Mine produkter
Hjælp

Et halvår vi ikke lige glemmer – god sommer!

af Thor Lundehoj

En ny virkelighed krævede nye metoder og hurtig eksekvering

Alvoren ramte os alle, da konsekvenserne af COVID-19 blev en del af vores hverdag. Vi var, som softwarevirksomhed, så heldigt stillet, at vi allerede var klædt godt på til at kunne arbejde på distancen i alle funktioner.

Strategien var klar; vores kunder skulle ikke opleve forringet service grundet COVID-19 – tværtimod. Og jeg er stolt over, at se tilbage på en enorm forandringsvillighed blandt vores medarbejdere. Regeringens hjælpepakker blev lynhurtigt systemunderstøttet, og samtidig blev vores medarbejdere uddannet i at supportere i dem. Vi udvidede vores hotline, og mange af vores kunder, der har valgt at outsource lønhåndteringen, fik et direkte telefonnummer til deres personlige konsulent.

Nye regler kræver ofte nye arbejdsvaner: tidsregistrering og firmabiler

Mange af jer har efterspurgt en løsning på tidsregistrering og projektstyring, der på samme tid understøtter regler om arbejdstid. EU kræver registrering af komme/gå-tider, hvilket Visma Time understøtter til fulde. Løsningen kan sagtens stå på egne ben, men er selvfølgelig velintegreret med både Visma HR og Visma Løn, så data nemt udveksles mellem de forskellige løsninger.

 

"Vores medarbejdere arbejder alle tider af døgnet årets 365 dage – derfor er det vigtigt for dem, at registrering af arbejdstider er korrekt og selvfølgelig også, at lønnen er korrekt."
– Lisa Marie Burke, Operational Excellence Manager i Menzies Aviation.

 

Der kom også nye regler om beskatning af firmabil, bl.a. nye grønne afgiftbesparelser og genberegning af bilens beskatningsgrundlag efter 3 måneder. Vi har derfor tilføjet et modul i jeres løsning, der gør det nemt at oprette og vedligeholde jeres firmabiler. Via en integration til motorkontoret, hentes data automatisk og benyttes til at beregne beskatning af firmabil. Samtidig får I et godt overblik over jeres flåde af firmabiler.

MyVismaapp1.gif

Endelig! Ny ferielov

Vi er klar til at understøtte jer, når hele Danmark til september skal vænne sig til en helt ny måde at håndtere og beregne ferie på. Det forskudte optjeningsår erstattes af samtidighedsferie, og det vil uden tvivl gøre det sværere for de fleste at gennemskue hvor mange feriedage, der løbende er til rådighed.

 

For at hjælpe jer bedst muligt får alle kunder My Visma, der vil hjælpe hele jeres organisation – både medarbejdere, ledere og administratorer – med at få et godt overblik over personaleadministrative data i et sikkert, krypteret univers.

 

Der ligger en vigtig opgave i at få alle til at føle sig trygge i den nye ferielov – ikke mindst medarbejderne, som også skal lære en ny måde at tænke i ferieoptjening og -afholdelse. En nem genvej til at lande i den nye ferielov er via medarbejderapp’en til My Visma. Den vil give jeres medarbejdere et nemt og hurtigt overblik over restferie samt historik. Naturligvis kan app’en samtidig understøtte jeres medarbejdere på farten, da det er muligt at lave registreringer direkte via app’en, hvorend man befinder sig.

 

 

Sommeren står for døren

Det første halve år af 2020 har været et hæsblæsende et af slagsen, men jeg ser tilbage med en varm følelse af, at vi er blevet stærkere undervejs. Jeg håber, at I kan gå på sommerferie med med samme følelse. Sommerferie eller ej, så er vi fortsat fuldt tilgængelige. Skulle der være brug for hjælp udenfor telefontiderne, kan man altid stille sine spørgsmål til vores chatbot Mads, der står klar døgnet rundt på Community.

 

På den anden side af sommerferien glæder vi os til at hjælpe jer alle trygt igennem den nye ferielov. Indtil da ønsker jeg jer en rigtig god sommer!

 

Venlig hilsen

 

Monika Juul Henriksen
Managing Director, Visma Enterprise

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.