Mine produkter
Hjælp

Release: 31. august 2020

af Mie Eggers (Opdateret ‎12-02-2021 21:33 af Thor Lundehoj VISMA )

Se indholdet i dagens release i vedhæftede releasedokument.

Vedhæftet er også en vejledning til opsætning af Fraværssaldi.

 

20 Kommentarer
Sara Frederiksen
CHAMPION **
af Sara Frederiksen

Der er noget galt når vi søger i det nye fraværsbillede. 

Når man står på det og søger en ny medarbejder frem, så skifter den ikke til den nye man har søgt frem. Først når man så søger en ny frem igen, så viser data sig fra den som man prøvede at søge frem sidste gang. 

 

Den skifter navnet, men data er for den forrige. 

 

Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

Enig - den viser fravær for den forrige medarbejder man har søgt frem.
Hos os står alle registreringer som enten 'afventer' eller 'godkendt' flere måneder tilbage i tid, selvom de er lønbehandlet. Det giver medarbejderne mulighed for at rette eller slette allerede lønbehandlede registreringer. Er det noget Visma kigger på i dag?

PiaSkovAndreasen
CHAMPION *
af PiaSkovAndreasen

Enig med Sara! den skifter ikke fraværsdata, når man søger en ny medarbejder frem... kun navn og lønnummer! så skal man lige ud i menuen i venstre side og klikke på et andet punkt og så retur igen, så er data korrekt...

 

Jeg studser også over, at der (f.eks. på  mig selv) lå data, som forlængst var slettet, fordi jeg alligevel ikke skulle på ferie (corona suk)... og det lå endda både som omsorgsdage og som ferie...!

 

Jeg har endvidere en udestående sag om opsætning af fraværssaldi (vedr ferie - SAG-429793-H9Q2M0), som jeg ikke har fået afklaret endnu, selvom vi skriver den 1/9. Er det noget I kigger på snart... jeg har en hob medarbejdere, som vil klikke ind og kigge på saldi hele dagen og de næste...

PiaSkovAndreasen
CHAMPION *
af PiaSkovAndreasen

NB vedr mit tidligere opslag - om slettede fraværsregistreringer, som på magisk vis var poppet op i Visma HR igen: Det har tilsyneladende ingen gennemslagskraft i Visma Løn. Her står data korrekt... og der ligger ingen efterreguleringsposter på nogle medarbejdere, så det er da altid noget. Men jeg tænker, at temmelig mange medarbejdere vil være helt oppe på mærkerne, for de har jo ikke adgang til Visma Løn.

Tina Damgaard
CONTRIBUTOR **
af Tina Damgaard

Vores saldi er desværre ikke retvisende, vi har derudover gamle registreringer, som er slettet liggende, hvilket giver et misvisende billede. Det kunne absolut have være foretrukket at vejledningen til systemet var kommet noget før end aftenen før det går live

PiaSkovAndreasen
CHAMPION *
af PiaSkovAndreasen

Hej igen 😁

I den fine nye vejledning til opsætning af fraværssaldi bliver man da en anelse klogere... men mangler stadig lønarterne til optjening og udbetaling... Er der en ETA på det???

 

Fraværssaldi.jpg

 

Lene F M Sørensen
CHAMPION **
af Lene F M Sørensen

Ferie der er slettet er pludselig ikke slettet alligevel.

Når man søger en medarbejder på fravær, er det den forrige medarbejders data der vises.

Når der bliver søgt om ferie, bliver lederne spammet med mange mails om den samme request.

 

 

 

BECKAC
CONTRIBUTOR ***
af BECKAC

Vi har konstateret følgende fejl - indtil nu:

  1. 6. ferieuge tildelt 1. september 2020 indgår ikke feriesaldoen
  2. Timebank: Man kan ikke se, hvilke registreringer, der tæller op i timebanksaldoen
  3. Timebank: Lønregistreringer, der har status godkendt/afventer tæller ikke med op i timebankssaldoen (det gjorde de tidligere)
  4. Det nye fraværsbillede. Man skal søge "dobbelt" for at få vist en medarbejders billede/saldo (stor fejlkilde)
  5. Fraværssaldo organisation/rapport: Man kan ikke klikke alle medarbejdere væk i en afdeling og så vælge én enkelt medarbejder. 
  6. Fraværssaldo organisation/rapport: Vi har fået oplyst af Visma konsulent, at der var indarbejdet facilitet, hvor vi kunne klikke på saldi og få detaljer om hvilke lønarter saldoen består af og hvilke perioder ferie/omsorgsdage henfører til.
  7. Lønkørte registreringer, har nu status "godkendt" og ikke lønkørte. Dette er meget uhensigtsmæssigt.

