Mine produkter
Hjælp

Opgradering af medarbejderes fraværsbillede (opdateret den 9/02).

af Anonymous (Opdateret ‎03-03-2021 11:54 ( )

Opdateret den 9. februar

OBS vedrører jer, der har givet jeres ledere og medarbejdere adgang til at registrere fravær i Visma HR eller My Visma. 

 

Vi glæder os til at introducere muligheden for at se, hvad fraværet i de enkelte cirkler er opgjort af. En funktion som mange af jer har efterspurgt, og som bliver tilgængelig den 11. februar. 

 

Nyt detaljeoverblik til fraværssaldi 

Vi har oplevet stor interesse for den kommende funktion, der gør det muligt at se, hvad fraværet i de enkelte cirkler er opgjort af ved at klikke på cirklen. 

 

Alt ferie, som er registreret men ikke lønbehandlet, bliver vist i en separat circle, ‘Ej lønbehandlet ferie’. Saldi vil stå som minus, indtil du kører lønnen for den måned, som ferieregistreringen tilhører. Cirklen viser både ferie, der er registreret frem i tid, fx sommerferie, og ferie, der tilhører tidligere perioder.

 

Du kan læse mere om opdateringen i releasen >

 

Øvrige funktioner er fortsat på trapperne 
I forbindelse med releasen den 11. februar, har vi desværre oplevet et par uhensigtsmæssigheder med to øvrige funktioner. Det gælder det nye skærmbillede til registrering af fravær og muligheden for at se, hvem der sidst har berørt en registrering (de funktioner kan du læse mere om i den oprindelige artikel nedenfor). Vi vil gerne komme uhensigtsmæssighederne til livs, før vi deler disse funktioner med jer, så I kan få det optimale ud af dem. De to øvrige funktioner bliver derfor tilgængelige i starten af marts måned. 

 

Imens I prøver de nye cirkler af, arbejder vi på at sikre kvaliteten i de kommende funktioner bl.a. gennem flere test. Hold øje med marts releasedokumentet, hvor du kan læse mere om funktionerne.


_________________________________________________________________________________________________________________

 

Udgivet den 29. januar

OBS vedrører jer, der har givet jeres ledere og medarbejdere adgang til at registrere fravær i Visma HR eller My Visma. 

 

Den 11. februar bliver jeres medarbejderes fraværsbillede opgraderet til en mere brugervenlig version, der gør det nemmere for jeres medarbejdere at registrere fravær.

Dagen op til at det nye skærmbillede kommer, lægger vi et releasedokument på Community, som vi plejer, når der kommer noget nyt. Vi vil dog gerne i god tid kunne forberede dig på, hvad der overordnet kommer af ændringer, så du kan være klar med svar på eventuelle spørgsmål fra din organisation.

Opgraderingen giver jeres medarbejdere:

  •  Et forenklet skærmbillede til registrering af fravær, der netop viser det, der er relevant for de valgte fraværskoder, såsom felter til klokkeslæt, sats eller projektnummer. 

 

image (3).png

 

 

 

 

  • Mulighed for at se, hvem der sidst har berørt registreringen og hvornår. F.eks. hvem, der har godkendt medarbejderens fravær, eller om en registrering er indberettet før eller efter en lønkørsel. Dette vises via en ‘mouse over’ funktion på den enkelte fraværsregistrering.

unnamed.png

 

 

 
  • Mulighed for at se, hvad fraværet i de enkelte cirkler er opgjort af ved at klikke på cirklen. Klikker medarbejderen f.eks. på cirklen “Ferie”, vil et pop-up vindue fremgå, som viser hvilken form for ferie, der er tale om, såsom 6.ferieuge, feriefridage eller særlige feriedage.

     

    image (2).png

     


     

Har I haft opsat minimum og maksimum værdier?

Har I under opsætning af fraværssaldi tilføjet minimum og maksimum værdier, så medarbejderne f.eks. ikke kan registrere flere feriedage, end de har til rådighed? Så vises advarslerne også i det nye skærmbillede. 

 

Der kommer flere detaljer i releasedokumentet

Ønsker du alle detaljer på, hvad der kommer i forbindelse med det nye skærmbillede? Så kan du læse releasedokumentet, som vi lægger op dagen op til, at det nye skærmbillede træder i kraft. 

 

 

Har jeres medarbejdere og ledere ikke adgang til Visma HR eller My Visma i dag?

