Mijn Communities
Help

Stap nu over op het nieuwe inloggen via 2 factor authenticatie Professionals

door Henk Hesseling

Voor medewerkers en managers (zonder certificaat) is het nieuwe inloggen al geruime tijd in gebruik. Nu wordt het tijd dat de professionals overstappen die inloggen met certificaat via login1.youforce.biz

 

Het nieuwe inloggen voor de ‘professional’ is nu algemeen beschikbaar (General Available) en is vereist voor het gebruik van nieuwe toepassingen binnen Youforce. Zoals het gebruik van Youforce Reporting, Autorisatiebeheer, het configureren van de Youforce app en Mijn Youforce, de centrale landingspagina waar medewerkers en managers hun HR-zaken nóg makkelijker regelen. 

Ook voor het geïntegreerd gebruik van andere Visma software, zoals PlusPort, én de software van onze partners, is het nieuwe inloggen een vereiste.


Elke ‘Professional’ gebruiker logt straks in met een combinatie van:

  •  gebruikersnaam@onyouforce.com
  • wachtwoord en
  • een tweede factor (zoals bijvoorbeeld de PingID app).

Wij baseren ons inlog beleid op de ‘NIST 800-63’ standaard. Deze toegangsbeveiliging standaard wordt onderschreven door de Nederlandse overheid en aanbevolen door veiligheidsexperts van Visma.

 

Op de Community hebben wij een vernieuwde handleiding geplaatst, deze is op deze pagina te vinden: Het nieuwe inloggen via 2 factor authenticatie, ga dan naar handleiding: Beheer professionele Youforce accounts met 2 factor authenticatie

 

Nadat je onyouforce account succesvol geactiveerd is,  krijg je vanaf volgende week, ook de volgende activatiemail met de nieuwe URL’s erin. Zie als voorbeeld:

HenkHesseling_0-1663070823344.png

 

 

Jouw actie

  • Activeer het onyouforce account  Zie hier hoe.
    • Let er hierbij wel op dat je als applicatiebeheerder het certificaat moet aanmaken, maar de professional hoeft deze niet meer te installeren
  • Log voortaan in via de url admin.youforce.com
  • Pas eventuele (interne) handleidingen aan
  • Pas eventuele snelkoppelingen aan

Wil jij dat jouw professionals alle mogelijkheden van Youforce optimaal gebruiken, zowel nu als in de toekomst, maak dan zo spoedig mogelijk de overstap!

 

Heb je in de tussentijd toch vragen over het nieuwe inloggen? Neem dan contact op met het Service Center of je Service Manager.

6 Opmerkingen
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

Omdat dit bericht op verschillende plekken in de community staat en ik niet weet naar welk bericht gekeken wordt reageer ik ook maar op beide berichten.

 

@Henk Hesseling is de tekst van die activatiemail ook door ons zelf aan te passen?

Wij willen dat men gebruik maakt van de tegels / linkjes die door ons beschikbaar zijn gesteld op onze eigen organisatie-startpagina. Het verzenden van mailtjes zoals deze activatiemail leidt enkel tot verwarring.

Anoek van Linden
CONTRIBUTOR **
door Anoek van Linden

Wat is de uiterste datum voor de overstap naar het nieuwe inloggen?

Carola de Vries1
CONTRIBUTOR ***
door Carola de Vries1

Als je de onderstaande knop gebruikt kom je binnen op de https://login1.youforce.biz/ wordt deze dan nog omgezet naar het nieuwe inloggen voor professionals? Dat zou veel eenvoudiger zijn, de link die jullie sturen om in te loggen kun je niet opslaan in je favorieten.  

 

CaroladeVries1_1-1663152918428.png

 

door Marloes Feenstra

Hoi @Anoek van Linden !
Je kan dit het beste bij YouServe (Service Delivery Manager) navragen, ik weet het alleen voor de Raet klanten.

 

Voor de Raet klanten is het Nieuwe inloggen noodzakelijk wanneer de organisatie overstapt op Mijn Youforce
En er is nog geen definitieve einddatum vastgesteld
De uitfasering van de certificaten hangt ook samen met de definitieve uitfasering van IBU.

door Marloes Feenstra

Hallo @Carola de Vries1 Helemaal mee eens!
Zijn we ook mee bezig :-). Vandaag / morgen komt er een vooraankondiging dat we de inlogpagina gaan aanpassen per 26 september. Ik zal de link naar het bericht hier dan ook delen.

door Marloes Feenstra