Mijn Communities
Help

Geboortedatum check voor nieuwe medewerkers

door Sabine Koelewijn

In een eerder bericht heb ik jullie geïnformeerd dat het proces voor de account onboarding vereenvoudigd is. Hier kreeg ik veel positieve reacties op, maar ook reacties van klanten die deze functionaliteit toch missen en graag weer terug zouden zien. Vaak wordt gezegd: je kunt niet iedereen gelukkig maken, maar we kunnen het natuurlijk wel proberen. Daarom hebben we de geboortedatum check weer toegevoegd, maar heb jij als beheerder de mogelijkheid om deze uit te zetten. 

 

Geboortedatum check in Configuratie Youforce

Straks krijg je in Configuratie Youforce een nieuwe functionaliteit waarmee jij als beheerder de geboortedatum uit of aan kunt zetten. We hebben ervoor gekozen om deze standaard aan te zetten. 

 

SabineKoelewijn_5-1724851915679.png

 

Maar als je liever een vereenvoudigd proces wilt hebben zonder geboortedatum check, dan kan je deze functionaliteit eenvoudig uitzetten door op Wijzigen te klikken en de toggle uit te zetten. Klik vervolgens op Opslaan en er zal niet meer om een geboortedatum check worden gevraagd. 

 

SabineKoelewijn_4-1724851901663.png

 

Hoe ziet dit er uit voor de medewerker? 

Wanneer de gebruiker op de link voor account activatie heeft geklikt, wordt de medewerker gevraagd om de geboortedatum in te voeren. 

SabineKoelewijn_3-1724851876945.png

 

Wanneer je op Volgende klikt, kun je je gebruikersnaam en wachtwoord kiezen. Mits de geboortedatum correct is. 

 

Voor welke gebruikers staat dit aan?

Alle gebruikers die vanuit Beaufort worden aangemaakt (dus met een R account) krijgen een geboortedatum check wanneer deze functionaliteit aanstaat in Configuratie Youforce. Gebruikers die handmatig in Gebruikersbeheer aangemaakt zijn, krijgen deze check niet. We hebben voor deze gebruikers namelijk ook geen geboortedatum.

 

Vanaf wanneer is dit beschikbaar? 

We zullen dit meenemen in de overgang naar Visma Connect. Dus we gaan dit 18 september vanaf 18:00 uur klaarzetten en dan zal dit vanaf 19 september voor nieuwe gebruikers beschikbaar zijn.