Jeres ledere og medarbejdere kan først få adgang til det nye skærmbillede for medarbejdere, hvis I har givet dem adgang til enten Visma HR eller My Visma. Har jeres medarbejdere endnu ikke adgang, kan I læse mere om funktionen, der netop gør det muligt for ledere og medarbejdere at oprette relevante oplysninger. Læs mere her » 

12 Kommentarer
Klaus Ladekarl
CHAMPION **
af Klaus Ladekarl

Lyder umiddelbart spændende.

Så vidt jeg kan se svarer det i store træk til vi får de "gamle" funktioner fra Visma HR tilbage.

Er dog lidt bekymret for om kolonnen "Status" stadig er der efter releasen.

Denne vil vi meget nødigt undvære.

Mie Eggers
VISMA
af Mie Eggers

Hej Klaus

Det er kun skærmbilledet (pop-up billedet) til at oprette eller redigere fravær, der er nyt. Oversigtsbilledet på siden Fravær er det samme, og det indeholder stadig kolonnen 'Status'.

Mette Lyckegaard
CONTRIBUTOR ***
af Mette Lyckegaard

@Mie Eggers : jeg savner gevaldigt en sammentælling på oversigtsbilledet i fravær fx hvis jeg på en medarbejder vælger fraværstype "afspadsering" og så vil se tilbage fra 1/12-2020, at der så i bunden kommer en total for den periode, så jeg hurtigt kan se det. Mener det var på oversigtsbilledet inden I lavede om ifm ny ferielov. Man kan det i lønregistrering - vælger fx "overtid" og så perioden - vupti sammentælling i bunden, hvor timer total for perioden 🙂

kunne I overveje, at lave det på fravær igen - takker på forhånd 🙂

af Thor Lundehoj

Hej @Mette Lyckegaard,

 

Det lyder som en spændende ide. 
Jeg ved ikke om dette allerede er på tapetet eller imodsatfald om det ikke har kunnet lade sig gøre, men jeg synes da det er noget som vi skal have flyttet over i idébanken! 🙂 

 

Kan jeg få dig til at lave det som en ny ide her: Idebank. Så kan vi sørge for, at det komme videre til vores udviklings team 🙂 

 

 

Tinamolter
CONTRIBUTOR **
af Tinamolter

Syntes stadigvæk der mangler en rest saldo i My Visma appen, det håber jeg der bliver udviklet på. 

Det kunne ogdå være rart hvis ferieberegneren blev lavet i en mere brugervenlig udgave til medarbejderne, og ikke i en udgave med henblik på salg af Visma produkter, det skal medarbejdere jo ikke forholde sig til.

Lene F M Sørensen
CHAMPION **
af Lene F M Sørensen

Hvor finder jeg releasedokumentet vedr. opdateret fraværsbillede?

 

Jeg synes heller ikke, at jeg kan se ændringer, som skulle træde i kraft i dag, når jeg er i Visma HR?

Camilla Fullerton
CONTRIBUTOR ***
af Camilla Fullerton

Jeg kan heller ikke se nogle ændringer i systemet. Hvornår vil de træde i kraft? 

 

Mvh Camilla Fullerton

Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

Det samme her, ingen ændringer i fraværsbilledet som ellers skulle kunne ses idag. Er der udfordringer fra Visma's side?

Mie Eggers
VISMA
af Mie Eggers

Ændringen med at man nu kan se, hvad fraværet i de enkelte cirkler er opgjort af, blev lagt på i går aftes. Fremover skal vi nok være mere præcise i forhold til hvornår, I kan se ændringerne i systemet. 

Releasedokumentet for februar måned er opdateret med ændringen, ligesom vejledning 'Opsætning af fraværssaldi' også er opdateret.

 

Det nye skærmbillede til brug for registrering af fravær kommer i marts måned.

Mie Eggers
VISMA
af Mie Eggers

Hej @Tinamolter 

For at vi kan hjælpe dig med at få vist de rigtige saldi i My Visma appen, må du kontakte vores support, så vi kan se på din konkrete sag.

I forhold til din kommentar til ferieberegneren så er det også noget, vi kigger nærmere på. Vi har modtaget forskellige forslag til, hvorledes ferieberegneren kan blive mere anvendelig.

INO
CONTRIBUTOR **
af INO

Er der andre end mig, som ikke har boblen med ikke lønbehandlet og hvor saldi ikke bliver nedskrevet, når der er lagt ferie ind i fremtiden?

Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

Det ser fint ud hos os, kan se alle cirkler :-).

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.