Mijn Communities
Help

Wat gaat er 18 september vanaf 18:00 uur precies gebeuren?

door Sabine Koelewijn (Bijgewerkt ‎13-09-2024 09:26 door Sabine Koelewijn VISMA )

18 september komt al snel dichterbij en de voorbereidingen zijn al in volle gang. Ik wil daarom dit momentje ook gebruiken om alle klanten te bedanken die in de pilot fase hebben getest en ons van feedback hebben voorzien. Het was heel fijn om dit met elkaar te doen. 

 

Mocht je de eerdere communicatie nog door willen nemen dat verwijs ik je graag naar dit artikel: Herinnering overgang naar van Ping ID naar Visma Connect of neem een kijkje op de kennisbank voor de handleidingen. 

 

Wat gaat er 18 september gebeuren? 

Vanaf 18:00 uur schakelen we over naar Visma Connect. Dit betekent dat we alle onyouforce-gebruikers migreren naar Visma Connect. Als beheerder hoef je hiervoor niets te doen. Gebruikersnamen en wachtwoorden worden automatisch overgezet, maar de apparaten voor tweefactorauthenticatie kunnen we niet meenemen. Daarom moeten alle onyouforce-gebruikers hun tweefactorauthenticatie opnieuw instellen. Gebruikers hoeven hiervoor niets te doen, het proces wordt automatisch gestart wanneer de gebruiker inlogt. 

 

Daarnaast krijgen jullie ongemerkt een nieuwe functionaliteit om onyouforce-accounts aan te maken. Deze functie is uitgebreid getest door ons en de pilotgroep en biedt nieuwe mogelijkheden. In dit kader verwijderen we de rechten voor het ‘oude’ Youforce Account Beheer en geven we de gebruikers in plaats daarvan de nieuwe rechten. Om dit te realiseren, is Autorisatiebeheer op 18 september van 18:00 uur tot ongeveer 21:00 uur niet beschikbaar. Alle overige processen in Mijn Youforce blijven gewoon operationeel. Ook kan het zijn dat je op dat moment niet meer de sectie onyouforce accounts ziet in Gebruikersbeheer. Dit wordt weer beschikbaar zodra de nieuwe rechten zijn toegekend. 

 

Met deze overgang en nieuwe functionaliteit verandert ook de e-mail voor accountactivatie. De activatielink is voortaan gekoppeld aan Visma Connect, zodat nieuwe accounts daar worden aangemaakt. Heb je op dit moment activatielinks verstuurd via Ping, dan kunnen deze nog tot 18 september 18:00 uur worden gebruikt. Na dat tijdstip zullen gebruikers een foutmelding ontvangen. Dit komt omdat we dan alles van Ping hebben overgezet naar Visma Connect, waardoor de oude link niet meer werkt. Dit kan eenvoudig worden opgelost door op 19 september een nieuwe uitnodiging te versturen vanuit Gebruikersbeheer. Mijn advies is echter, indien mogelijk, om te wachten met het aanmaken van nieuwe accounts, zodat gebruikers niet opnieuw hun tweefactorauthenticatie hoeven in te stellen.