Mijn Communities
Help

Beginnen met Youforce Reporting

door MSchopman (Bijgewerkt ‎17-10-2022 15:40 door Chris van den Berg VISMA )

 

MSchopman_2-1647254110382.pngInzicht in personeelsdata is één van de belangrijkste manieren om te begrijpen wat medewerkers echt nodig hebben en hoe je daar beter op kan sturen.

 

Met Covid-19 is dit nog belangrijker geworden. Het behouden van personeel en het bieden van een veilige omgeving, die een betere balans biedt tussen werk en privé, zijn slechts enkele van de vele voorbeelden die er zijn.

 

Dit betekent ook een verschuiving in jouw verwachtingen van een moderne rapportagetool, namelijk nog eenvoudiger en toegankelijker rapportages maken, delen en exporteren. Youforce Reporting is daarom gericht op laagdrempelig inzicht geven aan managers én professionals die dagelijks met HR en Payroll werken.

 

Enkele van de voordelen

 

  • Intuïtief en gebruiksvriendelijk
  • Geen lokale installatie of configuratie nodig
  • Standaard velden en calculaties
  • Uitstekende snelheid werken met veel data
  • Betrouwbaar, veilig en schaalt automatisch mee bij piekdrukte

Wat heb je nodig

 

Om van start te kunnen moeten de volgende zaken goed zijn ingeregeld.

  1. Gebruikers van Youforce Reporting maken gebruik van het nieuwe inloggen.
  2. Middels Autorisatiebeheer (Policy Management) zijn de juiste rechten uitgedeeld.
  3. Middels Portal Management is de tegel beschikbaar gesteld om Youforce Reporting op te starten.

Het nieuwe inloggen

MSchopman_0-1646989063674.png

Om misbruik of incidenten rondom het werken met privacy gevoelige informatie te minimaliseren dienen all gebruikers van Youforce Reporting gebruik te maken van het nieuwe inloggen. 

Met het nieuwe inloggen bevestigt een gebruiker de inlogpoging op een separaat (persoonlijk) apparaat.

 

Vervult u een rol als HR Manager, dan maakt u hoogstwaarschijnlijk al gebruik van het nieuwe inloggen.

Bent u echter actief als HR or Payroll Professional en maakt u gebruik van een certificaat op Youforce?  Dan is de kans groot dat u nog geen gebruik maakt van het nieuwe inloggen. U kunt dit navragen bij uw functioneel beheerder.

 

Meer informatie en werkinstructies kunt u terugvinden op de volgende pagina:

Het nieuwe inloggen via 2 factor authenticatie - Visma Community

 

Rollen en permissies in Autorisatiebeheer

De rechten voor Youforce Reporting zijn onderdeel van het nieuwe autorisatiesysteem. Een oplossing waarbij rollen, gebruikers, en permissies centraal kunnen worden beheerd in Youforce.

Welke functionaliteit beschikbaar is voor het nieuwe autorisatiesysteem van Youforce lees je
 hier

Nieuwe Tegel op Youforce Portal

 

Naast de huidige tegel Managementinformatie komt er een tweede tegel beschikbaar voor Youforce Reporting. Youforce Reporting ondersteund zowel nieuwe als bestaande rapporten. We vragen je zoveel mogelijk bestaande rapporten in de nieuwe tool te openen, zodat je snel veel leert van alle nieuwe mogelijkheden.

 

Standaard tonen we de tegel niet. Jouw functioneel beheerder kan deze tegel voor je beschikbaar stellen via Youforce Portal Management.

 

De handleidingen van het Youforce Portaal vind je hier.

Leren werken met Youforce Reporting

Youforce Reporting is in de basis samengesteld om intuitief te zijn en laagdrempelig voor niet technische gebruikers. Een handleiding is in de praktijk niet een vereiste.

 

Naast de basis die we bieden zijn ook krachtige en flexibele mogelijkheden die de gebruiker in staat stellen om de functionaliteit verder te verkennen.

 

Er is een educatief leerpad samengesteld waar diverse onderwerpen en thema's verder worden uitgelicht. Het pad is geschikt voor zowel beheerders als eindgebruikers. 

 

Volg deze link om het leerpad te volgen Leerpad: Starten met Youforce Reporting 

 

 

6 Opmerkingen
Marjan Arends Elker
CONTRIBUTOR ***
door Marjan Arends Elker

Welke functionaliteit beschikbaar is voor het nieuwe autorisatiesysteem van Youforce lees je hier

 

Als je klikt op hier, krijg je een foutmelding

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

Ook bij mij verschijnt er een foutmelding [HTTP Status 404] wanneer ik de link naar uitleg nieuwe autorisatiesysteem aanklik.

Dit is reeds begin juni gemeld, maar voor de zekerheid meld ik het ook nog maar eens

Rob99
CHAMPION **
door Rob99

En 2 maanden later op 31-8-2022 speelt het probleem nog steeds, dus nog niet opgelost.

door Chris van den Berg

@Rob99  bij mij doet hij het wel. Kun je screenshot sturen van het scherm dat je te zien krijgt?

Rob99
CHAMPION **
door Rob99

Oeps 'fautje', ik moet natuurlijk wel klikken op de 'hier' van het kennisartikel en dus niet op de 'hier' in de eerste reactie. Je hebt gelijk, het werkt toch zoals het hoort te werken. Mijn fout dus.

PaulaPieper
CHAMPION *
door PaulaPieper

Wat moet je doen als je de tegel niet beschikbaar kan stellen? Staat er niet tussen bij Toegangsbeheer.