Mijn Communities
Help

Nieuwe lay-out voor adres- en contactgegevens wijzigen & toelichting navigatiepatroon Mijn Youforce

door Remco te Ronde

Via de Youforce app kunnen medewerkers hun ‘adres- en contactgegevens’ wijzigen. Tevens hadden wij deze processen ook beschikbaar gesteld in zowel Home als Mijn youforce (op de laptop/desktop). De lay-out voor deze desktop gebruikers was niet erg verfijnd. Inmiddels hebben wij deze pagina’s volledig vernieuwd.


In de Youforce App is de functionaliteit adres- en contactgegevens wijzigen beschikbaar.

 

Lay-out vóór aanpassing

In de huidige/oude situatie was de pagina qua opmaak voor ‘adres- en contactgegevens’ wijzigen hetzelfde als in de Youforce app. Zoals hieronder afgebeeld, bestond dit uit een brede weergave  van het scherm dat je op je smartphone ziet met linksboven een terugknop die terugkeerde naar ‘Home’ of het ‘Youforce Portaal’.

RemcoteRonde_0-1677743130646.png

 

 

Nieuwe lay-out ná aanpassing

In de nieuwe situatie is de opmaak geupdate en toont de pagina voor  ‘adres- en contactgegevens een opmaak speciaal voor laptop/desktop

RemcoteRonde_1-1677743197243.png

 

Toelichting op werking navigatie Mijn Youforce

Met bovenstaande voorbeeld delen we ook graag meer algemene informatie over de navigatie in Mijn Youforce.

 

Youforce Portaal vs Mijn Youforce

In het Youforce Portaal met ‘tegels’ opent iedere module/applicatie op verschillende wijze. Bijvoorbeeld Self Service opent in hetzelfde scherm, Werving en Selectie in een nieuw venster en Youforce Reporting in een nieuw tabblad.

 

In Mijn Youforce opent ieder proces of module altijd consistent in een nieuw tabblad. Zoals je ziet in onderstaande afbeelding, hebben de tabbladen een logische en begrijpbare naam gekregen. Hierdoor weet de gebruiker van Mijn Youforce welke functionaliteiten er open staan. 

RemcoteRonde_2-1677743229350.png

 

Feedback op navigatie

We krijgen verschillende feedback op deze manier van navigeren. Voor de ene gebruiker is het fijn en consistent en voor anderen is het openen van meerdere tabbladen nog even wennen. 

 

We leren dit onder andere door antwoorden die worden gegeven op de volgende vraag die af en toe verschijnt in Mijn Youforce.

RemcoteRonde_3-1677743255363.png

 

Iedere dag leren we van feedback van medewerkers, managers, HR-professionals en Functioneel Beheerders op deze en vergelijkbare vragen. Blijf dus iedere gebruiker van Youforce in jouw organisatie stimuleren om deze vragen in te vullen. Het liefste met een tekstuele toelichting. Dat geeft ons de meest waardevolle input.