Mine produkter
Hjælp

Opsætning af Fraværssaldi (tidligere Realtid)

af B_V_ (Opdateret ‎12-02-2021 21:34 af Thor Lundehoj VISMA )

I aftenens release (20.08.2020) bliver der lagt et nyt skærmbillede på til brug for opsætning af den fremtidige saldovisning. Dette medfører, at du i morgen ikke længere kan se jeres nuværende opsætning i skærmbilledet Realtidssaldi under Indstillinger.

 

Hvis du har tilføjet antal i minimum, maksimum mv., vil det være en god idé at notere disse værdier, så du hurtigere kan opsætte jeres fremtidige saldovisning. 

 

Kom godt fra start

Med det nye skærmbillede får du mulighed for at designe dine medarbejderes saldioverblik i Visma HR. Det betyder, at du som administrator selv kan opsætte, hvilke saldi dine medarbejdere skal have vist, og hvad den enkelte saldo skal kaldes. 

 

Det betyder også, at du skal være opmærksom på, at du selv skal ind og oprette de forskellige saldi på ny inkl. minimum og maksimum værdier osv. Du vil mandag den 24. august modtage en mail med vejledningen hertil, ligesom du altid kan hente vejledning her på Visma Community. 

 

Medarbejderne vil fortsat kunne se deres nuværende realtidssaldi under Fravær - også selvom du er i gang med at opsætte de nye fraværssaldi. Skærmbilledet Fravær bliver opdateret, så det er klar til alle medarbejdere tirsdag den 1. september. 

12 Kommentarer
Charlotte-Duelund
CONTRIBUTOR ***
af Charlotte-Duelund

Har denne release noget at gøre med at vi ikke længere kan taste ferie på medarbejdere? Vi får fejlmeddelelsen at systemadministratoren skal oprette en arbejdsplan? 

Mie Eggers
VISMA
af Mie Eggers

Hej Charlotte

 

Ja, det har det. I har nu alle fået adgang til at se fraværssaldi, når opsætningen er på plads, og når vi den 1. september lægger nyt fraværsskæmbillede på. Det betyder også, at der skal være oprettet en Arbejdsplan på kundeforholdet, hvis I ikke allerede har en Arbejdsplan. Det tyder på, at I ikke har det hos jer. Derfor skal du oprette en arbejdsplan til jer. Det gør du under Indstillinger og i menupunktet Arbejdsplan - vælg fanen Kundeforhold - og opret arbejdsplan. Se evt. vejledningen vedr. Indstillinger, som du finder under Visma HR.

 

Venlig Mie

 

 

 

Charlotte-Duelund
CONTRIBUTOR ***
af Charlotte-Duelund

Hvis releasen skal understøtte en ændring fra den 1/9 - hvorfor har det så allerede indflydelse på lønsystemet nu? Jeg har jo en masse medarbejdere der pludselig ikke kan taste ferie nu, pga. en release der først skal gælde fra 1/9. Det er selvfølgelig ikke super hensigtsmæssigt. 

Jeg er klar over at septemberlønnen bliver speciel og at der skal foretages ændringer inden den køres. Men jeg mindes ikke at have modtaget meddelelse fra jer om, at vi er nødt til at foretage ændringer allerede nu, om f.eks. at oprette arbejdsplan, for at kunne gennemføre augustlønnen. 

Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

Vi står midt i slutspurten, hvor alle skal have registreret ferie, samt vi er midt i en lønkørsel. Vi håndterer medarbejdere med mange forskellige arbejdsmønstre, og derfor er det en større opgave, der ligger foran os for at kunne registrere fravær.

 

Jeg står også uforstående for denne sene udmelding samt en manglende (tydelig) information/hjælp til, hvordan vi skal håndtere oprettelse af arbejdsplaner. Det er yderst utilfredsstillende.

af Anne Robertsen

Hvilket kundeforhold?

Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

Jeg har heller ikke set noget omkring dette. Kan man få lidt hjælp her?  Hænger i telefonen og jeg skal lave lønnen færdig i dag.

 

Charlotte-Duelund
CONTRIBUTOR ***
af Charlotte-Duelund

Jeg hænger også kø til supporten.

Jeg ved ikke om man egentlig må opgive sit kundeforholdsnummer her i åbent forum?

af Jesper Thomsen

Der er voldsomt lang kø på tlf. lige nu det er vi bekendt med og det beklager vi. 

Husk at man holder sin plads i køen hvis man vælger at bliver ringet op og vi går selvfølgelig ikke hjem før vi har været i kontakt med alle. 

Husk at vi igen i næste uge har udvidet åbningstiden på tlf. så vi åbne kl. 8 og lukker kl. 17 mandag til torsdag.

 

MVH Jesper 

Lene F M Sørensen
CHAMPION **
af Lene F M Sørensen

Jeg var på ferie, da i fjernede realtid og har derfor ikke fået noteret vores nuværende værdier.

 

Hvordan får jeg fat i dem?

 

Vores kundeforhold er 37

 

Mvh

Lene F.M.Sørensen

Charlotte-Duelund
CONTRIBUTOR ***
af Charlotte-Duelund

Hvornår kommer vejledningerne til opsætningen? I skrev at de ville blive mailet mandag den 24/8 - men jeg synes ikke at have modtaget nogle vejledninger?

 

Mie Eggers
VISMA
af Mie Eggers

Hej Lene

Jeg har sendt jeres grænseværdier i min/maks. direkte til dig.

 

Hilsen

Mie Eggers

Mie Eggers
VISMA
af Mie Eggers

Hej Charlotte

Opsætningsvejledningen ligger under Vejledninger i området Visma HR her på Community. Du kan også finde den under My Visma området - også på Community.

 

Hilsen

Mie Eggers