Mijn Communities
Help

Youforce ID en Gebruiker ID toegevoegd bij Persoonlijke instellingen

door Sabine Koelewijn

Bij de Persoonlijke instellingen hebben we naast de naam, het personeelsnummer en het e-mailadres, nu ook het gebruiker ID en Youforce ID toegevoegd. 

 

SabineKoelewijn_2-1683732312105.png

 

De gebruiker ID komt overeen met de User ID in Youforce Account  Beheer. We hebben gekozen voor gebruiker ID bij de Persoonlijke instellingen vanwege de feedback waarin duidelijke voorkeur voor Nederlandse termen naar voren kwam. 

 

De Youforce ID wordt ook wel gebruikersnummer genoemd. We hebben de klantgroep voor Mijn Youforce om feedback gevraagd voor de beste benaming. Hieruit kwam Youforce ID als favoriet. 

8 Opmerkingen
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Hallo @Sabine Koelewijn 

 

Waar kan ik dit venster vinden? Het komt mij namelijk niet bekend voor. Ik wist niet dat het personeelsnummer ook wordt doorgestuurd naar Youforce. Kunnen we daar dan nu ook op zoeken?

Sita Wennekes
CHAMPION *
door Sita Wennekes

@Raymond_de_RozarioPersoonlijke instellingen: Ga op je bureaublad naar Portaalbeheer en klik dan op Accountbeheer. Klik dan rechtsboven op het "poppetje" en klik vervolgens op Persoonlijke instellingen.

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Hallo @Sita Wennekes ,

 

Dank je wel voor je snelle reactie. Wanneer ik op account beheer klik, dan zie ik alleen onderstaande:

 

Raymond_de_Rozario_0-1683800534730.png

 

cvanstijn
CHAMPION ***
door cvanstijn

@Sita Wennekes @Raymond_de_Rozario Ik zat ook al te zoeken. Het is autorisatiebeheer en dan aan de rechter kant op het poppetje klikken en dan persoonlijke instellingen.

 

cvanstijn_0-1683800822545.png

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@cvanstijn Daar zit de optie inderdaad, en had ik hem niet gezocht. 

Bij mij staat het personeelsnummer trouwens niet gevuld. Heb je enig idee hoe dit kan @Sabine Koelewijn ?

 

Raymond_de_Rozario_2-1683802996533.png

 

door Sabine Koelewijn

@Raymond_de_Rozario Kan het zjin dat je ingelogd bent met je IC account? 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@Sabine Koelewijn Dat klopt, ik heb niets gezegd...😁

Maar worden persoonsnummers nu wel/niet doorgestuurd naar Youforce?

Het persoonsnummer is uniek, in tegenstelling op namen als de Vries, Veenstra en de Jong waar er in Friesland erg veel van zijn. Kunnen zoeken op persoonsnummer zou het leven zoveel makkelijker maken.

Sita Wennekes
CHAMPION *
door Sita Wennekes

@Raymond_de_Rozario  Sorry, het is inderdaad Autorisatiebeheer. Een beetje op het verkeerde been gezet door het bericht🙈