plannen, en dan pas releasen. OP deze manier kunnen wij onze beheerprocessen ook goed uitvoeren, kijken wat er nodig is om dit binnen onze organisatie even te communiceren, etc.. 

 

Dat de tijd tussen releases en uitrol, korter is lijkt mij prima .. al denk ik wel dat jullie afhankelijk van de complexiteit van de wijziging deze tijd tussen aankondiging, en release moeten plannen.

 

Met ruim 5200 Youforce gebruikers, lijkt het mij toch geen vreemde vraag dat wij wijzigingen van te voren weten, en niet achteraf ?  

 

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte van Dijk

Hallo @Theo Vermeulen - Amarant

We werken sinds de livegang met Mijn Youforce al op deze manier. Echter kan ik natuurlijk rekening houden met jouw wens om dit wat eerder te communiceren. Door onze nieuwe manier van ontwikkelen zal het niet zo zijn dat ik ver van te voren kan communiceren wat er aan komt. Wat ik uiteraard wel ga doen is proberen minimaal een dag van te voren aan te kondigen dat we de wijziging zullen aanzetten voor alle gebruikers. 

 

 

Naar aanleiding van gebruikerstesten hebben wij uiteraard deze functionaliteit toegevoegd. Ik hoop dat jij en jouw gebruikers uiteindelijk de wijziging gaan waarderen en dan zal ik jouw feedback dus meenemen bij het releasen van een volgende wijziging. 

Met vriendelijke groet, 

Lotte

Ingeborg Ebbers
CONTRIBUTOR ***
door Ingeborg Ebbers

Goede verbetering Lotte! Ook ik had de vooraankondiging even niet mee gekregen. Gelukkig is de impact voor onze gebruikers in dit geval niet zo groot. 

Ik vind wel dat als je van alle modules op de hoogte wilt blijven, van wat op de Community gepost wordt, dat je hier dan bijna een dagtaak aan hebt. Ik ben benieuwd of ik de enige ben die dit zo ervaart.