Mijn Communities
Help

Vervanger instellen & overzicht vervanging verplaatst naar 'HR voor anderen'

door Remco te Ronde (Bijgewerkt ‎22-05-2023 10:55 door Remco te Ronde VISMA )

 

Mijn Youforce kent voor gebruikers met een rol (zoals een 'manager', 'secretaresse' of 'HR-medewerker') twee belangrijke weergaves. De weergave 'Persoonlijk' laat alles zien wat je kunt doen voor je eigen persoonlijke gegevens. Denk aan 'declareren' of 'ontslag op eigen verzoek'.

 

De weergave 'HR voor anderen' laat zien wat je kunt doen met gegevens over andere medewerkers. Denk aan het indienen van een 'contactwijziging', 'ziekmelding' of 'rapport bekijken'

 

Stel je gaat op vakantie. Dan wil je graag een collega instellen als vervanger. Het gaat weliswaar over 'jezelf' (want jij gaat op vakantie), maar je stelt een collega in om taken waar te nemen voor 'HR voor anderen'.

 

Eerder onderzoek liet zien dat er verschillend feedback was of je een vervanger wil instellen vanaf 'HR voor anderen' of 'Persoonlijk'. Tijdens het testen van de directe links naar Self Service (lees de update daarover hier) is gebleken dat 'HR voor anderen' de meest logische plek is.

 

Mede omdat gebruikers met een rol (zoals een 'manager') op dit moment zowel een vervanger moet instellen voor de Youforce app en Self Service is het handig om dit te bundelen. In Mijn Youforce richt je één categorie in voor zowel de vervanging in Self Service als voor de Youforce app. Het is dan als volgt zichtbaar:

RemcoteRonde_0-1684744802090.png

 

(Note: lees meer informatie over de vervolgstappen die we gaan zetten om één centrale vervanging te krijgen in de Youforce app en Self Service hier)

 

Jouw actie vóór 1 juli: 

Als beheerder van Mijn Youforce voer deze aanpassing eenvoudig zelf door via 'Configuratie Mijn Youforce'. De stappen lijken erg op de acties die je afgelopen april hebt gedaan voor HR Core en Proforma, namelijk:

 

  • Toewijzen van de processen Vervanger instellen Overzicht vervanging aan een categorie onder 'HR voor anderen'. 
  • Verwijderen van het proces Vervanger instellen Overzicht vervanging uit de categorie onder 'Persoonlijk'.