Mijn Communities
Help

Toegang Personeelsdossier voor roltoewijzing vanuit Mijn Youforce

door Lotte v Dijk

Met de komst van Autorisatiebeheer en Mijn Youforce zullen een aantal van de huidige functionaliteiten vervallen of vervangen worden. Zo zal de rolwijziging niet meer van toepassing zijn binnen Mijn Youforce. Alle toegang tot de functionaliteiten als 'medewerker' zijn in Mijn Youforce zichtbaar onder 'Persoonlijk'. Alle toegang tot functionaliteiten gebaseerd op een rol (zoals 'manager' of 'HR adviseur') zijn toegankelijk via 'HR voor anderen'). De toegang tot functionaliteiten wordt in Autorisatiebeheer vastgelegd op basis van alle gebruikers, medewerker, rol of een specifieke gebruiker. 

 

Toch is het voor sommige modules nog wel zo dat je binnen de module per rol verschillende rechten kan hebben. We maken nu gebruik van een tussenscherm waarin je kan kiezen voor welke rol je de module in wil gaan. Hierover in dit kennisartikel meer informatie: Hoe werkt de role switch in Mijn Youforce.

 

Om te zorgen dat alle rechten voor het Personeelsdossier goed staan voor de verschillende rollen is er een wijziging doorgevoerd door het Dossier team. Binnen autorisatie personeelsdossier → rollen heb je nu de mogelijkheid om een schuifje aan te zetten met ‘toegang voor gebruikers met een roltoewijzing'. Dit kan je per rol activeren. 

 

Door dit vinkje aan te zetten, zullen jouw gebruikers bij het openen van Personeelsdossier vanuit Mijn Youforce het tussenscherm ontvangen met de keuze voor de rol. 


Voor uitgebreide uitleg hierover, verwijzen we je graag naar de mei release update van Dossier