Mijn Communities
Help

Sandbox en Mijn Youforce applicatie weergave

door Remco te Ronde (Bijgewerkt ‎02-11-2023 16:55 door Remco te Ronde VISMA )

💡 Dit nieuwbericht is alleen relevant als je een Youforce Sandbox gebruikt

 

Wat is een Youforce Sandbox omgeving?

Het is mogelijk om een Youforce Sandbox omgeving te gebruiken. Dit is een losse Youforce omgeving bedoeld om Self Service workflows/dialogen/formulieren te ontwikkelen, eventueel in combinatie met Templatebeheer. Een Sandbox omgeving heeft dus geen beschikking over HR Core Beaufort Online. 

 

Naast de Sandbox omgeving kan je ook gebruik maken van een test-omgeving. Daarin heb je wel beschikking over functionaliteiten als HR Core Beaufort Online, Gemal of Rapportages.

💡 Dit nieuwsbericht is dus alleen relevant als je een Sandbox omgeving gebruikt. Niet als je een volledige test-omgeving afneemt.

 

 

Hoe werkt Mijn Youforce op de Sandbox omgeving?

Vanaf heden kan je jouw Sandbox omgeving gebruiken in de weergave van Mijn Youforce. Concreet betekent dit dat je kunt inloggen via https://mijn.youforce.com/ met het account wat je altijd al gebruikte voor je Sandbox omgeving. Je ziet dan Mijn Youforce in de ‘applicatie-weergave’. Je ziet de applicaties waar je als gebruiker recht op hebt in 'Toegangsbeheer'.

 

 

Per wanneer moet ik mijn Sandbox omgeving omzetten naar autorisatiebeheer?

Heb je al eerder jouw Sandbox omgeving laten activeren op 'autorisatiebeheer'? Dan hoef je niks te doen? Heb je dat nog niet gedaan? Dan is het belangrijk om dit de aankomende maanden te gaan doen.

 

Het is heel gebruikelijk om vanuit je échte HR Core Beaufort productie omgeving een bestand aan te maken (bijvoorbeeld met rubrieken voor Self Service). Dit bestand vervolgens gebruiken om óók te importeren in je Sandbox omgeving. 

 

Als Visma|Raet vervangen we ‘zenden en ontvangen’ door ‘bestandsuitwisseling’. Mede door de overgang op ‘bestandsuitwisseling’ zal je jouw Sandbox omgeving óók moeten omzetten op ‘autorisatiebeheer’.

 

Degene met rechten op toegangsbeheer kan vanaf heden in de Sandbox omgeving ook bij  ‘autorisatiebeheer’*. Dit betekent dat je als gebruiker met deze rechten precies dezelfde stappen kunt doen als voor je echte productie omgeving. Dit betekent:

  1. Richt autorisatiebeheer in
  2. Maak een ticket aan om Autorisatiebeheer leidend te maken

*Heeft jouw gebruiker onverhoopt géén toegang tot 'autorisatiebeheer' vraag dan je collega om je te autoriseren. Lukt dat ook niet? Dan helpen we je graag via een melding bij het ServiceCenter.

 

 

Vanaf 1 april 2024 zullen we ‘Toegangsbeheer’ niet meer ondersteunen in de Sandbox omgeving. Je hebt dus tot die datum om in je Sandbox omgeving de autorisaties in ‘Autorisatiebeheer’ in te richten.

18 Opmerkingen