Mijn Communities
Help

Visma.net update 8.11

door sanderdercksen (Bijgewerkt ‎27-02-2019 15:32 door sanderdercksen VISMA )

Op 2 maart wordt de update naar Visma.net versie 8.11 uitgevoerd. De werkzaamheden vinden plaats vanaf zaterdag 18:00 uur en zullen naar verwachting in die nacht ook worden afgerond, eventueel met een uitloop naar zondag(ochtend). Dit kan betekenen dat er een onderbreking van de dienstverlening plaatsvindt. Houdt hier rekening mee in het gebruik van het systeem. Ons advies is om het systeem op dat moment niet te gebruiken en geplande werkzaamheden uit te stellen.

 

Met de update naar versie 8.11 zijn verbeteringen in het bankproces uitgevoerd. Hierdoor wordt het verwerken van afschriftregels nog makkelijker door onder andere het kunnen bijwerken van IBAN's naar uw debiteuren en crediteuren. Deze en nog meer voorbeelden laat ik u zien in onderstaande video.

 

 


Zie dit bericht voor de verbeteringen in het onderdeel Project accounting van Visma.net 8.11

9 Opmerkingen
door Petra de Mol - eServiceware

Mooi dat het telebanking proces weer verder verfijnd is, dank Sander voor de goede uitleg.

Hopelijk zijn de waarschuwingen bij het matchen van bankregels in 8.11 wel in het Nederlands (in jouw demo nog Engels) 

 

door Petra de Mol - eServiceware

andere vraag: zijn de extra kolommen benodigd voor project rapportage in 8.11 beschikbaar gekomen? 

door sanderdercksen

Helaas zijn er wat complicaties in het vertaalsysteem, dus ik durf nog geen zekerheid te geven of de vertalingen volgende week zichtbaar zijn. Alle waarschuwingen zijn uiteraard al wel vertaald door ons, maar moeten dus nog zichtbaar worden.

 

De extra kolommen zijn in deze versie helaas nog niet gerealiseerd. Dit heeft zeker nog mijn aandacht. 

Edwin Tersmette
CONTRIBUTOR **
door Edwin Tersmette

Nog een aanvulling op de instructie van Sander:

Bij de Betaalmethoden moet wel bij "Instellingen voor debiteuren" en "Instellingen voor crediteuren" bij "Gegevens betaalmethode" de regel IBAN zijn toegevoegd. Anders krijg je een foutmelding als je de IBAN koppelt.

Betaalmethode.JPG

 

door sanderdercksen

Mooie toevoeging Edwin, bedankt!

 

Overigens zou ik het geen "foutmelding" noemen, maar een melding die aangeeft dat de betaalmethode nog niet is geconfigureerd voor IBAN Smiley Knipoog

Rolf Bloemendaal
CONTRIBUTOR ***
door Rolf Bloemendaal

Als bij de crediteur/debiteur een IBAN nummer is opgeslagen en je komt in de bankverwerking een ontvangst of betaling tegen van de betreffende deb/cred, dan kan je er geen bank-/kasboeking meer van maken; de module staat dan vast:
Knipsel.JPG

In dit geval zit de betreffende nota niet in de crediteurenmodule, maar ik wil deze wel rechtstreeks via de module kas/bank op verkeersovertredingen boeken.

 

door Jos van Willegen

Is dat ook nog zo als je de gekoppelde factuur weghaalt in bovenstaand voorbeeld? Normaliter is het namelijk zo dat wanneer je de module wilt aanpassen er geen factuur gekoppeld mag zijn. 

door sanderdercksen

Hoi Rolf,

In dit voorbeeld kun je de module niet meer wijzigen omdat er al een factuur is gekoppeld aan de afschriftregel. Als je deze factuur loskoppelt, kun je vervolgens de module omzetten naar Bank/kas (zie afbeelding).

 

modulewijzigen.png

Rolf Bloemendaal
CONTRIBUTOR ***
door Rolf Bloemendaal

Hoe simpel kan het zijn!

Dank u, heren.