Mijn Communities
Help

Opschonen van inactieve gebruikers

door Berenice (Bijgewerkt ‎07-08-2023 16:31 door Sabine Koelewijn VISMA )

‘Opgeruimd staat netjes’ en dat geldt ook voor systemen. Gebruikers komen en gaan in organisaties en het is zaak om deze op te schonen om op deze manier Youforce overzichtelijk, beheerbaar en compliant te houden. 

 

Hoe kan je dat doen? 

Wanneer een account niet langer gebruikt wordt, kan je in Individueel Gebruikersbeheer of via de bulk optie Groepsgewijs gebruikers verwijderen gebruikers opschonen. Dit kan bijvoorbeeld wanneer een medewerker al langere tijd uit dienst is, een consultant of externe adviseur de werkzaamheden heeft afgerond of als je testgebruikers hebt aangemaakt die nu niet meer gebruikt worden. 

 

Berenice_0-1690803454955.png

 

Je kunt in Individueel Gebruikersbeheer de gebruiker opzoeken (via Portaal Beheer - Gebruikersbeheer of door in Mijn Youforce onder het tabblad Beheer te zoeken naar Individueel gebruikersbeheer). Onderin staat een knop Verwijderen. Als je hierop klikt krijg je nog een extra melding met een waarschuwing dat je de gebruiker gaat verwijderen. Als je de gebruiker wilt verwijderen, klik je op OK en wordt het proces voor verwijdering gestart. 

 

Je hebt ook de mogelijkheid om gebruikers in bulk te verwijderen.Volg hiervoor de stappen en instructies in de wizard Groepsgewijs gebruikers verwijderen, te benaderen via Portaal Beheer - Gebruikersbeheer of door in Mijn Youforce onder het tabblad Beheer te zoeken naar Groepsgewijs gebruikers verwijderen. Let op, certificaat gebruikers worden niet verwijderd via deze wizard.

 

Berenice_1-1690803454971.png

 

 

Waarom regelmatig opschonen? 

Als organisatie ben je zelf verantwoordelijk voor de gebruikers en het onderhouden daarvan Daarom vragen we je om zelf de gebruikers op te schonen, we zien dat niet iedereen dit doet.

Doe je dit al wel? Super, blijf dit vooral ook doen. Doe je dit nog niet, dan vragen we je dit op te gaan pakken en dit onderdeel te laten worden van jullie maandelijkse of jaarlijkse Youforce onderhoudsprocedures.

 

3 Opmerkingen