Mijn Communities
Help

8.21 - Diverse kleine verbeteringen

door sanderdercksen
  • In het venster Import afschriftregels is het nu mogelijk om ook CAMT bestanden van buitenlandse bankrekeningen te uploaden
  • Het verwerken van storneringen in het venster Afschriftregels verwerken levert nu geen foutmelding meer op
  • De betaalmethode voor afschriftregels verwerken in het venster Voorkeuren bank/kas wordt nu ook toegepast indien debiteuren/crediteuren op IBAN herkend zijn
  • Het overrulen van unieke nummers bij Importdefinities werkt nu ook voor transactie-gegevens (journaaltransacties, inkoopfacturen, verkoopfacturen, etc)
  • Een nieuw rapport Tegenboekingen bank/kastransacties is beschikbaar in het onderdeel Bank/kas
  • De nieuwe instelling vaniut versie 8.20; Laatste kostprijs toepassen bij geen voorraad werkt nu ook voor artikelen waarvoor de waarderingsmethode FIFO wordt toegepast.
  • De datum van een inkoopfactuur van het type G-rekening kan niet meer worden aangepast en zal altijd gelijk zijn aan de originele inkoopfactuur

 

4 Opmerkingen
habers
CONTRIBUTOR ***
door habers

Het overrulen van unieke nummers bij Importdefinities werkt nu ook voor transactie-gegevens (journaaltransacties, inkoopfacturen, verkoopfacturen, etc)

 

waarom zou dit een verbetering zijn?

door sanderdercksen

"Het overrulen van unieke nummers bij Importdefinities werkt nu ook voor transactie-gegevens (journaaltransacties, inkoopfacturen, verkoopfacturen, etc) waarom zou dit een verbetering zijn?"

 

Stel je hebt verkoopfacturen die vanuit een extern systeem in Visma.net geimporteerd worden en daarnaast heb je ook nog losse verkoopfacturen die direct in Visma.net aangemaakt worden. Je kunt middels deze wijziging ervoor kiezen om de nummerreeks voor de geimporteerde facturen te laten bepalen door het externe systeem en de losse verkoopfacturen aan de hand van een automatische nummerreeks in Visma.net laten voorzien. 

Jenny Olie-Chi
CONTRIBUTOR *
door Jenny Olie-Chi

"Een nieuw rapport Tegenboekingen bank/kastransacties is beschikbaar in het onderdeel Bank/kas" 

 

Waar is dit rapport te vinden? Ik kan deze niet terugvinden.

door sanderdercksen

Het rapport is inderdaag beschikbaar gekomen, alleen de vertaling is niet goed meegekomen. Het rapport is nu te vinden in het menu via "Reversing cash entries". Ik ga bekijken waarom de vertaling verdwenen is. 

 

image.png