Mijn Communities
Help

HR Core online: Makkelijk en snel ziek- en herstelmelden?

door Daniel_van_Bendegem (Bijgewerkt ‎30-10-2023 14:59 door Marloes Feenstra VISMA )

Met de overgang naar Mijn Youforce willen we jullie stap voor stap meenemen in het (verder) in gebruik nemen van processen die beter passen bij het gebruiksgemak en het nieuwe uiterlijk van Mijn Youforce. 

Een voorbeeld hiervan is het proces ziek- en herstelmelden.

 

Twee vliegen in één klap
Een voordeel van het vernieuwde ziek- en herstelproces is dat deze via Mijn Youforce op de laptop / desktop gebruikt kan worden, maar ook in de Youforce App op de mobiel.
Zo heeft de manager zelf de keuze op welke manier de medewerker ziek of herstel gemeld wordt #HRin60seconden.

 

In het vernieuwde ziekmeldings-proces ligt de nadruk op gebruiksvriendelijkheid en gemak. Door alleen de belangrijkste velden te tonen en de gebruiker zoveel mogelijk te helpen is het proces eenvoudig en efficiënt voor de manager.
Het ziet er als volgt uit:

Daniel_van_Bendegem_0-1693911046736.png


Wat zijn de voordelen van het ziekmelden via Mijn Youforce / Youforce App?

  • Direct overzicht van zieke medewerkers;
  • Medewerkers die ziek zijn kun je niet selecteren voor een ziekmelding;
  • Je kunt alleen medewerkers beter melden die ook daadwerkelijk ziek zijn;
  • Direct deelherstel kunnen invoeren na de ziekmelding (niet moeten wachten op een sync vanuit HR Core Beaufort); 
  • Het telefoonnummer van de medewerker staat in de app, zodat je direct kunt bellen vanuit de app.

 

Aan de slag
Het vernieuwde proces kan in gebruik genomen worden via de Youforce app, waardoor dit proces ook via Mijn Youforce beschikbaar is.

 

Stap 1: Activeer de Youforce app. In dit artikel staat beschreven hoe je de app activeert. 

 

Stap 2: Richt het proces ziekteverzuim in in de Youforce app. In deze handleiding staat uitgelegd hoe je als beheerder het ziekteverzuimproces kunt inrichten en in gebruik nemen.

 

Stap 3: Communiceer intern dat het verzuimproces vernieuwd is.
Hiervoor kan je dit kennisbank artikel gebruiken: Hoe kan een leidinggevende een ziek- of herstelmelding invoeren?

 

Stap 4: Geef de Self Service workflows voor ziek- en herstelmeldingen een einddatum.

 

Wil je weten wat je nog meer kan doen met de Youforce app, bekijk dan de webpagina over de Youforce app.

5 Opmerkingen