 

Lene F M Sørensen
CHAMPION **
af Lene F M Sørensen

Når man forsøger at ændre en fremtidig ferie, bliver den ikke ændre på oversigten.

Systemet går hele tiden i fejl, når man navigere rundt.

af Anne Robertsen

Vi er OBS på der er nogle issues - så snart vi ved lidt mere...

tak for feedback

af Anne Robertsen

Hi

@BECKAC  - Vi er fuld gang med undersøge - der er nogle issues pt...

af Anne Robertsen

Hi Lene

@Lene F M Sørensen  - Tak for feedback - vi er i fuld gang med ar undersøge - melder ud så hurtigt som muligt

Lene F M Sørensen
CHAMPION **
af Lene F M Sørensen

Feriesaldi er ikke korrekt

 

 

Anonymous
Ikke relevant
af Anonymous

Findes der en måde hvorpå jeg kan spærre for login til VismaHR for alle brugere (pånær administratorer)  i organisationen, uden at skulle ind på hver enkelt person?

 

Da alle tidligere slettede fraværsregistreringer nu er dukket op igen under fravær (nogle står som afventer, andre som godkendt) kan Visma så håndtere at de registreringer egentlig ikke eksisterer (da de jo oprindeligt er slettet), og derfor på ingen måde skal tælle med i den næste lønkørsel ?

 

Majbrith Petersen
CONTRIBUTOR ***
af Majbrith Petersen

Vi melder os i koret af kunder, som rykker for løsningen af de massive "issues", som lige nu er på fraværsregistreringerne i Visma HR. 

Vi oplever, at saldi bliver blandet rundt mellem medarbejderne både for feriefravære og sygeregistreringer. 

Vi håber på, at problemerne prioriteres meget højt og vil også sætte pris på, at kunne lukke for medarbejdernes adgang til feriesaldi, for det skaber stor forvirring blandt medarbejderne, som netop i dag har ekstra fokus på at tjekke deres feriesaldi. 

Poul Henningsen
CONTRIBUTOR **
af Poul Henningsen

Det her er en katastrofal release. Ingen saldi vises rigtigt og opsætning ud fra vejledning er håbløs. Luk den nye release ned, indtil I er sikre på, at systemet virker.

 

Det her kan vi i vores virksomhed ikke være bekendt at vise til vores medarbejdere, der har ellers har haft adgang til Visma HR siden 2014, og som har været vant til store og små ups'ere ind i mellem.

af Anne Robertsen

Vær OBS på at du skal søge medarbejdere fra "Medarbejderoversigten" - i stedet for

direkte i skærmbilledet "fravær"

 

@Majbrith Petersen 

@Poul Henningsen 

@Tina Damgaard 

 

 

 

af Anne Robertsen

@Lene F M Sørensen 

Vær OBS på at du skal vælge medarbejdere fra "medarbejderoversigten"

fremfor at vælge i skærm billedet "fravær"

af Thor Lundehoj

Hej alle sammen,

 
Det er et bevidst valgt, at vi har beslutte at slukke for kommentarerne til ovennævnte artikel. Dette er grundet at vi p.t. kender til fejlen, men ikke dens fulde omfang, og endnu er i gang med at finde en løsning på problemet. For ikke at blive overvældet af kommentarer, og for at undgå at Community brugere skal blive bombarderet med mails omkring sagen har vi lukket for muligheden.
 
Vi har et taskforce på sagen, som arbejder på at få fundet frem til fejlene, og få disse løst hurtigst muligt. Så snart vi kender til dets totale omfang, vil vi lave en artikel her på Community, med forventninger og opfølgninger på sagen - artiklen er ved at blive skrevet nu, så snart vil I kunne følge med derinde.
 
Vi beklager de gener som dette problem har skabt, men håber at I vil have tålmodighed med os lidt endnu. 
 
Venlige hilsner,
Thor Lundehøj
af Thor Lundehoj

Hej igen,

 

Der er nu en artikel her på Community. Vi anbefaler at følge med her, for at få informationer og status på release problemerne.

https://community.visma.com/t5/Nyheder-i-Visma-HR/Information-om-release-Visma-HR-sidst-opdateret-01...

 

Med venlig hilsen

Thor L.