Mijn Communities
Help

Nieuwe inlogschermen voor Mijn Youforce

door Sabine Koelewijn (Bijgewerkt ‎05-07-2023 16:57 door Sabine Koelewijn VISMA )

Het inlogscherm is de eerste interactie met onze gebruikers. Daarom willen wij een inlogscherm dat er goed uitziet en vooral ook makkelijk te gebruiken is voor onze gebruikers. De afgelopen maanden hebben we hard gewerkt en ook met feedback vanuit de klantgroep een nieuwe scherm voor het inloggen ontwikkeld. Het nieuwe inlogscherm is vanaf 19 juli beschikbaar. 

 

Wat gaat er veranderen?

  • Inlogpagina
  • Account herstel voor onyouforce gebruikers

 

Per wanneer? 

De wijzigingen voor de inlogschermen worden per 19 juli doorgevoerd. 

 

Voor wie?

De nieuwe inlogschermen zijn ontwikkeld voor Mijn Youforce. Gebruikers die inloggen met mijn.youforce.com zullen vanaf 19 juli de nieuwe schermen zien. 

 

Inlogpagina

De grootste zichtbare verandering is de look & feel. We hebben een nieuwe achtergrond met nieuwe kleuren, simpelweg een hele nieuwe uitstraling. 

 

SabineKoelewijn_0-1688568270358.png

 

 

Op de inlogpagina vul je jouw gebruikersnaam van je Youforce account of als jouw organisatie met SSO werkt, vul je je zakelijke e-mailadres. We hebben feedback ontvangen dat het niet voor iedereen duidelijk was waarmee je moet inloggen. Daarom hebben we een Tooltip toegevoegd met extra informatie. 



SabineKoelewijn_1-1688568451514.png

 

 

We hebben ook feedback ontvangen dat het niet voor alle gebruikers duidelijk was dat de gebruikersnaam inclusief @onyouforce.com is. Dit staat nu wel in de tooltip, maar dat kan een gebruiker natuurlijk missen. Daarom hebben we ook een melding toegevoegd waarin vermeld staat dat de gebruikersnaam van een Youforce account inclusief @onyouforce.com is.

SabineKoelewijn_2-1688568529525.png

 

 

Account herstel van jouw onyouforce account

Als je inlogt met jouw onyouforce account heb je de mogelijkheid om je eigen account te herstellen als je je wachtwoord of gebruikersnaam bent vergeten. Via de inlogpagina kun je je account herstellen door op: ‘problemen met wachtwoord?’ te klikken. Vervolgens kan je ook doorklikken op: ‘problemen met gebruikersnaam?’ Ook de pagina’s voor het account herstel zijn meegenomen in de nieuwe ontwerpen en hebben nu ook de nieuwe look & feel.

 

 

SabineKoelewijn_3-1688568548770.png

 

 

Bij het wijzigen van het wachtwoord wordt gevraagd om de gebruikersnaam te vullen. Ook hier hebben we feedback gekregen dat het niet voor alle gebruikers duidelijk was dat hiermee de gebruikersnaam inclusief @onyouforce.com is.  Daarom hebben we op deze pagina de @onyouforce.com als vast veld geplaatst. 

 

Account herstel bedrijfs inlog

Als jouw gebruikers inloggen via SSO en dus niet met een onyouforce acount, dan verandert er niks rondom het account herstel. Je blijft als organisatie zelf verantwoordelijk voor het herstel van de accounts.