Mijn Communities
Help

Mutatie import in Visma eAccounting

door Bob Huisman (Bijgewerkt ‎03-05-2018 10:11 door Bob Huisman VISMA )

7 Opmerkingen
Sander Kreuze
CHAMPION ***
door Sander Kreuze

De eerste 450 verkoopfacturen geïmporteerd!

Renedejong
CONTRIBUTOR *
door Renedejong

@Sander Kreuze 

 

Heb jij een voorbeeld csv bestand? 
Ik krijg alleen maar foutmeldingen bij het importeren?

door Remko Gerritsen

Geachte heer De Jong, beste Rene,

 

Boven in de blauwe menubalk van Mutatie-import heeft u de optie Mijn Imports.

Hieronder verschijnen de templates verkoopmutaties en memoriaalmutaties welk u door aan te klikken kunt downloaden.

Van belang dat u deze bewaard als .csv komma gescheiden.

 

Ons advies is vooraf grondig de online handleiding (icoontje vraagteken) door te lezen alvorens te importeren.

 

 

 

 

Renedejong
CONTRIBUTOR *
door Renedejong

@Remko Gerritsen 

Die had ik al gedownload, maar de bestanden zijn  ; (puntkomma) gescheiden ipv , (komma) gescheiden.

door Remko Gerritsen

Excuus: de bestanden zijn inderdaad puntkomma gescheiden in plaats van komma gescheiden.

Dit is het enige juiste formaat.

 

MarkHeijsman
CONTRIBUTOR *
door MarkHeijsman

@Remko Gerritsen 

op 24 maart jl. voor het laatst succesvol verkoopmutaties geïmporteerd via de beschikbare template.

Daarna pas weer op 18 juni een nieuwe batch geprobeerd te importeren - helaas zonder resultaat; met als algemene foutmelding: "FOUT. Tijdens de laatste actie ging iets mis. Probeer het later opnieuw. (Visma eAccounting versie 20201016.2)"

Foutmelding bij importFoutmelding bij import

Op 5, 12 en en 24 augustus wederom een nieuwe poging gedaan, maar helaas met hetzelfde resultaat. Ook een nieuw template bestand gedownload met een selectie van de mutaties en geprobeerd deze te importeren, maar helaas ook met dezelfde foutmelding. Bestand heeft csv-indeling met punt-komma als scheidingsteken.

 

Heb je enig idee wat er mis gaat?

 

 

door Remko Gerritsen

Beste Mark,

 

Ik heb u inmiddels een email verzonden en voicemail bericht achter gelaten met terugbelverzoek om deze foutmelding te bespreken/op te lossen.

 

Bij voorbaat dank voor uw reactie.