annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Mijn Communities

Log in of maak een account aan

om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.

NIEUWE DATUM BEKEND - update Visma.net ERP 8.26 op 9 november

door sanderdercksen (Bijgewerkt ‎10-11-2020 10:21 door sanderdercksen VISMA )

[21-10-2020: update 8.26 is helaas uitgesteld. Een nieuwe datum volgt zo snel mogelijk]

[06-11-2020: update 8.26 staat gepland voor maandag 9 november]

De update naar versie 8.26 staat gepland voor donderdag 22 oktober.

De werkzaamheden vinden plaats vanaf 20:00 uur en zullen naar verwachting in die nacht ook worden afgerond. Dit kan betekenen dat er een onderbreking van de dienstverlening plaatsvindt. Houdt hier rekening mee in het gebruik van het systeem. Ons advies is om het systeem op dat moment niet te gebruiken en geplande werkzaamheden uit te stellen.

De releasenotes zullen binnenkort als bijlage in dit bericht te lezen zijn. Een aantal verbeteringen in deze versie zullen binnenkort als separate berichten in deze community verschijnen.

16 Opmerkingen
door Michiel Broek - Arch-IT

Ik zie dat de 8.26 update heeft plaatsgevonden, zijn de releasenotes beschikbaar?

door sanderdercksen

Release notes zijn nu als bijlage in dit bericht beschikbaar.

CONTRIBUTOR **
door LoisBakker

Kan het zijn dat door de 8.26 update, het nu niet mogelijk is om handmatig een bankafschrift te uploaden? Ik krijg de volgende foutmelding: Error processing bankstatement.

Voor mij een niet veelzeggende foutmelding helaas....

door sanderdercksen (Bijgewerkt ‎12-11-2020 08:42 door sanderdercksen VISMA )

Zojuist even getest om een bankafschrift handmatig te uploaden en dat gaat bij mij in elk geval nog goed. Is het mogelijk om iets nadere details te geven omtrent de melding, is het enkel "Error processing bankstatement"?

Welk bestandsformaat wordt gebruikt (CAMT, MT940,...)?

CONTRIBUTOR **
door LoisBakker

Wij gebruiken het formaat CAMT. 

Het lukt niet om de foutmelding in dit bericht te plakken, maar de melding is echt enkel ''Error processing bankstatement''... 8 november heb ik nog wel een bankafschrift kunnen importeren dus vandaar mijn link met de update.

door sanderdercksen

In een andere testadministratie heb ik het nu kunnen herhalen, dus het lijkt een combinatie van factoren te zijn die deze melding veroorzaakt. We zijn nu het onderzoek gestart om te achterhalen waar de schoen wringt.

CONTRIBUTOR **
door LoisBakker

Wat fijn, dan ligt het in ieder geval niet aan ons. Moet ik deze community in de gaten houden voor ontwikkelingen?

door sanderdercksen

Klopt, ik zal in dit bericht reacties plaatsen n.a.v. de voortgang. 

door sanderdercksen

De oorzaak van de foutmelding is gevonden, die we uiteraard op korte termijn zullen herstellen. 

Er is daarnaast een eenvoudige workaround gevonden, waarmee de foutmelding voorkomen kan worden. 

Stappen:

• Open het venster Import afschriftregels
  • Kies + om een nieuw afschrift te maken
  • Kies F5 (refresh van de browser)
  • Upload het CAMT bestand

CONTRIBUTOR **
door LoisBakker

Beste Sander, bedankt. We gaan het op deze manier proberen.

door Elbert Dannenberg

Sander, is het al bekend wanneer het het probleem bij het inlezen van bankafschriften wordt opgelost?

door sanderdercksen

Het zal helaas nog niet in de 8.29 opgelost zijn. Er wordt aan gewerkt, dus ik verwacht redelijk snel een oplossing voor dit probleem. 

CONTRIBUTOR **
door LoisBakker

Goedemorgen,

Is het issue met betrekking tot het importeren van de bankafschriften al verholpen?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Lois Bakker

door sanderdercksen

Sorry dat het issue inderdaad nog steeds niet verholpen is! 

Het schijnt een erg lastige case te zijn, echter is er een oplossing gevonden voor een ander issue welke erg lijkt op deze situatie. De oplossing daarvoor staat gepland voor versie 8.33 (19 januari)

We zijn nog aan het onderzoeken of dit inderdaad dezelfde oorzaak is.

door sanderdercksen

Ik heb de bevestiging gekregen dat de aanpassing in versie 8.33 inderdaad ook het probleem voor het importeren van bankafschriften oplost. De update staat gepland voor vanavond (19-01-2021), rond 22.00.

PARTNER
door Sjoerd Klijn

Goed nieuws @sanderdercksen