Mijn Communities
Help

Van ‘Toegangsbeheer’ naar ‘Autorisatiebeheer’

door Remco te Ronde (Bijgewerkt ‎03-04-2023 10:10 door Lotte v Dijk )

Gebruik je al de Youforce app en/of Youforce Reporting? Dan vinden er de aankomende tijd wijzigingen plaats in ‘Autorisatiebeheer’ (voor sommige ook bekend onder de Engelse naam ‘Policy Management’) waarover we jullie willen informeren.

 

Gebruik je de Youforce app en/of Youforce Reporting nog niet? Dan is het nog niet relevant. Maar in de toekomst gaan we met de introductie van Mijn Youforce ook alle functionaliteiten van ‘Toegangsbeheer’ overzetten naar ‘Autorisatiebeheer’. Lees dan gerust onderstaande artikel gerust als achtergrondinformatie, maar het heeft nog geen invloed op hoe jouw organisatie de autorisaties inricht.

RemcoteRonde_0-1661777109120.png

 

Waarom het nieuwe autorisatiebeheer?

In het nieuwe portaal Mijn Youforce gaan we steeds meer uit van ‘processen’ in plaats van ‘modules’. Dat betekent dat het straks voor een gebruiker niet meer relevant is om te weten of een proces in Self Service wordt gedaan of bijvoorbeeld in Flex Benefits.

 

Neem het voorbeeld van verlof. Op termijn kan een medewerker rechtstreeks vanaf Mijn Youforce het proces ‘’Verlof aanvragen’’ (een Self Service proces) en het proces ‘’Verlof kopen’’ (een Flex Benefits proces) starten.

RemcoteRonde_1-1661777123179.png

Om dit mogelijk te maken vervangen we huidige ‘toegangsbeheer’ door het nieuwe ‘autorisatiebeheer’

 

Welke voordelen levert dit op?

Organisaties die al werken met het nieuwe ‘Autorisatiebeheer’ voor de Youforce App en Youforce Reporting hebben al diverse verbeteringen aangedragen. Een van de belangrijkste verbeteringen is het kunnen toewijzen van een autorisatie op basis van één of meerdere afdelingen/organisatorische eenheden. 

 

In het huidige ‘toegangsbeheer’ kende we al het groepsgewijs autorisaties muteren’. Deze functionaliteit werkt prima om éénmalig bij een groep gebruikers rechten toe te kennen. Maar stel een medewerker gaat werken op een andere afdeling dan moet je dit alsnog handmatig aanpassen. Met het nieuwe ‘autorisatiebeheer’ hoeft dit niet meer. 

Lees op de Youforce app community welke praktische voordelen dit heeft om bijvoorbeeld een groep / afdeling met ‘’kantoormedewerkers’’ alleen te autoriseren voor het declareren van ‘gewerkte dagen’.


Hoe gaan we dit aanpakken?

De aankomenden periode gaan we zorgen dat het nieuwe ‘Autorisatiebeheer’ vergelijkbare functionaliteiten krijgt zoals je gewend bent van het huidige ‘Toegangsbeheer’. Zodra dat gereed is zal Visma|Raet alle autorisaties omzetten van ‘Toegangsbeheer’ naar ‘Autorisatiebeheer’. 

 

Hoe we verder gaan?

Zodra het nieuwe ‘Autorisatiebeheer’ goed genoeg is om het huidige ‘Toegangsbeheer’ te vervangen zullen we verder kijken naar hoe we het nóg verder kunnen verbeteren. Daarbij hanteren we de volgende aanpak

1. GTM slide Mijn Youforce.png

 

Wat merken organisatie er van, die nu al actief ‘Autorisatiebeheer’ gebruiken?

Organisaties die gebruik maken van de Youforce app en/of Youforce Reporting zullen de aankomende maanden steeds vaker zien dat er een applicatie wordt toegevoegd aan ‘Autorisatiebeheer’.

RemcoteRonde_3-1661777166168.png