Mijn Communities
Help

Mijn youforce op de mobiele telefoon: nu en in de toekomst

door Lotte v Dijk (Bijgewerkt ‎02-01-2024 08:21 door Lotte v Dijk )

Iedereen is inmiddels over op Mijn Youforce en dat betekent dat we steeds meer feedback ontvangen. Zo ook dat mijn Youforce op dit moment niet goed leesbaar is op de smartphone. 

 

Nu is het natuurlijk zo dat wij de Youforce App ontwikkelen voor optimaal gebruik op de smartphone en dat Mijn Youforce wordt ontwikkeld voor gebruik op de desktop.

De Youforce app wordt specifiek ontwikkeld voor mobiel gebruik voor de meest voorkomende processen die je in 60 seconden wil uitvoeren. Denk aan declareren, verlof, verzuim of wijzigen van je eigen persoonsgegevens. In de dagelijkse praktijk zien we dat sommige organisaties tot nu toe het gebruik van Youforce Portaal op een mobiele telefoon als alternatief aanbieden voor medewerkers zonder laptop/tablet om toch bijvoorbeeld via Self Service verlof aan te vragen. Misschien niet de meest optimale ervaring voor medewerkers, maar begrijpelijk advies in dergelijke situaties.

 

Om die reden zullen wij ervoor gaan zorgen dat mijn Youforce grotendeels responsive zal zijn op de verschillende schermgroottes. Dit zullen we naar alle waarschijnlijkheid begin 2024 realiseren. 

Hoe gaat dit er dan straks uitzien?

Mijn Youforce zal leesbaar zijn op de telefoon. Dat betekent dat de indeling zal veranderen naarmate de schermgrootte verandert. De componenten zoals recent gebruikt, het menu en de inbox zullen onder elkaar komen te staan op de mobiele telefoon. 

 

Op het moment dat een gebruiker op zijn telefoon navigeert naar een proces, zal er, ook op de mobiele telefoon, een nieuw tabblad worden geopend. Er zal hierbij niets veranderen in de mate van responsiviteit van modules zoals Self Service en Flex Benefits. En net als op het oude Youforce Portaal zijn er diverse onderdelen, denk aan HR Core Online, Reporting of Gemal, die nimmer gaan werken op een klein telefoonschermpje. Op het moment dat het proces wordt geopend, zal men dus ook hier dezelfde weergave krijgen als voorheen op de mobiele telefoon gewend was. 


Youforce app

Vooralsnog raden we jullie voor de beste gebruikerservaring op de mobiel, de Youforce app aan. Deze is volledig ontwikkeld en getest op basis van mobiel gebruik. Hier vind je de meest belangrijke processen voor de gebruiker zoals declareren, verzuim of wijzigen van je eigen persoonsgegevens.

 

Kijk voor meer informatie op de Youforce App community.