Mijn Communities
Help

Welkom bij dé community voor het Youforce Portaal

door Lotte v Dijk (Bijgewerkt ‎30-05-2023 14:46 door Remco te Ronde VISMA )

Op deze community vind je alle informatie over het Portaal, Mijn Youforce, Inloggen en Autorisatiebeheer. Hier worden de Nieuwsberichten en Kennisartikelen gedeeld en heb je de mogelijkheid om Ideeën in te brengen. Daarnaast hebben we een interactief Forum waar je samen met meerdere Youforce gebruikers het gesprek aan kunt gaan, maar dit forum gebruiken wij stiekem ook om jullie input te vragen over nieuwe ontwikkelingen. Youforce Portaal.gif

Mijn Youforce

Mijn Youforce is het portaal waar je ‘binnenkomt’ om jouw HR taken uit te voeren. Mijn Youforce is de vervanger voor het huidige tegel portaal welke  is ontwikkeld samen met een grote groep organisaties. Vanuit de feedback van deze groep zijn wij gekomen tot een procesgestuurde omgeving zodat medewerkers en managers niet meer hoeven te weten in welke module zij moeten zijn voor bijvoorbeeld verlof maar dat zij direct kunnen navigeren naar het juiste proces.

 

Enthousiast? Op deze pagina hebben we beschreven hoe je toegang kunt krijgen tot Mijn Youforce. En hier kan je je aanmelden voor webinars die in juni en juli 2023 worden georganiseerd. 

 

LottevDijk_4-1679910052507.png

 

Inloggen

Om toegang te krijgen tot Youforce moet je natuurlijk kunnen inloggen. Vanuit Visma | Raet werken wij met twee factor authenticatie en wij gebruiken hiervoor Ping ID.  Eventueel kun je hier andere authenticatie opties voor gebruiken.

De reden dat wij overstappen naar inloggen met twee factor authenticatie is dat veiligheid bij ons hoog in de vaandel staat en wij blijven doorontwikkelen om deze veiligheid steeds te blijven waarborgen maar ook verder verbeteren. Inloggen met twee factor authenticatie is daarin de eerste stap, maar dit blijft een doorgaand proces. 

 

Volg de Nieuwspagina om op de hoogte te blijven van de nieuwste updates. Tip: je kunt de labels aan de rechterkant gebruiken om te filteren op onder andere Inloggen

 

LottevDijk_5-1679910148049.png

 

Autorisatiebeheer

Naast inloggen is het ook belangrijk dat een gebruiker ziet wat hij of zij mag zien. Dit richt je in in Autorisatiebeheer. Je kunt hier per Rol, Specifieke gebruikers, Alle gebruikers of Medewerkers autorisatie inrichten. Autorisatiebeheer is op dit moment alleen noodzakelijk voor Youforce Reporting en Mijn Youforce, maar het zal Toegangsbeheer volledig gaan vervangen. 

LottevDijk_6-1679915620820.png

 

 

Ook Autorisatiebeheer is nog in ontwikkeling en wij zullen steeds verbeteringen blijven doorvoeren. Dit doen wij via iteratieve releases. Waarbij wij steeds kleine verbeteringen releasen in plaats van een grote release. Dit resulteert in het sneller doorvoeren van de verbeteringen. De verbeteringen worden gedeeld bij Nieuws.

 

Op dit moment hebben we klanten volledig op Autorisatiebeheer en klanten die met op Toegangsbeheer werken. Wij werken er hard aan om Autorisatiebeheer voor iedereen beschikbaar te maken en steeds verder te verbeteren zodat het Toegangsbeheer volledig kan vervangen. 

 

Interesse?

Heb je interesse in deze functionaliteit? Vul dan dit formulier in. We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op!