Mijn Communities
Help

Hoe werkt de inbox nu, straks en in de toekomst?

door Lotte v Dijk (Bijgewerkt ‎15-11-2023 15:55 door Lotte v Dijk )

De inbox in Mijn Youforce is de centrale plek voor al je taken en notificaties. In Mijn Youforce heeft de inbox een veel prominentere plek gekregen dan het oude 'Mijn taken' in het Youforce Portaal met tegels. Door deze veel prominentere plek wordt de inbox veel meer gebruikt. Dit levert veel mooie wensen en ideeën op en op het gebied van actieve signaleringen soms ook zorgen, daarom delen we graag enkele aankomende verbeteringen.

 

In ontwikkeling

Op korte termijn zullen wij de volgende onderdelen verbeteren:

 

  1. Een kortere inbox

Allereerst zullen we beginnen met het inkorten van de inbox. Dit betekent dat je binnen de inbox scrollt naar jouw notificaties en niet meer helemaal naar beneden in de pagina. 

 

  1. Verwijderen actieve signalen afkomstig uit HR Core Beaufort

Een actief signaal uit HR Core Beaufort is altijd bedoeld als herinnering. Bijvoorbeeld medewerker Joris is 12,5 jaar in dienst of het contract van Saar loopt binnenkort af. Nadat je deze notificatie hebt gelezen is deze niet meer relevant. Daarom wil je een actief signaal kunnen verwijderen. 

 

Achtergrond informatie over de inbox

Op het ideeën forum heb je mogelijk al gezien dat meerdere verbeteringen de status 'in onderzoek' hebben. Bijvoorbeeld het scheiden van de inbox tussen persoonlijk en HR voor anderen en filter mogelijkheden. We leggen graag met iets meer achtergrond uit wat de status is van dit onderzoek en waarom het nog even duurt voordat je deze verbeteringen ziet in jouw Mijn Youforce omgeving.

 

De huidige situatie van de inbox bestaat uit een ‘oude’ en ‘nieuwe’ inbox. De inbox in Mijn Youforce is dus een combinatie van de takenlijst uit het Youforce Portaal en de nieuwe inbox van Mijn Youforce. Als gebruiker merk je daar in principe niets van, maar het is wel de reden dat de ontwikkelingen die we gaan bieden complexer zijn dan je op het eerste oog zou denken.

 

Toekomst

Op dit moment zijn de verschillende modules, zoals Verzuim Management, Performance Management en Self Service, super druk bezig om allemaal over te gaan op de Mijn Youforce inbox. Zodra iedereen over is op de Mijn Youforce inbox kunnen jullie uitkijken naar de volgende verbeteringen:

 

  1. Automatisch verversen

Je hoeft niet meer zelf op herladen te klikken maar als een taak is afgerond, verdwijnt deze automatisch uit jouw inbox

 

  1. Spreiden van de notificaties tussen HR voor anderen en Persoonlijk 

De inbox zal ook wijzigen op het moment dat je verandert van weergave van HR voor anderen naar Persoonlijk. Zit je op het tabblad Persoonlijk, dan zullen in de inbox jouw persoonlijke taken worden weergegeven en andersom. 

 

Verder zullen wij onderzoeken wat voor deze Mijn Youforce inbox mogelijk is qua filter mogelijkheden die jullie ook genoemd hebben op het ideeën portaal. Want ook dat maakt de inbox nog beter bruikbaar als de centrale plek voor alle taken en notificaties. We blijven je informeren als we meer duidelijk hebben wat we daarin kunnen doen.

 

We krijgen soms vragen of de inbox ook een handige vervanger is voor Self Service Te doen voor HR Professionals. Dat is een terechte vraag. Welke mogelijkheden daarvoor zijn lees je in dit kennisartikel. 

 

Kortom, de inbox is nu al een van de belangrijkste onderdelen van Mijn Youforce. Op korte termijn volgen verbeteringen rondom de lengte van de inbox en het verwijderen van signalen. En we blijven volop werken aan alle wensen en ideeën die jullie ons hebben aangedragen. Nogmaals enorm bedankt voor alle input.

