Mijn Communities
Help

Verzuim Management in een nieuw jasje

door Sonja Wachters (Bijgewerkt ‎16-11-2022 07:52 door Sonja Wachters VISMA )

Zoals eerder aangegeven ontwikkelen we door op de bestaande Youforce Verzuim Management oplossing, zoals ook te lezen in Een stap verder in de ontwikkelingen op Youforce Verzuim Management.
Wij zijn bezig om processen die gebruikers nu uitvoeren in de bestaande oplossing geleidelijk te vervangen door functionaliteiten vanuit de Youforce app en Mijn Youforce.
Ziek- en (deel-)hersteld melden is al beschikbaar in de Youforce app en straks ook via Mijn Youforce.

Waarom een nieuw jasje?

Zodat:

  • Het gebruikersgemak wordt verhoogd door eenvoudigere navigatie, betere leesbaarheid en meer overzicht.
  • Verzuim Management beter aansluit bij het ontwerp van de Youforce app en Mijn Youforce.
  • De nieuwe ontwikkelingen op Verzuim Management beter integreren met de bestaande module.

Deze integratie is van belang omdat in de komende jaren de bestaande Youforce Verzuim Management oplossing geleidelijk wordt vervangen door uitbreidingen op de Youforce App en Mijn Youforce.

SonjaWachters_0-1668581491874.png

 

 

Functionaliteit ongewijzigd

De functionaliteit van de verschillende onderdelen blijft ongewijzigd. Het nieuwe ontwerp is zichtbaar voor alle gebruikers.

Jouw actie

Onderstaande schermprint geeft alvast een beeld van aankomende wijzigingen. Zie voor uitgebreidere toelichting en meer beeldmateriaal de december 2022 release notes.

SonjaWachters_1-1668580922271.png

 

6 Opmerkingen
Ditske Loos1
CONTRIBUTOR ***
door Ditske Loos1

Goedemiddag, 

Duidelijk nieuw jasje. Wanneer ik een medewerker selecteer en links onderin het menu Werknemergegevens uitklap zijn helaas de onderliggende keuzes (Zoals arbeidscontracten) niet helemaal meer zichtbaar. Is dit nog aan te passen? Of ligt dit aan mijn browserinstellingen?

 

door Sonja Wachters

Dag @Ditske Loos1 ,

Het onvolledig uitklappen van het menu links laat zich oplossen door het legen van de tijdelijke internet bestanden (cache) van de browser.

 

Het staat mij bij dat jij Microsoft Edge gebruikt 🙂 Wellicht ten overvloede.. Verzuim Management werkt niet goed als je de Internet Explorer mode binnen Microsoft Edge gebruikt.

Zie ook de release notes.

Monique van Berkel
CHAMPION *
door Monique van Berkel

Hierboven lees ik dat RVM niet goed openklapt onder Edge (met IE modus). Helaas hebben wij Edge (met IE modus) nodig om HR Core te kunnen gebruiken. Voor elke module moet ik op een andere manier inloggen. Niet echt gebruikersvriendelijk! 

door Bastiaan Fidder

@Monique van Berkel is Google Chrome ook een optie voor jullie? Ik draai HR Core en RVM in Chrome en daar werken ze beide prima.

Monique van Berkel
CHAMPION *
door Monique van Berkel

@Bastiaan Fidder Nee, HR CORE Education (niet Beaufort) werkt bij mij niet onder Google Chrome. Deze foutmelding (zie printscreen) krijg ik en dat heeft met Java te maken. Ik had begrepen dat HRCORE alleen onder Edge met de IE modus werkt, maar ik zou graag onder Edge willen werken. 

 

MoniquevanBerkel_0-1669813528047.png

 

door Ingrid Russchen

@Monique van Berkel Goedemorgen Monique, verschillende browsers werkt inderdaad niet fijn. HR Core Education wordt niet meer aangepast. We gaan kijken wat de mogelijkheden zijn om via verschillende tabs andere browser instellingen te gebruiken. Ik heb een aanvraag voor je aangemaakt in 4ME om je op de hoogte te houden van de ontwikkelingen bij PD. Fijne dag nog.