24 Opmerkingen
Björn Sman
CHAMPION **
door Björn Sman

Hi @Lotte v Dijk ,

Fijn dat jullie de input hebben mee genomen van de community. Als ik het lees staan er mooie dingen te wachten! Bedankt voor dit heldere artikel!

Wietske
CONTRIBUTOR ***
door Wietske

Hi @Lotte v Dijk,

 

Dank voor de update en fijn dat jullie de input zo serieus nemen.

 

Kun je zeggen of de wijzigingen die op korte termijn worden doorgevoerd (inkorten inbox en verwijderen van actieve signaleringen) voor 1 december worden doorgevoerd? In dat geval kan ik het verwijderen van de signaleringen meenemen in de communicatie en QRC's naar de leidinggevenden. Alvast bedankt voor de reactie!

Jos Verwaaijen1
CONTRIBUTOR ***
door Jos Verwaaijen1

Dank voor de update Lotte, goed om te lezen. Ben het eens met Wietske, scheelt landelijk veel werk bij de beheerders denk ik. 

Nog een ander vraagje. Als ik als medewerker een Self Service declaratie opvoer en klik op OPSLAAN, dan zie ik vervolgens deze niet in mijn inbox terug. Ook niet als ik voor herladen heb gekozen of volledig opnieuw inlog. Ik zou dat wel verwachten. Mogelijk heb ik een bericht gemist.  Graag hoor ik van je Lotte, alvast hartelijk dank. Mvg Jos Verwaaijen 

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Lotte v Dijk , ik hoor van mijn collega (verzuimcoördinator), dat in de takenlijst verzuimtaken staan die gepland zijn voor 2028, 2030. Is dat alleen bij proffessionele gebruikers, of zien de managers ook taken tot zo ver in de toekomst? Het is voldoende als alleen de te late acties en de acties van de komende 2 weken zichtbaar zijn.

PetravanGeenen
CONTRIBUTOR ***
door PetravanGeenen

@Lotte v Dijk de managers zien bij ons de oude (afgehandelde) taken vanaf 2021 ineens weer verschijnen van Verzuimmanagement (2.0). We zijn gisteren voor iedereen overgegaan naar Mijn Youforce.

Pimkuijer
CONTRIBUTOR **
door Pimkuijer

@PetravanGeenen  hier hebben wij ook last van, wij zijn ook sinds gisterochtend live gegaan met Mijn Youforce. Bij ons is het zelfs zo dat de taken die naar voren komen niet bestemd zijn voor degene. Ik heb hier al een call voor ingediend bij Visma Verzuim. Maar misschien kan Visma Raet hier ook iets in betekenen?

Myrtille Dullaert
CONTRIBUTOR **
door Myrtille Dullaert

Ik ben benieuwd of die problemen met de taken van Verzuimmanagement ook spelen bij 1.0?

MarvinTergooi
CONTRIBUTOR ***
door MarvinTergooi

Ik denk dat er bij ons negatief gereageerd gaat worden door leidinggevenden die signaleringen uit Beaufort niet meer kunnen verwijderen uit de inbox. Dat kan in nu de Takenlijst van het oude Youforce portaal wel. Wanneer wordt deze "update" doorgevoerd? 

oscarwolbrink
CHAMPION *
door oscarwolbrink

Hoi @Lotte v Dijk 

Ik krijg van een aantal managers door (en meegekeken) dat de notificaties, als eerste de oudste te zien krijgen en de nieuwste staan helemaal onderaan.

Wat moeten deze medewerkers doen, om de volgorde aan te passen?

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk

@oscarwolbrink 
Hallo Oscar,
Kan het zijn dat het hier gaat om de verzuimtaken van de managers dat deze bovenaan verschijnen?
Ik hoor graag van je! 

Groeten lotte

oscarwolbrink
CHAMPION *
door oscarwolbrink

@Lotte v Dijk 

Dat klopt, betreft verzuimtaken

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Lotte v Dijk, ik ben zeer benieuwd naar je antwoord op de vraag van @oscarwolbrink, aangezien ik deze opmerking ook al heb gekregen van meerdere managers. 
Daarnaast nog een andere vraag; hoe krijg ik hele oude verzuimtaken weg uit de lijst van de managers? Sommigen zijn uit 2021 en dus overbodig geworden. Kan ik dit vanuit Beheer verwijderen? 

door Sabine Koelewijn

Hoi @Lieke Sterk Huis

Als beheerder kan je in Verzuim Management 2.0 de taken afronden door deze 1 voor 1 te selecteren en vervolgens collectief af te ronden. Bij Verzuim Management 1.0 kan je de acties 1 voor 1 afronden. In beide gevallen kan je bij de Service Desk een verzoek indienen om alle taken/acties tot en met een bepaalde datum collectief af te ronden. Het is alleen afhankelijk per Verzuim Management bij welke Service Desk je dit aan kunt vragen. 

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Sabine Koelewijn, dank voor je reactie. Wij hebben de oude Verzuimmanagement nog, dus 1.0 

Ik ga na bij onze verzuimcoördinator welke taken verwijderd/afgerond mogen worden en zal hiervoor een ticket indienen tot welke datum. 

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk

@oscarwolbrink Hallo Oscar, 

Wat je ziet in het huidige Mijn Youforce is voor ieder verzuimdossier de eerst volgende taak per medewerker. Dit is hetgeen wat verzuimmanagement aanlevert bij Mijn Youforce. We begrijpen dat het inderdaad wat verwarrend is dat al deze verzuimtaken tevens bovenaan komen te staan. Er is inmiddels ook een idee aangemaakt rondom dit onderwerp. Ik ga dit bespreken met de collega's van verzuim. Ik wil je tevens vragen om ook dit idee kudos te geven. 

 

Groeten Lotte

door Sabine Koelewijn

Hoi @Lieke Sterk Huis,

Nog een kleine aanvulling. De Service Desk kan dus alleen alle acties tot een bepaalde datum afronden. Verder kunnen wij geen onderscheid maken tussen wat wel en wat niet. 

apentury1
CONTRIBUTOR ***
door apentury1

@Lotte v Dijk ik ben benieuwd naar je antwoord op @MarvinTergooi .

Een hr-advsieur ziet bij ons bijvoorbeeld een taak voor een ambtsjubileum of einde proeftijd (AS uit bo4). Hij kan deze niet wegklikken. Hoe en wanneer verdwijnt deze?? (As gaat ook naar TL)

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk

@apentury1 Zojuist hebben wij de mogelijkheid tot het verwijderen van notificaties toegevoegd in Mijn Youforce. Als het goed is zou jouw collega dit nu dus moeten kunnen. Hierbij het artikel met uitleg over het verwijderen van notificaties. 

apentury1
CONTRIBUTOR ***
door apentury1

@Lotte v Dijk bedankt voor je reactie!

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

Hallo @Lotte v Dijk, ik ben erg benieuwd wanneer jullie verwachten dat het spreiden van de notificaties tussen HR voor anderen en Persoonlijk live is. Zowel voor professionals als managers is het niet handig om alles terug te zien in 1 Inbox / takenlijst.

 

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk

Hallo @Lieke Sterk Huis

 

Bedankt voor jouw bericht. Op dit moment kan ik helaas nog geen inschatting maken wanneer we de scheiding tussen HR voor anderen en Persoonlijk beschikbaar zullen hebben. 

Momenteel zijn de laatste modules aan nog aan het onboarden op de 'nieuwe Mijn Youforce' inbox. Zodra dit gereed is, hoop ik dat ik jullie een wat betere inschatting kan geven. 

 

Groeten Lotte

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Lotte v Dijk, je geeft aan dat de laatste modules aan het onboarden zijn. Welke modules zijn dat? Zit hier ook LMS bij van Plusport en eventueel ook Easycruit (Werving & Selectie)?

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Lotte v Dijk, ik heb nog geen antwoord ontvangen op mijn vraag van 21 maart...

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk

@Lieke Sterk Huis 
Hallo Lieke, 

 

Excuses! De modules die aan het onboarden zijn, zijn de volgende:

  • Verzuim management
  • Self Service
  • Beaufort Online
  • Performance management (van Visma Raet). 

Plusport en Easycruit zullen in ieder geval voor nu geen notificaties versturen naar de inbox van Mijn Youforce. 

 

Groeten Lotte